You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Війна - це не тільки цифри: співпраця прес-клубу з регіональними медіа у створенні контенту

Повномасштабна війна, яка 24 лютого охопила всю Україну, суттєво вплинула на роботу медіа, особливо регіональних, криза діяльності яких загострилася в 2020 році – у зв’язку з карантинними обмеженнями внаслідок COVID-19, а згодом – унаслідок так званих «реформ» Укрпошти.

У регіонах, які зазнавали щоденних обстрілів чи були захоплені/окуповані російськими військами, випуск і поширення друкованих видань стали неможливими.  Через брак ресурсів перестали виходити окремі газети і на відносно безпечних територіях.  Однак більшість редакцій не припиняли роботу, вважаючи за свій обов’язок інформувати аудиторію про ситуацію в країні.

За даними гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань, проведеного Волинським прес-клубом у квітні 2022 року, тема війни охопила 60% із 8485 публікацій.

Жінки фігурували переважно в матеріалах про волонтерство (допомога переселеним людям, приготування їжі на фронт, пошиття амуніції, пошук спорядження тощо), озвучували питання евакуації (Міністерка з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук) і відповідальності росії за злочини (Генеральна прокурорка Ірина Венедиктова), ситуацію в громадах, гуманітарну, освітню, психологічну підтримку.

Чоловіки в повідомленнях місцевих медіа – це політики (заяви і звернення Президента, керівників інших країн, коментарі голів військових адміністрацій і очільників міст), керівництво ЗСУ, бійці (котрі отримували нагороди і котрих проводили в останню дорогу), а також волонтери.

Розуміючи важливість журналістської діяльності у час війни, а також її «олюднення» (щоб, окрім офіційних даних, медіа розповідали про людей і їхній внесок у наближення перемоги, ВОГО «Волинський прес-клуб» із березня продовжив надавати експертну, менторську та фінансову підтримку редакціям на створення контенту.

Із початку березня таку підтримку було надано 24 редакціям і окремим журналісткам 12 друкованих і 12 інтернет-видань із різних областей України, які написали та опублікували 46 матеріалів. Охоплення аудиторії – більше 100 тис. осіб.

Це – інтерв’ю, блоги, статті про жінок і чоловіків, котрі захищають країну, про волонтерів і волонтерок, про евакуйованих із небезпечних територій, тих, котрі виїжджали за кордон, рятуючи дітей, і котрі народжували під звуки сирен тощо. Серед них найбільш виразними є: «А вони не бачать, що в мене рожеве волосся». Історія Маші з луцької тероборони. #БОЙОВА (інтернет-видання «Перший», Волинська обл.), «Не сидіти вдома. Як франківки в тилу наближують перемогу» (інтернет-видання «Репортер», Івано-Франківська обл.), «Жінки і волонтерять, і на блокпостах стоять» (газета «Хотинські вісті», Чернівецька обл.), «Врятуватися за кордон: Як українки знаходять себе у країнах ЄС» (Сайт міста Луганська 0642.ua), «Волонтерський батальйон матерів переростає в сімейний» (газета «Новини Виноградівщини», Закарпатська обл.), «Жінки Хмельниччини у владі: нова реальність – нові виклики» (інтернет-видання «Поділля NEWS», Хмельницькаа обл.), «Фронт – на кухні. Як у Суражі налагодили пункт підтримки для українських захисників» (газета «Новини Шумщини», Тернопільська обл.).

Фото із матеріалу інтернет-видання "Перший" «А вони не бачать, що в мене рожеве волосся». Історія Маші з луцької тероборони. #БОЙОВА

Головна редакторка друкованого видання «Вперед» (с. Ярмолинці, Хмельницька обл.) Алла Гуменюк зазначає: «Наша участь у проєкті – це, насамперед, можливість заявити про те, що такі видання, як наше, існують і разом із усіма іншими медійниками України тримають стрій на інформаційному фронті у війні із росією. Для нас, невеличких газет, які є джерелом інформації малих громадах, вкрай важлива фінансова підтримка на створення контенту, бо можливості редакцій сьогодні є обмеженими як ніколи.

Попри все ми прагнемо, щоб із медійного простору не зникли люди, які щоденно трудяться, допомагають воїнам, вболівають, ризикують життям задля єдиної спільної мети – Перемоги України. Ми маємо можливість розповідати про них завдяки участі у проекті Волинського прес-клубу».

Наталка Сіробаб, журналістка інтернет-видання «Коло» із Полтави, зауважує: «В умовах війни наша редакція опинилися, фактично, без прибутків від реклами, а отже, відповідно, й без коштів на зарплатню журналістам. Втім ми не припиняємо працювати, навіть на волонтерських засадах. Ми пишемо про вимушено переселених осіб, волонтерів та волонтерок, бійців та бійчинь, адже суспільство має знати про цих людей. Тому фінансова підтримка на виготовлення контенту, яку надає Волинський прес-клуб, нам дуже актуальна і ми раді продовжувати цю співпрацю».

Як розповіла в спілкуванні керівниця інноваційних проектів холдингу «CID MEDIA GROUP» Наталка Пахайчук, до участі в проєкті Волинського прес-клубу редакція Район.in.ua не мала фінансової можливості залучити на сайт Район.Іваничі редактора на постійній основі: «Стипендія за статті стала доповненням зарплати. Так у нас з'явилася редакторка-початківиця. Крім того, завдяки менторській складовій проєкту зросла якість матеріалів. У результаті виграли читачі - видання стало цікавішим для них. Про це свідчить зростання часу перебування користувачів на сайті та зменшення відсотка відмов».

Волинський прес-клуб продовжує співпрацю з регіональними медіа, періодично залучаючи до проєкту нові друковані та онлайн-видання. Це допомагає і вижити їм у складний час, і продукувати якісний контент, і підтримувати свою аудиторію.

 

Архів

2022
червня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook