You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

На шляху до гендерно чутливих медіа: Львів

Індекс гендерної чутливості львівських медіа - один із найвищих в Україні - 33%. На цей показник значною мірою вплинула кількість вживання фемінітивів, однак чимало журналістських публікацій є гендерно незбалансованими, особливо коли йдеться про політики, економіку/бізнес, воєнну сферу та спорт. Такими є результати гендерного моніторингу регіональних медіа, презентовані 25 січня під час першої у Львові гендерної медіа-кав'ярні.

З одного боку, журналістика відображає реальний стан суспільства, а з іншого є значною мірою суб'єктивною. "В системі освіти - 78% жінок. Якби медіа відображали реальну ситуацію, то в журналістських матеріалах вони були би представлені аналогічно. Але так не є: у друкованих медіа Львівщини ми зафіксували 41% експерток, а в інтернет-виданнях - 47%", - зазначила гендерна експертка Оксана Ярош.


На думку журналіста ІА "Leopolis.news" Андрія Костюка, така ситуація, швидше всього, зумовлена стереотипним уявленням суспільства, де чоловіки мають працювати, а жінки бути вдома. 

Водночас координаторка Галицького кластеру кооперації "Жіночий авангард", соціальна психологиня Ярослава Сорокопуд переконана, що "експертної думки жінок немає, бо вона й не шукається", що для медіа важливіші "гарячі" теми, що часто "ми стараємося бути традиційними і боїмося бути іншими" (про суспільство - авт.).

Голова ГО "Жіночі перспективи" Любов Максимович була приємно вражена показником вживання фемінітивів у львівських медіа (за її словами, раніше журналісти вважали їх неприйнятними) та показником експертності жінок у медичній тематиці (це пов'язує із тим, що обласне управління охорони здоров'я очолила жінка). Водночас вона зауважила, що поступ у медіа-сфері очевидний, хоча питання присутності жінки в політиці, а отже - і журналістських текстах, залишається актуальним.

Згідно отриманих за результатами моніторингу даних, гендерно найчутливішим друкованим медіа Львівщини є "Високий замок" (38%), інтернет-виданням - "ZAXID.NET" (45%).

Більше фото - на сторінці прес-клубу у Facebook

_____________

Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)


 

Архів

2018
жовтня
MoTuWeThFrSaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook