You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

На шляху до гендерно чутливих медіа: Івано-франківськ

"Ми шукаємо експертів незалежно від статі, а ви пропонуєте штучно збільшувати кількість жінок", - такою була реакція журналіста інтернет-видання "Репортер" Андрія Філіппського на результати гендерного моніторингу регіональних медіа, презентованого під час гендерної медіа-кав'ярні в Івано-Франківську.

Згідно отриманих даних, індекс гендерної чутливості івано-франківських медіа складає 30%. Експертна думка жінок найчастіше представлена в матеріалах про освіту, волонтерство і розваги, тоді як у текстах на політичну, економічну, медичну, воєнну, спортивну тематику домінують чоловіки. 

Частина івано-франківські журналістів/-ок переконували, що це є відображенням реальної присутності жінок у цих сферах і їх експертності, і що суб'єктивний фактор відсутній. Однак, коли почали називати жінок у політичній сфері (а мова не лише про плітичні партії, а про органи місцевого самоврядування, науковиць), то з'ясувалося, що вони таки є.

"Проблема в тому, що галузі суспільного життя віддані чоловікам і жінці, аби досягнути певного рівня, на якому приймаються рішення, потрібно докласти в кілька разів більше зусиль. І якщо журналісти при підготовці матеріалів робитимуть вибір на користь чоловіків, не долучаючи до коментування жінок, це буде лише підтримувати дисбаланс," - зауважила громадська активістка, психологиня Наталія Чаплинська

Безперечно, мова не йде про "штучне притягування за вуха", мова про те, що журналіст(к)ам варто розширювати базу даних і зважати на професійні стандарти, один із основних із яких - баланс думок і точок зору. Це означає не лише те, що в матеріалі мають бути думки не менше двох респондентів, а й те, що має бути дотриманий і гендерний баланс. Для цього на допомогу журналіст(к)ам працює кілька ресурсів - http://expert4.media/, "Повага. Кампанія проти сексизму", HelpSMI

Згідно результатів медіа-моніторингу, проведеного в лютому і серпні 2017 року, найчутливішим друковани ЗМІ Івано-Франківщини є газета "Рідна земля" (37%), а найчутливішим інтернет-виданням - "Галка"(42%).

Незважаючи на хороші показники окремих медіа, питання підвищення рівня гендерної чутливості значною кількістю журналістів і журналісток потребує системного підходу. Як зазначила координаторка Івано-Франківського прес-клубу Наталія Голомідова, ця зустріч для того, "аби ми спробували по-іншому подивитися на ситуацію - і щодо присутності жінок і чоловіків у різних сферах, і в наших матеріалах".

Більше фото - на сторінці прес-клубу у Facebook

_____________

Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)


 

Архів

2018
червня
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook