You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Експерти ІМІ в Луцьку розмовляли з журналістами про професійні та етичні стандарти і юридичні аспекти виборів

Семінар для волинських журналістів щодо специфіки роботи у виборчий період, дотримання професійних та етичних стандартів, відбувся у Волинському прес-клубі за участю експертів Інституту масової інформації.

Як зазначив юрист Максим Ратушний, особливих змін для журналістів цьогорічний закон про місцеві вибори не містить. "Це добре, бо нічого не треба нового читати-вчити, це погано, тому що суспільство очікувало певні реформи від цього закону". Зміни можливі, якщо буде прийнято закон про заборону політичної реклами, однак це питання на разі не вирішене, оскільки медійні організації наголошують, що вся реклама піде на "джинсу". На разі Інститут масової інформації подав законопроект про обмеження політичної реклами.

Однак у Кримінальному кодексі України вже є певні зміни: внесено 5 статей, у яких злочини, що застосовувалися до правоохоронних органів, тепер застосовуватимуться і щодо журналістів. "Чи добре це для журналістів?.. Треба подивитися, як це запрацює, як правоохоронці будуть розслідувати такі справи і які будуть результати цих розслідувань", - вважає Максим Ратушний. Загалом із погляду теорії кримінального права ці нововведення є негативними, бо незрозуміло, чому журналістів виділяють в особливу касту, бо такі самі  ризики є у працівників інших сфер.

ВІДЕО (для перегляду клікніть на фото)

Медіа-експертка Олена Голуб зупинилася на етичних і професійних стандартах журналістики, адже їх порушення особливо помітне у період виборів. Вона, зокрема, наголосила, що згідно стандартів, які існують у різних європейських країнах, "журналіст має працювати на свою аудиторію", а не на власника, на себе чи на певного політика. "Тому в межах цього є абсолютно недопустимим заробляння грошей на обдурюванні власної аудиторії", - зауважила медіа-експертка і наголосила, що "джинса" - це коли "журналіст настільки не поважає влсну аудиторію, що здатен взяти гроші за те, щоб її обдурити". 

Для того, щоб журналістська аудиторія не була обдурена, політична (й економічна) реклама має бути належним чином маркована. "Згідно Закону "Про рекламу" реклама має бути маркована лише двома способами: або словом "реклама", або словом "на правах реклами". Допускається "політична агітація". Тобто читач має чітко відрізняти де політична агітація чи рекламний матеріал, а де журналістський матеріал", - зазначила Олена Голуб. На її переконання, рубрикація політичної реклами зірочками або іншими позначками - це намагання політиків і редакцій ЗМІ обдурити власну аудиторію.

До "джинси" Інститут масової інформації зараховує і політику медіа-власника, який диктує редакційну політику. "Ми маємо для себе визначити, що для нас є пріоритетним у межах цієї виборчої кампанії, - вважає Олена Голуб. - Якщо хтось відвідав дитячий садочок чи подивився, як басейн відремонтовано, - це не є суспільно важливою інформацією. Це входить до його обов"язків. Я би подавала цю інформацію більш фактажно, а вкінці публікації давала би бекграунд, аби матеріал виглядав незаангажовано".

"Ми маємо будувати цю країну. І можемо це робити шляхом побудови якісного ЗМІ", - переконана Олена Голуб. Саме так ми можемо "своїми руками створювати те суспільство, яке буде робити правильний вибір, яке буде медіа грамотне, політично грамотне... І коли таке суспільство ми побудуємо, я думаю, буде легше жити і журналісту як громадянину цієї країни".

ВІДЕО (для перегляду клікніть на фото)

Нагадаємо, що мета семінару полягала в убезпечення журналістів у їх професійній діяльності в час виборчої кампанії та в день голосування, дотримання їх професійних прав і стандартів, сприяння свободі слова на Волині.

_____________

Семінар відбувся в межах проекту Волинського прес-клубу "Волинський вибір - 2015: обирай свідомо!" підтриманого Фондом розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

 

Архів

2020
вересня
MoTuWeThFrSaSu
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook