You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа




Запрошуємо до участі у IV Гендерній медіа-школі

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа до участі в  IV Гендерній медіа-школі, яка відбудеться в першій половині червня у форматі онлайн. Про дату зустрічі обраних учасниць/учасників буде повідомлено додатково.

Ілюстрація - із сайту https://resources.workable.com/

Метою Школи є підготовка фахівчинь/фахівців із гендерних питань, формування мережі гендерних агенток/агентів змін, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їх цільової аудиторії.

Після завершення Школи її учасниці/учасники матимуть можливість отримати ресурсну підтримку на організацію тематичних заходів у своїх регіонах, а також створенні матеріалів на гендерну тематику, партнерство в подальшій діяльності організаторів Школи тощо.

Для участі в Гендерній медіа-школі просимо заповнити онлайн-заявку.

Останній термін зголошення – 1 червня 2020 р., 24:00.

Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть, будь ласка, на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

____________

Гендерна медіа-школа відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Сайти мережі гіперлокальних медіа “Район. in.ua”, “Слово правди” і “Нова доба” – найбільш гендерночутливі видання Волині: результати квітневого моніторингу

Такими є дані моніторингу, проведеного 11-17 квітня 2020 р., в межах якого проаналізовано ті ж 10 гіперлокальних видань, що й у лютому. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Кожне видання ми проаналізували за кількома категоріями: кількістю чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь у журналістських матеріалах, кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та відстежували наявність матеріалів на гендерну тематику.

Оскільки період моніторингу співпав із передпасхальним тижнем, то закономірно, що чимало матеріалів було саме на великодню та релігійну тематику. Особливо це характерно для газет.

27% від загальної кількості матеріалів присвячені COVID-19: 26% – в інтернет-виданнях і 28% – в друкованих ЗМІ. Це були офіційні повідомлення про впровадження карантинних заходів, інформація з брифінгів органів влади, матеріали, пов'язані зі статистикою захворювання, інтерв'ю з лікарями, чимало публікацій про організацію роботи церков у передспахальний та великодній періоди в умовах карантину. Відтак, найчастіше експертами в таких повідомленнях були чоловіки (у 82% випадків – у друкованих ЗМІ і 65% - онлайн-медіа).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

У квітні показник гендерної чутливості* гiперлокальних медіа України зберігається - 38%

Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у квітні 2020 р. порівняно із лютим залишається незмінним і складає 38%. Такими є дані моніторингу, проведеного Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми (Internews).

Загалом упродовж 11-17 квітня було проаналізовано більше 2 тис. публікацій у друкованих ЗМІ та майже 6 тис. повідомлень в онлайн-медіа 24 областей України. Аналіз публікацій відбувався за кількома критеріями: дотримання гендерного балансу (кількість жінок і чоловіків як героїнь/героїв, і експерток/експертів (тими, хто коментує, чию думку цитують), частота вживання фемінітивів, наявність стереотипних образів і сексистського контенту. Також експерт/к/и моніторингу простежували, чи продукують медіа матеріали на гендерну тематику. 

Особливої уваги вимагала до себе проблема з COVID-19. Їй було присвячено 40% усіх матеріалів (35% - у друкованих і 42% - в онлайн-виданнях). Найчастіше питання, пов'язані з коронавірусом (заходи безпеки, особливості захворювання, забезпечення лікарень), коментували чоловіки: 67% - у друкованих ЗМІ і 74% - в онлайн-медіа. Подібна ситуація і з героїнями публікацій: 34% - в друкованих і 40% - в інтернет-виданнях. Зазвичай це були повідомлення керівних осіб місцевих органів влади, управлінь, головних лікарів.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гендерночутлива журналістика: в Полтаві відбулася тематична медіа-кав'ярня

Що таке "гендер", "гендерна рівність", як розпізнавати гендерні стереотипи й сексизм і чому важлива гендерночутлива журналістика - йшлося під час гендерної медіа-кав'ярні у Полтаві, організатором якої стала редакція інтернет-видання "Кolo.news". Захід відбувся в межах проєкту Волинського прес-клубу, підтриманого Українською медійною програмою Internews.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

«Слово правди» і «Район.Шацьк» - найбільш гендерночутливі видання Волині: результати лютневого моніторингу

Для моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який проводився вперше, було обрано 10 видань: 5 друкованих – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди»; 5 інтернет-видань –  «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк». Упродовж 11-17 лютого 2020 р. було проаналізовано 723 публікації (194 – у друкованих ЗМІ, 529 – в онлайн-медіа).

Кожне видання аналізували за кількома критеріями: представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток (тих, хто дає коментарі, чию думку цитують) і героїв/героїнь, вживання фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та матеріалів на гендерну тематику.

Загальна представленість жінок у волинських локальних медіа значно менша, аніж чоловіків. У лютому 2020 року цей показник складає: у друкованих – 38,5%, в інтернет-виданнях – 25,5%.

В онлайн-виданнях експертки складають всього 17%. В основному їхні коментарі наявні у матеріалах про місцеву владу, освіту, культуру та екологію. Зокрема, найчастіше вони дають коментарі чи роз’яснення, як посадовиці. Чоловіки у більшості проаналізованих матеріалів є експертами/героями у матеріалах про роботу органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, в інформаціях кримінального характеру, питаннях культури та релігії (часто згадуються священники), при висвітленні спортивних подій, а також інформаціях на тему війни (період моніторингу співпав із вшануванням річниці виведення військ з Афганістану, а тому ця тема присутня у  всіх ЗМІ).

Для збільшення натисніть на зображення

Детальніше...
 
Сторінка 1 з 24

Архів

2020
травня
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook