You are here: Головна
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа




Гендерна медіа-школа підготувала 20 агенток/-ів змін

Двадцять журналісто/-ів, редакторок регіональних медіа пройшли навчання у Гендерній медіа-школі, що відбулася 12-14 квітня в Києві. Вони стануть тими агент/к/ами змін, які впроваджуватимуть питання рівності чоловіків і жінок у своїх медіа-середовищах та серед цільової аудиторії.

Учасниці й учасники поглиблювали свої знання в розумінні поняття гендеру та його місця в картині світу людини, мові й освіті, розглядали питання гендерної рівності й дискримінації за ознакою статі в міжнародному праві та українському законодавстві, взаємозв'язок гендеру й культури, дізнавалися про жіночий рух в пострадянській Україні і вплив феміністок на розвиток гендерної рівності, аналізували гендерні стереотипи та сексизм, а також вчилися розумітися на проблемі гендернозумовленого насильства і особливостей його висвітлення в медіа.

Експертками-тренерками Гендерної медіа-школи стали:

  • Оксана Ярош - голова ГО «Гендерний центр Волині»
  • Олена Масалітіна – радниця Міністра освіти та науки, програмна директорка EdCamp Ukraine, ГО «КРОНА»
  • Олена Зайцева – юристка, експертка з оцінки гендерного впливу, НУО «Центр «Розвиток демократії»
  • Тетяна Ісаєва – директорка Центру гендерної культури
  • Оксана Кісь – докторка історичних наук, старша наукова співробітниця відділу соціальної антропології Інституту народознавства НАН України, президентка Української асоціації дослідниць жіночої історії
  • Наталія Тарасенко – експертка, тренерка з гендерних питань, голова ГО «Паритет»
  • Марта Чумало – заступниця голови Центру «Жіночі перспективи»

Важливим елементом зустрічі став аналіз Проекту Гендерної складової Редакційних політик медіа. Як з'ясувалося в результаті моніторингу редполітик на наявність у них пунктів про недискримінацію за ознакою статі / гендерною ознакою, проведеного в лютому цього року, в більшості медій загалом не існує прописаних принципів роботи журналістів, не кажучи вже про гендерну складову. Доопрацьований учасницями/-ками Гендерної медіа-школи Проект буде запропоновано на розгляд редколективам регіональних ЗМІ.

Більше фото - на сторінці прес-клубу у Facebook.

_______________________________

Гендерна медіа-школа відбулася в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.


 

Запрошуємо до участі в Гендерній медіа-школі

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують  журналістів/журналісток регіональних медіа до участі в першій Гендерній медіа-школі, яка відбудеться 12-14 квітня в м. Київ.

Метою Школи є підготовка фахівців/фахівчинь із гендерних питань, формування мережі гендерних медіа-експертів/експерток, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їхньої цільової аудиторії.

Фото із сайту papodehomem.com.br

Організатори оберуть 20 журналістів/журналісток, котрі після завершення Школи отримають ресурсну підтримку на організацію тематичних заходів у своїх регіонах.

Для участі в Гендерній медіа-школі просимо заповнити онлайн-заявку.

Останній термін зголошення – 29 березня 2019 р. до 18:00

Проїзд, проживання та харчування для обраних учасників/учасниць забезпечують організатори.

Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть, будь ласка, на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

____________

Гендерна медіа-школа відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

У волинських медіа – найвищий показник гендерної чутливості: результати лютневого моніторингу

Для моніторингу гендерної чутливості волинських медіа, який проводився 11-17 лютого 2019 р., було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») і 5 друкованих видань ( «Волинь-нова», «Твій вибір», «Вісник і К», «Волинська газета», «Луцький замок»). Кожне медіа аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та тематичних статей.

Загальна представленість жінок у волинських медіа у лютому 2019 року складає 32% (у друкованих – 31%, в інтернет-виданнях – 34%). В інтернет-виданнях та друкованих медіа загальна тенденція щодо залучення жінок як експерток і героїнь порівняно з 2017 роком змінилась у кращий бік. У моніторингу 2019 року жінки зображені експертками не лише у соціальній сфері, а й все частіше – у політиці та економіці. В онлайн-виданнях експертки представлені у матеріалах про освіту, культуру, волонтерство, соціальні теми. У друкованих ЗМІ експерток більше в матеріалах про культуру, медицину та політику. Зокрема, в політичних матеріалах експертки дають коментарі переважно як учасниці виборчого процесу, або ж представниці політикуму. Чоловіки у більшості прикладів стають експертами/героями у матеріалах про надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), роботу органів місцевого самоврядування та політичних процесів (особливо усього, що стосується виборів) у сфері перевезень, темах політики й економіки, бізнес-аналітики, а також як експерти у реформі медицини та лікуванні.

Детальніше...
 

Гендерна чутливість регіональних медіа: результати моніторингу (02/2019)

У регіональних медіа – майже 40% фемінітивів, жінки переважають у матеріалах на освітню тематику (48% експерток і 47% героїнь), а чоловіки – у темі війни (83% експертів і 86% героїв), політики (79% експертів і 83% героїв), бізнесу (76% експертів і 79% героїв) та спорту (83% експертів і 76% героїв). Такими є результати моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11-17 лютого 2019 року Волинським прес-клубом, Гендерним центром і Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

Для збільшення натисніть на зображенні

Згідно отриманих даних, гендерний розрив між експертками і експертами у журналістських матеріалах регіональних видань становить 38%: прокоментувати або дати оцінку певній ситуації медіа більш як удвічі частіше звертаються до чоловіків (69%) аніж до жінок (31%). Героями публікацій також частіше є чоловіки (73%) аніж жінки (27%) – майже втричі.

Детальніше...
 

Десять українських медіа запроваджують рубрики з гендерної тематики

Десять регіональних друкованих та інтернет-видань розпочинають серію публікацій на тему рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у різних сферах суспільства.

На конкурс, оголошений Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волинської області та Інтерньюз-Україна, надійшло 26 заявок, із яких було обрано пропозиції від таких медіа: інтернет-видання «Zaholovok» (м. Ужгород), Інформаційна агенція «Дивись.info» (м. Львів), інтернет-видання «Бізнес.Район» (м. Луцьк), газета «Порто-франко» і сайт «Отклик» (м. Одеса), «Первая городская газета» і сайт «Утренний город» (м. Кропивницький), Інформаційне агенство «Вичерпно» (Черкаси), інтернет-видання «Kolo.news» (м. Полтава), англомовне інтернет-видання «Kharkiv Observer» (м. Харків), газета «Сільські новини» і сайт «Тroyitske.city» (смт. Троїцьке, Луганська область), газета «Голос громади» і сайт Svatove.city (м. Сватове, Луганська обл.).

Для збільшення натисніть на зображення

«Ми отримали багато заявок і це не може не втішати тих, хто розуміє важливість гендерної проблематики. Це означає, що вітчизняні медіа вже розуміють про наявність запиту у читачів на гендерну тематику. А також те, що ці матеріали мають суспільний резонанс, а отже - зростають рейтинги видань. Тобто гендерна тематика не лише актуальна, а й вигідна виданням», - вважає експертка проекту Оксана Ярош.

Координаторка Волинського прес-клубу Богдана Стельмах переконана, що, незважаючи на наявність низки тематичних ресурсів, які спрямовані на підвищення рівня поінформованості суспільства про гендерну (не)дискримінацію (Повага, Гендер в деталях, 50vidsotkiv та інші), саме регіональні медіа можуть донести інформацію до широкого кола читачів і читачок, зокрема тих, які ніколи спеціально не заходитимуть на згадані ресурси. А отже, це матиме значно ширший вплив на формування культури гендерної недискримінації в суспільстві.

____________

Створення контенту відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки Української медійної програми (Інтерньюс)

 
Сторінка 1 з 19

Архів

2019
квітня
MoTuWeThFrSaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook