You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ. Про заборону оплати праці агітаторів

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО.

«Доброго дня! Готую до публікації матеріал про підкуп виборців, чи не могли б ви допомогти з таким питанням – де саме в законодавстві прописана заборона платити гроші агітаторам, і чому?»

– Так, це питання на часі, особливо на тлі постанови Центральної виборчої комісії «Про Роз’яснення щодо реалізації положень частини шостої статті 64 Закону України “Про вибори Президента України” від 22 лютого 2019 року № 376. І хоча ця постанова є предметом позову, який розглядається в суді, саме в ній узагальнено чинне законодавство стосовно підкупу виборців при проведенні передвиборної агітації: 

«Законодавство України розрізняє прямий і непрямий підкуп виборців та встановлює різні види відповідальності за його вчинення. При цьому кваліфікуючою ознакою непрямого підкупу виборців закон визначає його пов’язаність із проведенням передвиборної агітації.

Статтею 105 Закону (мається на увазі  Закон України “Про вибори Президента України”)визначено, що особи, винні в порушенні законодавства про вибори Президента України, в тому числі щодо прямого або непрямого підкупу, притягуються до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом».

Відповідно до частини шостої статті 64 Закону України “Про вибори Президента України” «Забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерей. Така передвиборна агітація або надання виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата або згадуванням його імені, вважається підкупом виборців, зазначеним у пункті 1 частини третьої статті 56 цього Закону. Забороняється укладення з виборцями за рахунок коштів виборчого фонду оплатних договорів на проведення передвиборної агітації» .

Ось саме в абзаці другому частини шостої статті 64 Закону України “Про вибори Президента України” і є відповідь на ваше запитання – забороняється укладення з виборцями за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост Президента України оплатних договорів на проведення передвиборної агітації. Агітатор – це громадянин України, який має право голосу на виборах, укладаючи оплатні договори, створюється певна кількість виборців («сітка»), які отримують кошти від певного кандидата. Така оплата роботи агітатора може поділятися на дві частини: одна виплачується до виборів – «аванс», друга після у випадку перемоги кандидата – «премія». Фактично виборці отримують гроші за голосування за певного кандидата.

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду  

 

Архів

2019
травня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook