You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

"Симпатична білявка", "берегиня домашнього вогнища"... Як тернопільські медіа пишуть про жінок

Про місце і роль жінок у тернопільських медіа йшлося під час Гендерної медіа-кав'ярні у Тернополі. 

Як зазначила координаторка Волинського прес-клубу і керівниця проєкту "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" Богдана Стельмах, під час моніторингу тернопільських видань було зафіксовано кілька прикладів стереотипного сприйняття ролі жінок і чоловіків у суспільстві, при чому їх переважна більшість стосується жінок. "У неї дуже глибокі очі, прекрасна посмішка та безкрайня, сповнена добром душа…" (газета "Номер один"), "Ви живете без дружини, а навіть не в кожної жінки такий багатий та доглянутий квітник" (газета "Свобода"), "Якщо ваш батько, дядьки чи брат є успішним політиком або чиновником, тоді це не для вас" (газета "RIA плюс"), "Мар'яна, у минулому професійна і фахова тележурналістка, за доволі короткий час зуміла фактично з нуля створити один з найважливіших підрозділів облдержадміністрації… Про це ми й вирішили поговорити із симпатичною білявкою…" (газета "Свобода")... Цікаво, що такі стереотипні образи містилися лише в друкованих виданнях.

"Вони кумедні і навіть абсурдні, але, скільки б ми не сміялися, саме з таких наче невинних висловлювань, жартів, анекдотів і формується ставлення до жінки як до чогось другорядного, або до чоловіка, що він не зовсім мужній, якщо вирощує квіти або доглядає дітей. Це призводить до знецінення досягнень, неповаги до зайнятості і захоплень. В сформованих суспільством рамках людина не буде щасливою", - додала Богдана Стельмах.

Загалом згідно результатів моніторингу, проведеного в 2019 р., Індекс гендерної чутливості тернопільських медіа складає 35% (найвищий - 41% - у вінницьких медіа, найнижчий - 24% - у київських). Серед друкованих видань найвищий відсоток жінок як експерток (тих, хто дає коментар) - у газети "RIA плюс" (45%), героїнь - "Наш день" (38%). Серед інтернет-видань лідером за часткою експерток є "Терен" (38%), а героїнь - "Погляд" (33%). Найбільше фемінітивів зафіксовано у "RIA плюс" (55%), "Свободи" (51%) і "Тернополяни" (50%).

За словами експертки з моніторингу Тетяни Тарасенко, "посади експерток чи героїнь зазначають традиційно – в маскулінітивній формі, хоча, дуже рідко, але є винятки. Вочевидь, видання не мають поки чіткої редакційної політики щодо гендерного балансу, оскільки один журналіст чи журналістка використовує фемінітиви, інший чи інша з того ж видання – ні. І ще одне спостереження –  до однієї і тієї ж людини можуть одночасно застосовувати як фемінітив, так і маскулінітив: коли жінка співачка, але все ж композитор. Та все ж тішить позитивна динаміка у тернопільських медіа щодо збільшення кількості експерток та героїнь у матеріалах. Використання фемінітивів загалом відчутно збільшилося, і уже не є дивиною професорка, член-кореспондентка,  доцентка, журналістка-фрілансерка, фотографиня чи фольклористка та кермувальниця".

Захід відбувся в межах проєкту “Гендерночутливий простір сучасної журналістики”, що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні»

 

Архів

2020
січня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook