Щоб не просто виживати, а розвиватися і ставати успішними, реформованим місцевим редакціям необхідно стати авторитетними і популярними медіа своїх громад. Здавалося б, це очевидно. Але що можна робити для цього, коли в штаті часто лише двоє пишучих людей, а з фінансами постійні проблеми? Нашим героям дала підказку … онлайн-гра. Але не звичайна, а ділова навчальна гра-змагання “Турбо-батли” (https://abo.media/turbobattles), що її Тернопільський прес-клуб організував у партнерстві з Агенцією розвитку локальних медіа «АБО».
Упродовж 4 місяців 9 редакцій з різних регіонів виконували завдання менторів, спрямовані на те, аби покращити якість контенту, максимально активізувати сторінки видань у соцмережах, і передусім – допомогти їм стати впливовими майданчиками для вирішення проблем громад.
Одне із завдань, стосувалося історій місцевих активістів, чиї ініціативи посприяли вирішенню загальних проблем (у фокусі були покрокові інструкції з власного досвіду, як реалізувати ініціативу від ідеї до втілення). «Нижні Сірогози.City» написали про фермерів Сірогозщини, які, не чекаючи допомоги від держави, вкладають кошти в ремонт доріг. Після публікації до них за досвідом звернулися активісти з чотирьох областей.
Виконуючи завдання «Громада у смартфоні», журналісти редакцій проводили своєрідний експеримент, чи реагують представники влади на критику\питання\зауваження у соцмережах. В результаті у «Межівському меридіані» з’явилася публікація «Чи держава дійсно вже у смартфоні?». Для його підготовки редакція у одному з місцевих пабліків залишила коментар про доцільність підвищення тарифів на воду, що активно коментувався. “Як підсумок тепер відбудуться громадські слухання в селищній раді по обговоренню тарифів на воду. Офіційні. Куди запрошують всіх бажаючих. Мабуть, таке вперше!” – сказав головний редактор Євгеній Майський.
Для виконання завдання «Кампанія «Підтримай своїх» потрібно було запустити флешмоб на сторінці видання у Facebook із закликом підтримати місцевих виробників і місцевий бізнес, який починав виходити з карантину. Так от, пости «Деснянської правди» про це переглянули 44 519 чоловік! Відтак редакція отримала пропозиції підтримати інші бізнеси, і взялася за цю справу. Величезний резонанс отримали й відповідні пости інших редакцій, і всі вони потім отримали замовлення на рекламу, бо підприємці були дуже вдячні за безкоштовну підтримку в такий скрутний час.
Після публікацій Оксани Стародубець: «Я хочу жити заради своїх дітей…» та Оксани Бойко: «Мрію, щоб мої діти були здоровими» на сайті “Деснянської правди” у прес-центрі редакції тепер щоп’ятниці збираються діти з інвалідністю та їх батьки. А підприємці, у котрих є цікаві мистецькі проєкти, проводять з ними майстер-класи та спілкуються. Активістка з Болграда на Одещині після публікації про неї запустила в місті естафету чистоти, про що детальніше можна прочитати тут. Після статті Купальний сезон: Чи готові до нього пляжні місця Горностаївщини на пляжі відремонтували дитячий майданчик, лавки, столики та роздягальні. А в Мені після публікації на сайті Сусіди.City впорядкували дорожнє покриття – По вулиці Толстого в Мені асфальтівки поки не буде. Але дорогу вирівняли.
За чотири місяці «Турбо-батлів», як засвідчили всі, без винятку, редактори, відчутно зросли і відвідуваність їхніх сайтів та сторінок у Фейсбуку, і увага громади до газети.
Детальніше - на сайті Тернопільського прес-клубу
На фото – під час зустрічі і нагородження переможців «Турбо-батлів» у Тернополі