You are here: Головна Прес-релізи Реформа органів юстиції - бути доступними для кожної людини
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Реформа органів юстиції - бути доступними для кожної людини

Реформи - це не зміна вивіски, а зміна підходів до надання послуг, і вони "мають бути якомога доступнішими для широкого кола громадян". Таку думку озвучив сьогодні на прес-конференції начальник головного територіального управління юстиції Волинської області Валентин Кухарик.

За його словами, "ті реформи, які вже проводить Міністерство юстиції, мають позитивний результат". Зокрема, запроваджено систему онлайн-сервісу для реєстрації бізнесу, створено центри надання вторинної безоплатної правової допомоги, відкрито реєстри речових прав на нерухоме майно тощо. Станом на сьогодні розпочато ліквідацію територіальних управлінь юстиції, замість яких розпочнуть діяльність Бюро правової допомоги (загалом в Україні заплановано ліквідацію 586 територіальних органів Міністерства юстиції на районному та міському рівнях та утворення 428 бюро).

Як зазначив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Волинській області Ростислав Руденко, у Волинській області буде створено 14 Бюро правової допомоги і діятимуть вони в тих населених пунктах, де ще немає центрів (на сьогодні центри вторинної правової допомоги діють у містах Луцьку, Ковелі і Володимирі-Волинському). Запрацюють бюро з 1 липня 2016 року. "Вони виконуватимуть функцію комунікації з громадянами (своєрідний правопомічник), у них працюватимуть висококваліфіковані юристи, а в громадян стає більше можливостей захистити свої права. Відтепер вони зможуть отримувати як вторинну, так і первинну допомогу", - констатував Ростислав Руденко.

Окрім того він розповів, що громадяни мають можливість отримувати виписки й довідки в електронній формі. Ці документи мають той самий юридичний статус, що і паперові документи. У подальшому планується доступ до онлайн-сервісів інших державних установ, що значно полегшить громадянам, особливо із сільської місцевості, отримання необхідних документів.

Cеред уже проведених реформ систем юстиції - її демонополізація: з 2 березня цього року зареєструвати майно чи бізнес можна в Луцькій міській раді (зокрема в Центрі надання адміністративних послуг), яка першою в Україні отримала такі повноваження та Луцькій РДА. Зареєструвати своє майно можна незалежно від місця розташування в межах області, а бізнес - у межах України. Процес передачі повноважень адміністраціям має завершитися до кінця квітня 2016 р. Про це повідомила журналістам заступник начальника головного територіального управління юстиції у Волинській області Ольга Семенюк. Окрім того, вона розповіла про відкриті в обласному пологовому будинку та пологових будинках Нововолинська, Володимира-Волинського, Ковеля, Любомля, Маневич фронт-офіси - відділи, які реєструють новонароджених і видають свідоцтва, тож молодим батькам не треба буде звертатися в РАЦС. Більше того, для реєстрації актів цивільного стану можна подати заяву в онлайн-режимі (реєстрація чи розірвання шлюбу, зміна прізвища тощо), а реєстрація бізнесу загалом відбувається вподовж 24 годин, уся інформація розміщується в системі єдиного реєстру і відпадає необхідність повідомляти інші державні структури. Також працює електронний сервіс апостилю, отримати який можна протягом двох днів.

Заступник начальника управління державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Волинській області Анатолій Клехо нагадав присутнім про ще одну реформу - ліквідацію державної виконавчої служби як окремого органу і переведення її в структурний підрозділ управлінь юстиції. Також він зазначив про законопроект, який пройшов перше читання і яким запропоновано запровадження роботи приватної виконавчої служби.

На окремих деталях електронного сервісу для громадян, його перевагах і можливостях нотаріусів наголосила голова відділення нотаріальної палати України у Волинській області Наталія Курта. Вона запевнила, що громадяни можуть сміливо звертатися до державних чи приватних нотаріусів, адже всі вони - висококваліфіковані фахівці. 

Запровадження Міністерством юстиції роботи Бюро правової допомоги й інноваційної системи надання електронних послуг, зокрема з реєстрації актів цивільного стану, це нове слово в наданні адміністративних послуг громадянам України. 

Візит до кабінету електронних сервісів

Інтерв'ю заступника міністра юстиції Гії Гецадзе

Інтерв'ю начальника головного територіального управління юстиці м. Києва С. Куценка

____________

Прес-конференція була проведена в рамках грантового проекту "Електронне урядування спрощує спілкування” за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках проекту “Справедливе правосуддя".

 

Архів

2017
вересня
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook