You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Волинський прес-клуб

квіт.10

Волинські медіа – одні з найбільш гендерно чутливих в Україні

Згідно індексу гендерної чутливості українських медіа, волинські ЗМІ посідають найвищу позицію. Поряд із ними – рівненські, дніпропетровські та запорізькі. Такі дані отримано внаслідок моніторингу друкованих і онлайн-видань у 22 областях України, проведеного упродовж лютого 2017 р. командою ВОГО «Волинський прес-клуб» та ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс».

На Волині аналізу підлягали журналістські матеріали 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих ЗМІ («Волинь-нова», «Вісник і К», «Сім'я і дім», «Волинська газета», «Луцький замок»). Оцінювання відбувалося за п’ятьма категоріями: кількістю чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь, кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів і сексизму та тематичних публікацій.

Загальна представленість жінок в онлайн-виданнях Волині склала 28%, у друкованих медіа – 30%. В інтернет-виданнях та друкованих медіа загальна тенденція – зображення жінок експертами та героїнями  у соціальній сфері: виховання дітей, рукоділля, заняття домашнім господарством. Чоловіки у більшості прикладів стають експертами/героями у сфері перевезень, роботи органів місцевого самоврядування, у матеріалах про надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), темах політики й економіки.

В інтеренет-виданнях експертки найчастіше представлені у публікаціях на тему волонтерства (56%), культури (48%), медицини (44%), освіти (42%) і розваг (42%). Найнижча представленість експерток у темах війни (15%), економіки (13%) та політики (22%) – ці сфери є зазвичай «чоловічими». Героїнями жінки найчастіше виступають у матеріалах про розваги (53%), в питаннях освіти/науки (переважно мова йде про вчительок і учениць) та культури (по 42%), а також медицини (37%). Найменше жінок в економічній, політичній і воєнній темах.

Для збільшення клікніть на зображенні

Детальніше...
 
квіт.03

Індекс гендерної чутливості журналістики: результати моніторингу медіа 22 областей України

Дотримання гендерного балансу у журналістських матеріалах, відсутність дискримінації та сексизму – принципи роботи демократичних медіа в усьому світі. Дослідження об’єктивного стану сучасних українських медіа у цьому зрізі було проведено командою ВОГО «Волинський прес-клуб» та ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс». Мета моніторингу полягала в тому, щоб виявити гендерний баланс/дисбаланс у журналістських матеріалах регіональних медіа, наявність/відсутність гендерних стереотипів та сексизму. Окрему увагу було приділено вживанню фемінітивів на позначення посад/видів діяльності жінок.

Методологія

Упродовж лютого 2017 року у 22 областях України було проведено моніторинг публікацій у 5 друкованих і 5 інтернет-виданнях (220 медіа*), які пишуть на суспільно-політичні та соціальні теми. Дослідження ґрунтувалося на виявленні кількісних (експертки/експерти, героїні/герої, фемінітиви) та якісних (гендерно-стереотипні та сексистські матеріали, тематичні публікації на гендерну тематику) показників.

Загальні результати

Згідно отриманих даних, було проаналізовано 90038 матеріалів, із яких 20007 – у друкованих ЗМІ і 70031 – в інтернет-виданнях.

Гендерний розрив між експертками і експертами у журналістських матеріалах регіональних видань становить 42% (2,4 рази), тобто медіа залучають до коментарів або експертної оцінки 29% експерток і 71% експертів. Найвищі показники демонструють Дніпропетровська (42%),Запорізька (40%), Херсонська (40%), найнижчий – Тернопільська (17%). Друковані видання мають дещо вищий середній показник – 31%, аніж інтернет-видання – 27%.

Детальніше...
 
бер.29

Прес-тур Сумщиною: «Децентралізація – нові можливості для розвитку села»

Харківський прес-клуб у межах проекту «Реформи в Україні очима журналістів регіональних медіа» запрошує журналістів Волинської, Донецької, Луганської, Тернопільської та Закарпатської областей 6-7 квітня взяти участь у прес-турі Сумщиною на тему: «Децентралізація – нові можливості для розвитку села».

На час прес-туру організатори забезпечують готелем, відшкодовують вартість квитків і добові.

Вимоги до журналістів:

  1. до 12.00 30 березня 2017 – акредитація  за електронними адресами:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду або  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
  2. підготовка за результатами поїздки цікавих та корисних для читачів своїх регіонів публікацій.

З усіх питань звертайтеся до координаторки Харківського прес-клубу Людмили Долі (тел.: 050 302 46 77)

ПРОГРАМА ПЕРЕБУВАННЯ (ПОПЕРЕДНЯ)

 
бер.01

Основним джерелом новин місцевих ЗМІ Півдня і Сходу є офіційні прес-релізи (ІМІ)

Основним джерелом новин у місцевих медіа Півдня і Сходу України є прес-релізи та повідомлення офіційних структур — 39%, у 31% новин джерелом інформації є власний кореспондент видання. Такими є результати дослідження контенту місцевих ЗМІ у восьми південно-східних регіонах України, яке провів Інститут масової інформації” за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI).

Для збільшення клікніть на зображенні

Найбільше матеріалів, де основним чи єдиним джерелом інформації є офіційні структури чи особи, зафіксовано в Одесі — близько 55%. Найменше — у ЗМІ Харкова, де прес-релізом є лише кожна четверта новина.

За даними дослідження ІМІ, найчастіше новини з прес-релізів і повідомлень офіційних структур роблять в інтернет-виданнях — майже кожна друга новина (46%), на телебаченні — 39%, найменше — у пресі, 32%. Власний кореспондент найчастіше є джерелом інформації у теленовинах — 43%, у пресі 33%, а в інтернет-виданнях — лише у 16% новин.

Цікаво, що у 7% новин в регіональних медіа вказаних областей джерело не вказане взагалі, тобто порушений професійний стандарт достовірності. Найчастіше не називають джерело інформації у пресі — у 13% новин. Найбільше новин з неназваним джерелом — у ЗМІ Запоріжжя та Миколаєва (по 12%), найменше — в Одеських (2%).

Соціальні мережі як джерело інформації найбільше новин використовуються інтернет-ЗМІ — 6%, у пресі та на телебаченні цей показник сягає лише 1%.

Як показало дослідження, у період моніторингу, місцеві ЗМІ не використовували російські ЗМІ та ЗМІ окупованих територій як джерело інформації.

Детальніше з методологією можна ознайомитись на сайті ІМІ.

 
лют.23

На сайтах т.зв. “ЛНР” та “ДНР” про самопроголошену владу – лише хороше, про українську владу – лише погане (дослідження ІМІ)

В інтернет-ЗМІ на непідконтрольних українській владі територіях Донбасу 82% матеріалів про самопроголошену владу т.зв. “ДНРтаЛНР” є компліментарними, 18% є нейтральними, натомість критичних матеріалів немає взагалі. Такими є результати моніторингу інтернет-видань окупованих районів Донецької та Луганської областей України, який провів ГО “Інститут масової інформації” у січні 2017 р.

Моніторингу підлягали 8 найпопулярніших інтернет-сайтів т.зв. "ДНР" та "ЛНР". Дослідження проводилось експертами ІМІ протягом січня-лютого 2017 року. Загалом було оцінено 2097 новин, що вийшли у період з 17 по 25 січня 2017 року.

Згідно отриманих даних, близько 20% новин на місцевих сайтах присвячені самопроголошеній владі т.зв. “ДНР” та “ЛНР”, тоді як про українську владу матеріалів більше — 32% новин. При цьому переважна більшість матеріалів про українську владу (87%) виявилися негативно забарвленими, 13% матеріалів були нейтральними, а позитивних матеріалів не було виявлено взагалі. Найбільше матеріалів нейтрального характеру були присвячені діяльності народної депутатки Надії Савченко.

При такому позитивному висвітленні “місцевої влади”, що вказує на пряму залежність від неї місцевих ЗМІ, станом на сьогодні не може йти жодної мови про проведення демократичних і вільних виборів на непідконтрольних Україні територіях Донбасу. Картина, яку змальовують місцеві ЗМІ про ситуацію в регіоні, є вкрай спотвореною. Право місцевих мешканців на інформацію є порушеним, що не дає їм можливості зробити усвідомлений вибір”, ­— заявила виконавча директорка ІМІ Оксани Романюк, коментуючи результати дослідження.

Детальніше про дослідження - на сайті ІМІ.

 
Сторінка 8 з 125

Архів

2017
листопада
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook