You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Волинський прес-клуб

вер.28

Від «берегині» до експертки – результати серпневого гендерного моніторингу волинських медіа


Для серпневого моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань ( «Волинь-нова», «Вісник і К», «Сім'я і дім», «Волинська газета», «Луцький замок»). Кожне медіа аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та тематичних статей.

Загальна представленість жінок в друкованих і онлайн-виданнях Волині у серпні 2017 року становила по 27%. В інтернет-виданнях та друкованих медіа загальна тенденція – зображення жінок експертками та героїнями  у соціальній сфері: освіта та виховання дітей, рукоділля, заняття домашнім господарством, у темі культури (зазвичай як героїнь виставок чи різних масових заходів), а також як героїнь спортивних подій. Чоловіки у більшості прикладів стають експертами/героями у сфері перевезень, роботи органів місцевого самоврядування, у матеріалах про надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), темах політики й економіки, бізнес-аналітики, а також як культурні діячі.

В інтеренет-виданнях експертки найчастіше представлені у публікаціях на теми медицини (53%), освіти і науки (59%) і волонтерства (60%). Найнижча представленість експерток у темах розваг (6%), спорту (8%), політики (12%), бізнесу (17%) . Героїнями жінки найчастіше виступають у матеріалах на волонтерську тематику (49%), медичну (46%), спорту (44%), освіти і науки (42%). Найменше жінок у темах війни (9%), політики (9%), бізнесу (13%).


Детальніше...
 
вер.25

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості волинської журналістики

Згідно лютневого моніторингу друкованих та інтернет-видань у 22 областях України волинські медіа були в четвірці тих, чий рівень гендерної чутливості був найвищий. Чи збереглися ці показники у серпні? Що вони означають і чи свідчать про дотримання гендерного балансу у волинських виданнях, відсутність стереотипного і сексистського контенту? При висвітленні яких тем найчастіше фігурують жінки і чоловіки?









Про ці та інші питання йтиметься в Луцьку під час підсумкової гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 28 вересня 2017 року о 16:00 год. у приміщенні антикафе «InnerSpace» (вул. Паркова, 5)

Також на зустрічі вперше буде презентовано загальний індекс гендерної чутливості волинських медіа у порівнянні з індексами медіа всіх 22 областей, сформований вперше в Україні за результатами моніторингу 220 друкованих та інтернет-видань, та названо найбільш гендерної чутливе видання Волині.

Захід відбудеться за участі:

  • Оксани Ярош – гендерної експертки, експертки проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • учасниць моніторингової групи

До дружнього спілкування запрошуються журналістки/журналісти волинських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Ми будемо раді почути ваші думки!

Про свою участь у медіа-кав’ярні повідомте, будь ласка, до 27 вересня у зручний для вас спосіб:
за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20 – Богдана Стельмах, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 
вер.01

Гендер і медіа у Містечку USAID у Луцьку

Під час роботи «Містечка USAID», що відбулося 25 серпня на День міста в Луцьку, Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) представило напрямки своєї діяльності у партнерстві з місцевими громадськими організаціями. Серед учасників були і Програма «У-Медіа» (Інтерньюз), Волинський прес-клуб та Гендерний центр, які об’єднали зусилля задля розвитку професійності української журналістики, зокрема – їх гендерної чутливості.

Нашим дорослим відвідувачам ми підготували опитування-вікторину, а найменшим пропонували намалювати, ким вони хочуть стати в майбутньому. Це надало можливість побачити, наскільки люди обізнані з проблемами жінок і чоловіків у сучасному суспільстві та наскільки суспільні стереотипи впливають на дитячі мрії.

Загалом ми отримали 102 відповіді на питання вікторини і 50 малюнків.

Насамперед, нам було цікаво дізнатися, як громадяни розуміють поняття «гендер». Більшість із них відзначила, що це – про рівні права жінок і чоловіків у суспільстві, відсутність обмежень за статевою ознакою, вияв поваги до людини незалежно від статі. Це також – відсутність приниження міським головою депутаток, ставлення до них як рівноправних колег. Для окремих респондентів це слово або не означає нічого, або означає рід, стать, «якийсь закон чи погане слово», частину суспільства, «лідера у якійсь справі», «жіноче або чоловіче начало».

Детальніше...
 
серп.31

Визначено переможців (-жиць) Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику

Громадські організації Волинський прес-клуб і Гендерний центр, підбили підсумки Конкурсу журналістських матеріалів, які висвітлюють питання рівності прав і можливостей жінок і чоловіків у суспільстві.

Загалом на Конкурс надійшло 67 робіт у аудіо-, відео- і текстових форматах. Згідно рішення журі, перемогу отримали 20 матеріалів у кількох номінаціях:

1) аудіо-передача:

2) відео-передача:

Кадр із фільму "Декретна відпустка" (авторка - Яна Семенюк)

Детальніше...
 
серп.21

На шляху до гендерно чутливих медіа: Миколаїв

Про гендерний баланс у матеріалах українських і миколаївських медіа йшлося під час першої в Миколаєві гендерної медіа-кав’ярні, що відбулася 18-го серпня за участю місцевих журналістів/ок, представників/ць Миколаївської обласної ради.

Метою зустрічі було не лише презентувати результати лютневого гендерного моніторингу друкованих та електронних видань регіону, а й отримати зворотній зв’язок: зокрема – чим керуються медіа у виборі експертів і експерток своїх матеріалів, яка частка об’єктивних і суб’єктивних чинників, чи звертають вони увагу на гендерний аспект і чи використовують фемінітиви для назв посад і видів діяльності жінок.

"З жінками важче іти на контакт,  зауважила одна з учасниць заходу. – То вона не зробила зачіску, то не нафарбувалася... А чоловіки навіть не зважають на такі моменти - вони завжди готові, навіть якщо нічого не знають по темі, або не мите волосся".

"Є така стереотипна думка, що чоловіки завжди експертні, вони легше коментують події. Ми вважаємо, що це сприяє нерівним умовам реалізації. Коли у політиці, бізнесі, спорті тощо більше чоловіків, дівчатка звикають із думкою, що то не їх сфери. І навпаки: в освіті більше жінок, тож чоловіки рідше бачать себе вчителями, а тим більше  вихователями. Саме тому медіа можуть допомогти зробити жінок у "нежіночих, а чоловіків у "нечоловічих" професіях видимими і сприяти подоланню суспільних стереотипів", –  вважає гендерна експертка Оксана Ярош.

У підсумку бажаючі підписали Декларацію гендерної чутливої журналістики

Більше фото  на сторінці прес-клубу у Facebook

_________________

Захід відбувся у межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 
Сторінка 3 з 125

Архів

2017
листопада
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook