You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

У волинських медіа підвищився Індекс гендерної чутливості, але не на стільки, щоб бути лідерами

У серпні Індекс гендерної чутливості волинських медіа сягнув 41%. Він вищий червневого та квітневого показників, але тримає лише п'яту сходинку серед регіональних видань України (у лютому 42% було найвищим показником). 

Такими є результати моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа, проведеного 11-17 серпня 2019 р. Для аналізу було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета », «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).

Згідно отриманих даних, у друкованих ЗМІ жінки є експертками (тими, хто коментує ті чи інші теми, події, явища) у 32% випадків (у червні – 23%), а героїнями – в 36% (у червні – 29%). Лише жінки коментували теми культури та медицини і лише чоловіки – спортивні події. Лише чоловіки є героями матеріалів на освітню тематику і про волонтерство. Майже однакова кількість героїнь і героїв – у рубриці «інше» (більшість питань стосується порушень, де скоюють їх чоловіки, а жінки зазвичай є потерпілими і свідками).

Для збільшення натисніть на зображенні

В інтеренет-виданнях відсоток жінок як експерток вища, ніж у друкованих – 39% (але нижчий, ніж у червні – 42%), а героїнь, навпаки, нижчий – 26% (у червні – 23%).

У матеріалах на волонтерську тематику жінки у 100% є героїнями, а чоловіки – експертами  в розважальній тематиці. Також чоловіки як герої домінують у матеріалах про війну, спорт, економіку/бізнес, політику, а жінки – про освіту, культуру, медицину.

Для збільшення натисніть на зображенні

І в цей моніторинговий період зафіксовано кілька стереотипів: «глава сім'ї працював на рубці лісу» (чомусь головою мусить бути чоловік); «Незабаром Хлистови потрапили до Свеаборга (морська фортеця поблизу столиці Фінляндії), де Марія варила смачні борщі та їздила в Петербург до консерваторії (розповідь про жінку без борщів неможлива?) (13.08.2019, Волинь); «Пані Лідія має технічний склад мислення і чоловічий характер…» (це який? науці такий тип характеру невідомий) (Район.Луцьк)

Фемінітиви у волинських медіа поступово стають звичним явищем. Навіть у друкованих медіа, які до запровадження змін у правопис послуговувалися лише звичними на кшталт спортсменка, учениця, жителька тощо. В серпні ми вже фіксуємо фемінітиви на означення керівних посад, щоправда найбільше їх – в інтернет-виданнях: виконувачка обов'язків міністра охорони здоров'я Уляна Супрун, речниця Волинської митниці ДФС Валентина Черниш, генеральна директорка директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України Ірина Шумік, начальниця управління освіти Луцької міської ради Зіновія Лещенко тощо.

Для збільшення натисніть на зображенні

Загалом за рівнем гендерної чутливості волинські медіа у серпні перебувають на п’ятому місці серед усіх видань 24 областей України. Це непогана позиція, проте медіа інших регіонів «вирвалися» далеко вперед. Ознайомитися із загальними моніторинговими даними і побачити показники видань інших регіонів можна на сайті Волинського прес-клубу.

__________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Архів

2019
листопада
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook