You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Волинський прес-клуб

квіт.20

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про ситуацію редактора «на декретному місці»

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси Ігор ФЕДОРЕНКО

«Працюю редактором районної газети на декретному місці. Призначена була рішенням районної ради на час відпустки по догляду за дитиною до трьох років основного працівника-редактора саме тоді, коли почалося  роздержавлення ЗМІ. На даний момент наша редакція знаходиться в стані припинення (реорганізація шляхом перетворення у приватне підприємство). І вже незабаром потрібно проводити установчі збори. Колектив редакції становить 5 чоловік: редактор діючий, тобто я, відповідальний секретар, бухгалтер,  кореспондент і редактор, яка знаходиться у декретній відпустці. Також я, як діючий редактор, є головою комісії з реорганізації, і представляю інтереси трудового колективу у всіх випадках. Але мені незрозуміло, як мають проходити установчі збори, чи повинна бути присутня редактор, яка знаходиться у декреті? Як мають розподілятися обов”язки, і кого мають обирати керівником новоствореного приватного підприємства? Я буду залишатися на посаді до березня 2019 року щонайменше. Тож виникає запитання: якщо трудовий колектив обирає на зборах керівником мене (а саме так буде, оскільки всіма процесами роздержавлення займаюсь я), як правильно потім повинна вийти на роботу редактор, яка зараз у декреті? І чи потрібно мені розподіляти більшу частку установчого капіталу, щоб мати право підпису?» Ваша редакція перетворюється відповідно п. 2) частині 1 статті 3 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації»: вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб’єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації.  Відповідно до статті 252¹ Кодексу Законів про працю «Трудовий колектив підприємства утворюють усі громадяни, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди), а також інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з підприємством».

Аналогічно виглядає і частина 8 статті 65 Господарського кодексу України – «Трудовий колектив підприємства становлять  усі  громадяни, які  своєю  працею  беруть  участь  у  його  діяльності  на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові  відносини  працівника  з  підприємством.  Повноваження трудового колективу щодо його участі  в  управлінні  підприємством встановлюються   статутом   або   іншими  установчими  документами відповідно до вимог цього Кодексу,  законодавства про окремі види підприємств, закону про трудові колективи».

Працівник, яка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною, є таким же членом трудового колективу, як і всі інші працівники, і має такі ж права на участь у засновництві приватного підприємства – реформованої редакції. Тому бути присутнім чи ні на зборах редактору, яка знаходиться у відпустці, вирішувати їй. Ваш же обов’язок, як уповноваженої особи, завчасно її про ці збори повідомити. Далі. Ваша редакція перетворюється в приватне підприємство, цей вид підприємств найменш врегульований законодавчо, і взагалі створюється на основі приватної, а не комунальної власності, як у Вашому випадку. Враховуючи, що статутний капітал підприємства буде поділено на частки між засновниками (членами трудового колективу), до нього буде застосовуватися законодавство, яке регулює діяльність господарського товариства. Право обирати керівника належить загальним зборам засновників – членам трудового колективу редакції, які виявили бажання стати засновниками  реформованого підприємства. Правом підпису керівник підприємства наділяється відповідно до своїх повноважень, які закріплені в статуті підприємства. Частка в статутному капіталі підприємства ніяк на право підпису не впливає, керівник може бути взагалі найнятим працівником, а не обов’язково кимось зі складу засновників. Засновниками, за рішенням загальних зборів, можуть бути наділені правом підпису й інші засновники або працівники підприємства. Як буде виходити з відпустки по догляду за дитиною редактор, залежить від того, на яких умовах буде призначений редактор в приватне підприємство.

Можливо, він буде призначений на строк до завершення згаданої відпустки, а, можливо, на невизначений строк. Можливо, і що у новоствореній редакції відбудеться зміна структури підприємства, а відповідно і штатного розпису. В будь-якому випадку, відповідно до частини третьої статті 36 Кодексу законів про працю України, дія трудового договору редактора продовжується і до закінчення відпустки по догляду за дитиною вона залишається в складі працівників новоствореної редакції (приватного підприємства – правонаступника).

Запитання можна попередньо надсилати на електронну адресу – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу«Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при  підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

 
квіт.02

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про строки між прийняттям рішення засновником та початком реорганізації

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО. «Районна державна адміністрація прийняла розпорядження  “Про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції” ще в  квітні 2016 року.  В ньому говориться про початок процедури реорганізації з 1 січня 2017 року. Але наша редакція взяла участь у ІІ етапі роздержавлення, тобто приступила до реорганізації  з 1 січня 2018-го.  То чи дійсне на даний момент розпорядження РДА  від 19.04.2016 року? Чи треба приймати нове?”

– В частині 1 статті 2 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» визначено наступні етапи реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій: «Реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший – протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом та другий – протягом наступних двох років». Враховуючи, що набрання чинності Законом України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» відбулося 01.01.2016 року, то перший етап реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій розпочався 01.01.2016 р. і завершився 31.12.2016 р., а другий етап – відповідно з 01.01.2017 р. по 31.12.2018 р. В частині 1 статті 4 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» зазначено, що: «Рішення про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції приймається їх засновниками (співзасновниками) за участю трудового колективу». З цієї статті можна зробити висновок, що для кожного друкованого ЗМІ (редакції друкованого ЗМІ) його реформування починається з відповідного рішення засновника (співзасновників). Голова РДА прийняв розпорядження про реформування Вашої редакції з 1 січня 2017 р.  Розпорядження РДА № 98-р від 19.04.2016 р. дійсне, але воно не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме – ст. 105 Цивільного кодексу України та  п. 7 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» – в ньому відсутні рішення про припинення комунального підприємства, яким є ваша газета, про склад комісії з його перетворення, а також про строк прийняття претензій і організаційно-правову форму підприємства правонаступника. Отже, потрібно прийняти додаткове розпорядження райдержадміністрації з цих питань.

Запитання можна попередньо надсилати на електронну адресу – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

________________

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

 
бер.26

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про вимоги засновників на завершальному етапі реформування

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО. «Газета на завершальному етапі реформування. Чи має право голова райради вимагати документи про фінансово-господарську діяльність та зобов’язати  звітувати головного редактора на сесії райради?»

– Стаття 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає статус і обсяг повноважень голови районної ради. Голова ради не підміняє собою раду, і не має повноважень приймати рішення, які належать до компетенції ради. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада проводить свою роботу сесійно.  Сесія складається з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій ради. Рішення ради з будь-якого питання приймаються на її пленарному засіданні шляхом голосування. Таким чином, якщо районна рада не надала своїм рішенням повноважень голові ради витребувати документи про фінансово-господарську діяльність чи вимагати звіту головного редактора, то голова ради не має права ставити такі вимоги. Частиною 2 статті 19 Конституції  України передбачено: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».

Засновниками вашої редакції, як вбачається з державного реєстру, є районна рада, районна державна адміністрація і трудовий колектив. Тому у вашому випадку необхідно виходити з положень Статуту вашої редакції. Статут суб’єкта господарювання – це основний локальний нормативно-правовий акт, що містить положення, які застосовуються в процесі діяльності суб’єкта господарювання протягом усього часу його існування. Він набирає чинності з моменту державної реєстрації суб’єкта господарювання і діє до ліквідації та виключення останнього з державного реєстру підприємств і організацій України. Саме в Статуті буде зазначається вищий орган підприємства, порядок прийняття ним рішень, а також обов’язки виконавчого органу.

Запитання можна попередньо надсилати на електронну адресу – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду  

____________________

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

 
бер.28

Підготовлено Порадник із гендерної чутливості для медіа

Громадські організації "Волинський прес-клуб", "Гендерний центр Волинської області" за підтримки Програми "У-Медіа" (інтерньюз) підготували Порадних із гендерної чутливості для медіа.

Він містить інформацію про результати гендерного моніторингу матеріалів регіональних медіа та Індекс їх гендерної чутливості, приклади стереотипного та сексистського коненту, приклади вживання фемінітивів та обгрунтування що варто і чого не варто робити, готуючи публікацію чи передачу. 

Порадник буде корисним для журналістів / журналісток українських медіа, блогерів / блогерок, експертів і експерток у сфері медіа, PR-менеджерів / менеджерок, громадських активістів / активісток, викладачів і викладачок у сфері медіа та комунікацій.

Завантажити Порадник

 
бер.22

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про договір на оренду приміщення після реформування

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО.
- «Наша редакція реформувалася, потрібно укласти договір на оренду приміщення, яке ми займаємо. Де взяти зразок договору такої оренди?»
– Якщо Ви орендуєте комунальне майно, то районні ради, як правило, мають «Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району», затверджений рішенням сесії. Ці типові договори мають бути розроблені відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,  частини 2 статті 10 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», наказу Фонду державного майна України від 23 серпня 2000 року N 1774 «Про затвердження договорів оренди» із змінами і доповненнями, внесеними наказами Фонду державного майна України від 9 серпня 2007 року N 1329, від 5 березня 2013 року N 276, а також Закону «Про місцеве самоврядування в Україні».

Детальніше...
 
Сторінка 6 з 137

Архів

2018
липня
MoTuWeThFrSaSu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook