You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Волинський прес-клуб

квіт.02

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про строки між прийняттям рішення засновником та початком реорганізації

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО. «Районна державна адміністрація прийняла розпорядження  “Про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції” ще в  квітні 2016 року.  В ньому говориться про початок процедури реорганізації з 1 січня 2017 року. Але наша редакція взяла участь у ІІ етапі роздержавлення, тобто приступила до реорганізації  з 1 січня 2018-го.  То чи дійсне на даний момент розпорядження РДА  від 19.04.2016 року? Чи треба приймати нове?”

– В частині 1 статті 2 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» визначено наступні етапи реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій: «Реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший – протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом та другий – протягом наступних двох років». Враховуючи, що набрання чинності Законом України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» відбулося 01.01.2016 року, то перший етап реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій розпочався 01.01.2016 р. і завершився 31.12.2016 р., а другий етап – відповідно з 01.01.2017 р. по 31.12.2018 р. В частині 1 статті 4 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» зазначено, що: «Рішення про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції приймається їх засновниками (співзасновниками) за участю трудового колективу». З цієї статті можна зробити висновок, що для кожного друкованого ЗМІ (редакції друкованого ЗМІ) його реформування починається з відповідного рішення засновника (співзасновників). Голова РДА прийняв розпорядження про реформування Вашої редакції з 1 січня 2017 р.  Розпорядження РДА № 98-р від 19.04.2016 р. дійсне, але воно не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме – ст. 105 Цивільного кодексу України та  п. 7 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» – в ньому відсутні рішення про припинення комунального підприємства, яким є ваша газета, про склад комісії з його перетворення, а також про строк прийняття претензій і організаційно-правову форму підприємства правонаступника. Отже, потрібно прийняти додаткове розпорядження райдержадміністрації з цих питань.

Запитання можна попередньо надсилати на електронну адресу – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

________________

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

 
бер.26

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про вимоги засновників на завершальному етапі реформування

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО. «Газета на завершальному етапі реформування. Чи має право голова райради вимагати документи про фінансово-господарську діяльність та зобов’язати  звітувати головного редактора на сесії райради?»

– Стаття 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає статус і обсяг повноважень голови районної ради. Голова ради не підміняє собою раду, і не має повноважень приймати рішення, які належать до компетенції ради. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада проводить свою роботу сесійно.  Сесія складається з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій ради. Рішення ради з будь-якого питання приймаються на її пленарному засіданні шляхом голосування. Таким чином, якщо районна рада не надала своїм рішенням повноважень голові ради витребувати документи про фінансово-господарську діяльність чи вимагати звіту головного редактора, то голова ради не має права ставити такі вимоги. Частиною 2 статті 19 Конституції  України передбачено: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».

Засновниками вашої редакції, як вбачається з державного реєстру, є районна рада, районна державна адміністрація і трудовий колектив. Тому у вашому випадку необхідно виходити з положень Статуту вашої редакції. Статут суб’єкта господарювання – це основний локальний нормативно-правовий акт, що містить положення, які застосовуються в процесі діяльності суб’єкта господарювання протягом усього часу його існування. Він набирає чинності з моменту державної реєстрації суб’єкта господарювання і діє до ліквідації та виключення останнього з державного реєстру підприємств і організацій України. Саме в Статуті буде зазначається вищий орган підприємства, порядок прийняття ним рішень, а також обов’язки виконавчого органу.

Запитання можна попередньо надсилати на електронну адресу – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду  

____________________

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

 
бер.28

Підготовлено Порадник із гендерної чутливості для медіа

Громадські організації "Волинський прес-клуб", "Гендерний центр Волинської області" за підтримки Програми "У-Медіа" (інтерньюз) підготували Порадних із гендерної чутливості для медіа.

Він містить інформацію про результати гендерного моніторингу матеріалів регіональних медіа та Індекс їх гендерної чутливості, приклади стереотипного та сексистського коненту, приклади вживання фемінітивів та обгрунтування що варто і чого не варто робити, готуючи публікацію чи передачу. 

Порадник буде корисним для журналістів / журналісток українських медіа, блогерів / блогерок, експертів і експерток у сфері медіа, PR-менеджерів / менеджерок, громадських активістів / активісток, викладачів і викладачок у сфері медіа та комунікацій.

Завантажити Порадник

 
бер.22

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про договір на оренду приміщення після реформування

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО.
- «Наша редакція реформувалася, потрібно укласти договір на оренду приміщення, яке ми займаємо. Де взяти зразок договору такої оренди?»
– Якщо Ви орендуєте комунальне майно, то районні ради, як правило, мають «Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району», затверджений рішенням сесії. Ці типові договори мають бути розроблені відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,  частини 2 статті 10 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», наказу Фонду державного майна України від 23 серпня 2000 року N 1774 «Про затвердження договорів оренди» із змінами і доповненнями, внесеними наказами Фонду державного майна України від 9 серпня 2007 року N 1329, від 5 березня 2013 року N 276, а також Закону «Про місцеве самоврядування в Україні».

Детальніше...
 
бер.12

Другий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та програма «У-Медіа» (Інтерньюз) оголошують Другий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику. 

До участі в конкурсі запрошуються представники / представниці друкованих ЗМІ, телебачення, радіо та інтернет-видань, блогер(к)и та фрілансер(к)и всіх регіонів України, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок.

Тематика матеріалів може стосуватися (але не обмежуватися) таких сфер: політики, влади, бізнесу / економіки, соціальної сфери (відпустки по догляду за дитиною, працевлаштування, забезпечення умов праці та ін.), медицини, освіти, юриспруденції, журналістики, військової галузі, громадської активності тощо.

На конкурс можна надсилати як уже опубліковані/подані в ефір у 2017-18 роках матеріали, так і раніше не оприлюднені. Роботи, які були подані на цей конкурс у 2017 році, до розгляду не приймаються.

Формат подачі:

1)    для матеріалів, розміщених у друкованих виданнях – текст у форматі Microsoft Word, скан-копія публікації у виданні (або pdf-формат зверстаної сторінки чи посилання на інтернет-сторінку газети);

2)    для матеріалів, розміщених у інтернет-виданнях – посилання на інтернет-сторінку або оригінал тексту у форматі Microsoft Word (якщо матеріал не був опублікований);

3)    для матеріалів, розміщених в електронних ЗМІ (радіо, телебачення) – посилання на передачу/сюжет, розміщену на інтернет-сторінці медіа, каналі YouTube, Vimeo або файлообміннику.

Учасниці / учасники конкурсу можуть надіслати не більше 2 матеріалів.

Критерії оцінювання:

  • актуальність матеріалу;
  • повнота розкриття теми;
  • наявність / відсутність стереотипів;
  • дотримання етичних стандартів журналістики;
  • вживання фемінітивів.

Оцінювання робіт проводитиме журі, сформоване з організаторів конкурсу, фахівців у питаннях прав людини та журналістів (до завершення конкурсу імена не розголошуються). Результати конкурсу будуть оголошені в травні 2018 р.

Учасники / учасниці конкурсу отримають подяки, а переможці / переможиці – дипломами та призи.

Кінцевий термін подачі матеріалів – 30 квітня 2018 р. на електронну пошту Волинського прес-клубу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Тема листа: «На конкурс журналістських матеріалів із гендерної тематики_Прізвище, ім'я».

З усіма питаннями звертайтеся до Богдани Стельмах за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

_________

Конкурс проводиться в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 
Сторінка 8 з 139

Архів

2018
листопада
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook