You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Волинський прес-клуб

черв.23

Волинські медіа у червні – найбільш гендерночутливі в Україні

Третій, завершальний цьогорічний етап моніторингу гендерної чутливості регіональних волинських медіа тривав упродовж 7-13 червня 2021 року (попередні відбувались у лютому і квітні цього року). Аналізували публікації 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).

Мета моніторингу  відстежити, в якій кількості жінки і чоловіки присутні в публікаціях як експертки/експерти (ті, кого цитують, у кого беруть коментарі) та героїні/герої (ті, про кого пишуть, але їхній голос не «звучить»), вживання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах.

У друкованих ЗМІ показник щодо кількості експерток у цьому періоді, у порівнянні з двома попередніми, зріс із 27% до 40%. А от кількість героїнь практично така ж – їх 39% (у попередніх періодах цей показник становив 37 і 40 %). Найменше слово жінкам надавали на сторінках газети «Волинь»  23%. У попередніх періодах цей показник був низьким у «Волинській газеті», «Віснику» та «Твоєму виборі».

Найбільш гендернозбалансованими (де рівне представництво жінок і чоловіків)  є публікації газети «Луцький замок» (57% експерток/43% експертів і 42% героїнь/58% героїв). Це – одні з найкращих показників серед інших видань України, які підлягали моніторингу. На другій позиції – «Вісник» і «Твій вибір».

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
черв.20

Як про жінок і чоловіків писали регіональні медіа і які з них найбільш гендерночутливі: результати червневого моніторингу 2021

"Жіночка інтелігентного вигляду", "прекрасна стать", "ця чарівна дівчина", "красуня-спортсменка", "ніжна блондинка, з приємною посмішкою та ямочками на щоках", "берегиня домашнього вогнища", "горе-матір", "вона і розум - це абсолютно різні категорії", "кожна жінка просто зобов’язана бути привабли­вою", а ще - кожну дівчину цікавлять питання краси, здоров'я і продовження молодості - так писали про жінок українські регіональні медіа у червні. А ще - демонстрували еротичні фото блогерок і ведучих, супроводжували їхніми оголеними тілами інформацію про "хитрощі від виробників косметики".

Чоловікам "дісталось" менше: зазвичай ішлося про "справжніх чоловіків", "справжніх хлопців", "справжні чоловічі риси" (одна з них - коли подобаються дівчата) і лише в одному випадку недосконалий порядок списали на те, що "він чоловік".

Ці стереотипні образи про жінок і чоловіків були зафіксовані командою експерток/експертів з моніторингу впродовж моніторингового тижня - із 7 по 13 червня - у друкованих та інтернет-виданнях 24 областей України.

Загалом про жінок писали у матеріалах про освіту, культуру, медицину, волонтерство та соціальні питання, а чоловіки домінували в темах політики, економіки, спорту, воєнній тематиці. Велика частка повідомлень у регіональних ЗМІ стосується правопорушень і надзвичайних ситуацій, а їхніми головними дійовими особами є чоловіки, які спричиняють ДТП, крадіжки, насильство та інші злочини.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
черв.16

Про право видавати посвідчення журналіста і редактора

Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ. На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО.

«ФОП зареєстрував друковане ЗМІ, позиціонує себе як головний редактор газети, видав сам собі посвідчення головного редак-тора, засвідчене печаткою фізичної особи-підприємця, а в центрі печатки зазначена назва газети. Чи може видавати посвідчення редактора, журналіста фізична особа-підприємець? Чи може редакція газети без реєстрації як юридична особа чи суб’єкт господарювання видавати посвідчення з печаткою ФОП?».

Детальніше...
 
черв.08

Ще раз про оренду редакційних приміщень. Юридичні консультації для ЗМІ

На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО.

«У 2018 році після того, як наше комунальне підприємство внаслідок реорганізації стало товариством, приміщення, в якому ми перебували, було нам передано в господарське відання. Чи може наше ТОВ на даний час скористатися нормою ст. 9 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» щодо передачі приміщень, де розташовані редакції на час реформування, в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій?».

Детальніше...
 
черв.04

Про передачу нерухомого комунального майна (приміщення редакції) в господарське відання. Юридичні консультації для ЗМІ

На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО.

«Чи має право селищна рада передати нерухоме комунальне майно (в даному випадку приміщення, де розташована редакція), згідно ст. 136 Господарського кодексу України, в господарське відання реформованій редакції?».

Детальніше...
 
Сторінка 6 з 186

Архів

2021
жовтня
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook