Такими є дані моніторингу Волинського прес-клубу, оприлюднені під час "круглого столу" за участю громадських активістів, політологів, учасників виборчого процесу та журналістів, присвяченого підсумкам виборів на Волині.
Дослідження проводилося із 17 серпня по 23 жовтня 2015 року. Аналізу підлягали випуски новин 2 регіональних радіо та 2 телебачень, публікації 8 друкованих і 6 інтернет-видань.
У період із середини серпня до офіційного старту виборів (1 жовтня), тобто за півтора місяці, зафіксовано 188 матеріалів із ознаками «джинси», а за неповний місяць (із 1 по 23 жовтня) – 279 матеріалів.
Лідерами в поширенні немаркованих або неналежно маркованих матеріалів стали друковані ЗМІ (233 публікації), на другому місці – інтернет-видання (181 публікація).
(щоб збільшити, натисніть на фото)
Серед електронних ЗМІ найбільше джинсових матеріалів поширив телеканал «Аверс» (13 повідомлень), найменше – радіо «Луцьк» (6 повідомлень), загалом не джинсувало радіо «СіД»-ФМ.
(щоб збільшити, натисніть на фото)
У друкованих виданнях зафіксовано публікації двох видів – зовсім не марковані матеріали (історії успіху, лайф-сторі, іміджеві статті тощо) і матеріали з неналежним маркуванням («зірочкою» біля заголовка або розміщені в рубриці «Вибори-2015»). Лідером у поширенні немаркованих матеріалів є газета «Сім’я і дім» (47 публікацій), неналежно маркованих – газета «Волинь-нова» (62 публікації).
(щоб збільшити, натисніть на фото)
Серед інтернет-видань перше місце за поширенням матеріалів із ознаками «джинси» посідає Інформаційне агентство «Волинські новини» (68 публікацій). Основний фігурант – Ігор Палиця/ БФ Ігоря Палиці «Новий Луцьк»/Олександр Товстенюк / УКРОП. На другому місці – інтернет-видання «ВолиньPost» (33 публікації), а найменше «джинси» зафіксовано у наймолодшого інтернет-видання «Волинське агентство розслідувань» (14 публікацій).
(щоб збільшити, натисніть на фото)
Найбільше матеріалів із ознаками «джинси» стосується Радикальної партії Олега Ляшка та БФ «Новий Луцьк» / УКРОП, кандидата в депутати до Волинської обласної ради Ігоря Палиці, кандидатів на посаду Луцького міського голови Миколи Романюка та Олександра Товстенюка.
У зазначений період зафіксовано поширення медійниками «чорного піару», від якого найбільше постраждав нині діючий міський голова Луцька Микола Романюк (26 матеріалів).
(щоб збільшити, натисніть на фото)
П.С.: Політична «джинса» - це замовні матеріали про політичні партії та політиків, які замасковані під журналістські. Згідно ЗУ «Про рекламу», а також законодавства, що стосується журналістської діяльності, такі матеріали мають маркуватися словами «реклама», «на правах реклами», «політична реклама», «агітація».
Завантажити результати моніторингу повністю
______________
Моніторинг було проведено в межах проекту Волинського прес-клубу «Волинський вибір – 2015: обирай свідомо!», підтриманого Фондом розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.