You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа




Гендерна медіа-кав’ярня «Сексизм у рекламі та медіа»

Цивілізовані країни вже давно заборонили рекламу, яка використовує зображення оголеного тіла для продажу товарів. В Україні теж існує закон «Про рекламу», у якому, зокрема, йдеться про те, що контент не має порушувати етичних, моральних норм і бути дискримінаційним за рядом ознак, у тому числі і статі.


Однак і досі малі підприємства і великий бізнес нерідко використовують сексистську рекламу, порушуючи не лише закон, а й демонструючи неповагу до певної частини населення – насамперед жінок.


Запрошуємо журналісток/журналістів запорізьких медіа, громадських активісток/активістів, яким цікава дана тематика, 23 травня о 16:00 на неформальну розмову за кавою-чаєм, під час якої:

  • поговоримо, чи використовують сексистський контент українські медіа, зокрема – й запорізькі;
  • почуємо «живі» історії боротьби із сексистською рекламою;
  • дізнаємося, як розпізнавати сексизм, і які механізми його усунення з інформаційного простору.

На зустрічі також буде:

  • розміщена фотовиставка сексистської реклами, зафіксованої в Запоріжжі;
  • презентовано також Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Ольги Полякової – засновниці Громадського руху «Gender Stream» і курсів самооборони для жінок «Бийся як дівчина» (Дніпро).

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце зустрічі – кав’ярня «Еклер» (просп. Металургів, 8А, за ТЦ «Афіна»)

Останній день зголошення – 21 травня до 15:00

Контактна особа – Марина Довбиш (тел. 0938909495, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

 

За рівнем гендерної чутливості волинські медіа у квітні опинилися на третьому місці

Для моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») і 5 друкованих ЗМІ («Волинь нова», «Волинська газета», «Луцький замок», «Вісник», «Твій вибір»). Контент кожного з них аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та тематичних статей.

Загальна представленість жінок як експерток та героїнь журналістських матеріалів склала 29%.

У друкованих виданнях жінки були експертками у медичній тематиці (33%), політиці (24%) (давали коментарі як учасниці виборчого процесу) та з питань економіки/бізнесу (23%). Зовсім не коментували спортивну тематику, хоча в 27% були героїнями. Найвищий відсоток експерток – у публікаціях про надзвичайні ситуації, комунальну сферу (рубрика «Інше» – 56%). Водночас героїнями жінки найчастіше фігурували в матеріалах на освітню тематику (71%), майже порівну з героями – в публікаціях на економічну (45%), медичну (46%) тематику та культуру (48%). Чоловіки у більшості випадків були експертами/героями у матеріалах про роботу органів місцевого самоврядування та політичних процесів (особливо усього, що стосується виборів), надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), фігурували у темах бізнес-аналітики, а також як експерти у реформі медицини.

Для збільшення натисніть на зображення

Детальніше...
 

Гендерна чутливість регіональних медіа: результати квітневого моніторингу

Індекс гендерної чутливості регіональних медіа у квітні 2019 р. залишився незмінним, порівняно з лютим – 32%. Така ж ситуація і з  балансом присутності жінок і чоловіків у журналістських матеріалах та фемінітивами: лише в 1/3 жінки є експертками та героїнями, а фемінітиви складають 39%. Такими є дані моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11-17 квітня 2019 року Волинським прес-клубом, Гендерним центром і Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гендерна медіа-школа підготувала 20 агенток/-ів змін

Двадцять журналісто/-ів, редакторок регіональних медіа пройшли навчання у Гендерній медіа-школі, що відбулася 12-14 квітня в Києві. Вони стануть тими агент/к/ами змін, які впроваджуватимуть питання рівності чоловіків і жінок у своїх медіа-середовищах та серед цільової аудиторії.

Учасниці й учасники поглиблювали свої знання в розумінні поняття гендеру та його місця в картині світу людини, мові й освіті, розглядали питання гендерної рівності й дискримінації за ознакою статі в міжнародному праві та українському законодавстві, взаємозв'язок гендеру й культури, дізнавалися про жіночий рух в пострадянській Україні і вплив феміністок на розвиток гендерної рівності, аналізували гендерні стереотипи та сексизм, а також вчилися розумітися на проблемі гендернозумовленого насильства і особливостей його висвітлення в медіа.

Експертками-тренерками Гендерної медіа-школи стали:

  • Оксана Ярош - голова ГО «Гендерний центр Волині»
  • Олена Масалітіна – радниця Міністра освіти та науки, програмна директорка EdCamp Ukraine, ГО «КРОНА»
  • Олена Зайцева – юристка, експертка з оцінки гендерного впливу, НУО «Центр «Розвиток демократії»
  • Тетяна Ісаєва – директорка Центру гендерної культури
  • Оксана Кісь – докторка історичних наук, старша наукова співробітниця відділу соціальної антропології Інституту народознавства НАН України, президентка Української асоціації дослідниць жіночої історії
  • Наталія Тарасенко – експертка, тренерка з гендерних питань, голова ГО «Паритет»
  • Марта Чумало – заступниця голови Центру «Жіночі перспективи»

Важливим елементом зустрічі став аналіз Проекту Гендерної складової Редакційних політик медіа. Як з'ясувалося в результаті моніторингу редполітик на наявність у них пунктів про недискримінацію за ознакою статі / гендерною ознакою, проведеного в лютому цього року, в більшості медій загалом не існує прописаних принципів роботи журналістів, не кажучи вже про гендерну складову. Доопрацьований учасницями/-ками Гендерної медіа-школи Проект буде запропоновано на розгляд редколективам регіональних ЗМІ.

Більше фото - на сторінці прес-клубу у Facebook.

_______________________________

Гендерна медіа-школа відбулася в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.


 

Запрошуємо до участі в Гендерній медіа-школі

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують  журналістів/журналісток регіональних медіа до участі в першій Гендерній медіа-школі, яка відбудеться 12-14 квітня в м. Київ.

Метою Школи є підготовка фахівців/фахівчинь із гендерних питань, формування мережі гендерних медіа-експертів/експерток, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їхньої цільової аудиторії.

Фото із сайту papodehomem.com.br

Організатори оберуть 20 журналістів/журналісток, котрі після завершення Школи отримають ресурсну підтримку на організацію тематичних заходів у своїх регіонах.

Для участі в Гендерній медіа-школі просимо заповнити онлайн-заявку.

Останній термін зголошення – 29 березня 2019 р. до 18:00

Проїзд, проживання та харчування для обраних учасників/учасниць забезпечують організатори.

Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть, будь ласка, на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

____________

Гендерна медіа-школа відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 
Сторінка 1 з 20

Архів

2019
травня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook