You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Чисельні кризи і гендерна чутливість гіперлокальних медіа: результати моніторингу в лютому 2022 р.

Попри непросту політичну ситуацію, важкі економічні наслідки від карантинних обмежень і "подарунку" Укрпошти з мобільними відділеннями, внаслідок яких гіперлокальні видання України ледво виживають, їхній контент є більш гендернозабалансованим порівняно з 2020 роком, а фемінітиви вже не є рідкістю навіть у російськомовних виданнях. Такими є дані моніторингу гендерної чутливості медіа 24 областей, проведеного в період із 7 по 13 лютого цього року Волинським прес-клубом у партнерстві з мережею прес-клубів та медійних організацій України.

Для збільшення натисніть на зображенні

Як бачимо з діаграм, жінки є експертками (тими, кого цитують, чию думку ретранслюють медіа) у 38% випадків, і майже в такій кількості - 37% - героїнями (про кого пишуть, кого згадують, але не подають їхніх коментарів). При цьому більша частка експерток - 40% - у друкованих ЗМІ, а фемінітивів - у онлайн-виданнях (66%).

Узагальнений показник залучення жінок як експерток найвищий у публікаціях луганських друкованих і онлайн-медіа - 47%, на другій позиції - вінницькі та дніпропетровські видання із 45%. Найрідше слово жінкам давали полтавські журналіст/к/и - всього 21%. Героїнями матеріалів жінки були найчастіше у волинських виданнях - 55%, дещо рідше, але теж майже порівну з чоловіками - у кіровоградських (46%) і одеських (45%) медіа. А от чоловіки як герої домінували так само в публікаціях полтавських (74%) і тернопільських (73%) ЗМІ.

Для збільшення натисніть на зображенні

Найбільш гендернозбалансованими (де однакова чи майже однакова кількість жінок і чоловіків) були в лютому публікації видань:

  • Голос Баштанщини (Миколаївська обл.) - по 50% експертів/експерток і героїв/героїнь
  • Район.Шацьк (Волинська обл.): 54% експерток - 46% експертів, 45% героїнь - 55% героїв
  • Яготинські вісті (Київщина): 54% експерток - 46% експертів, 43% героїнь - 57% героїв
  • Подільська зоря (Вінниччина): 53% експерток - 47% експертів, 42% героїнь - 58% героїв
  • Придніпровська зірка (Херсонська обл.): 53% експерток - 47% експертів, 49% героїнь - 51% героїв
  • 6239 com.ua - Сайт города Покровска и Мирнограда (Донеччина): по 50% експерток і експертів, 45% героїнь і 55% героїв
  • Куп'янськ gromada group (Харківська обл.): по 50% експерток і експертів, 44% героїнь і 56% героїв
  • Сайт міста Умань - 04744.info (Черкащина): по 50% експерток і експертів, 44% героїнь і 56% героїв
  • Телегазета (Луганщина): 52% експерток - 48% експертів, 46% героїнь - 54% героїв
  • Південна зоря (Запорізька обл.): 52% експерток - 48% експертів, 42% героїнь - 58% героїв
  • Слово правди (Буковина): 44% експерток - 56% експертів, 53% героїнь - 47% героїв

Фемінітивами найчастіше послуговуються закарпатські (90%), волинські (87%), львівські (84%), рівненські (84%), хмельницькі (83%) і тернопільські (81%) медіа.

Якщо ж говорити про окремі ЗМІ, то у 100% фемінітивами послуговуються:

  • Вінницька обл. - сайти "Калинівка.City" і "Ладижин новини"
  • Волинська обл. - друковані видання "Слово правди" і "Нове життя"
  • Дніпропетровська обл. - газета "Межівський меридіан"
  • Житомирська обл. - друковані видання "Вісті", "Малинські новини" і сайт "Коростень today"
  • Закарпатська обл. - газети "Нове життя", "Панорама Мукачева" і сайти "Район. Свалява", "Хуст-інфо", PMG (Зак)
  • Івано-Франківська обл. - газети "Гуцульський край", "Край", сайт "Дзеркало.Media"
  • Луганська обл. - інтернет-видання "Рубіжанські новини", 
  • Львівська обл. - газети "Голос Відродження", "Народна думка", сайт SMARTNEWS
  • Миколаївська обл. - онлайн-видання "Гард.City"
  • Одеська обл. - сайт "Измаил.City"
  • Рівненська обл. - інтернет-видання "Район.Острог" і "СарниNEWS.City"
  • Сумська обл. - сайт "Глухів. INFО
  • Тернопільська обл. - газети "Зборівська Двіниция", "Звістка", сайт "Кременець.City"
  • Харківська обл. - друковане видання "Вісник Чугуївщини" і сайт "Лозова.City"
  • Херсонська обл. - газети "Каховська зоря" і "Червоний промінь", онлайн-видання "Кавун.City" та "Новини Голої Пристані"
  • Хмельницька обл. - газети "Наддністрянська правда", "Нове життя", "Шепетівський вісник" і сайт "У нас.News"
  • Черкаська область - газета "Уманська зоря" і Сайт міста Умань - 04744.info
  • Чернівецька обл. - газети "Слово правди" і "Хотинські вісті", сайт "Глибока.info"
  • Чернігівська обл. - газета "Наше слово" і сайт "Ніжин.City"

Загалом жінки майже однаково з чоловіками були експертками та героїнями публікацій на тему освіти, культури, охорони здоров'я, як експертки - у матеріалах, що стосуються соціальної політики і соцзахисту, в інших темах - особливо війни/армії, спорту, політики, екології продовжують домінувати чоловіки. Така ж ситуація і з повідомленнями про ДТП і надзвичайні ситуації - тут чоловіки фігурують як ті, хто здійснюють правопорушення, і ті, хто коментують ситуації.

Для збільшення натисніть на зображенні

Відповідно до співвідношення кількості жінок і чоловіків, а також використання фемінітивів найвищий Індекс гендерної чутливості у лютому зафіксовано у волинських виданнях - 59%. Це - загалом найвищий показник за кілька останніх років моніторингу і гіперлокальних (районних), і регіональних (обласних) медіа. На другій позиції - рівненські ЗМІ (56%).

Для збільшення натисніть на зображенні

Найбільш гендерночутливими у лютому є:

  • друковане видання "Слово правди" (м. Новоселиця, Чернівецька обл) - 66%
  • друковане видання "Гуцульський край" (м. Косів, Івано-Франківська обл.) - 65%
  • інтернет-видання "Буг" (Волинська обл.) - 65%
  • інтернет-видання "Ніжин.City" (Чернігівська обл.) - 65%
  • інтернет-видання "Район.Острог" (Рівненська обл.) - 65%
  • Сайт міста Умань - 04744.info - 65% (Черкаська обл.)
  • газета "Нове життя" (смт.Чемерівці, Хмельницька обл.) - 64%
  • інтернет-видання "Калинівка.City" (Вінницька обл.) - 64%
  • інтернет-видання "У нас.News" (Хмельницька обл.) - 63%
  • інтернет-видання "Район.Шацьк" (Волинська обл.) - 63%
  • друковане видання "Подільська зоря" (Вінницька обл.) - 62%
  • друковане видання "Слово правди" (м.Володимир, Волинська обл.) - 62%
  • друковане видання "Межівський меридіан" (с. Межова, Дніпропетровська обл.) - 62%
  • друковане видання "Перемога" (м. Фастів, Київська обл.) - 62%
  • друковане видання "Рубіжанські новини" (Луганська обл.) - 61%
  • друковане видання "Придніпровська зірка" (смт. Білощерка, Херсонська обл.) - 61%
  • онлайн-видання "Кавун.City" (Херсонська обл.) - 61%
  • друковане видання "Червоний промінь" (Херсонська обл.) - 60%

Нагадаємо, що ідеальний Індекс гендерної чутливості - 66,7% (по 50% жінок і чоловіків і 100% фемінітивів).

Інфографіка - Дмитро Авраменко, завідувач кафедри дизайну ВНУ ім. Лесі Українки.

___________________

Наступні хвилі моніторингу заплановані на квітень і червень цього року.

 

Архів

2022
травня
MoTuWeThFrSaSu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook