You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

42% - Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні

Такими є дані четвертого етапу гендерного моніторингу журналістських матеріалів друкованих та інтернет-видань 24 областей України, які висвітлюють життя малих міст, районів, сіл і громад. Аналізу підлягали публікації, що з'явилися в період з 11 по 17 серпня.

На ріст показника (у лютому та квітні Індекс гендерної чутливості складав 38%, у червні - 39%) вплинуло два чинники - значне збільшення кількості фемінітивів у публікаціях (із 41% у лютому до 52% у серпні) і частота залучення жінок як експерток/героїнь матеріалів (у середньому на 3% більше у серпні ніж у попередні моніторингові періоди).

Для збільшення натисніть на зображенні

Найвищий відсоток фемінітивів зафіксовано у виданнях Кіровоградської (77%), Івано-Франківської (75%), Харківської (70%), Тернопільської (69%), Закарпатської (68%), Волинської (65%), Одеської (63%) областей. Героїнями журналістських матеріалів жінки були майже однаково з чоловіками у донецьких і вінницьких медіа (по 48%), а експертками (тими, хто коментували події чи теми, або чию думку цитували) - у черкаських (51%).


Для збільшення натисніть на зображенні

Загалом гендернонайчутливішими у серпні стали волинські та харківські медіа (по 51%), на другій позиції - івано-франківські та кіровоградські (по 50%), на третій - чернівецькі (49%).

Для збільшення натисніть на зображенні

За дотриманням балансу щодо кількості жінок і чоловіків та вживанням фемінітивів кілька гіперлокальних медіа наблизилися до ідеального показника гендерної чутливості - 66,7%: рівненська газета "Полісся" (64,7% - 50% експерток, 44% героїнь і 100% фемінітивів) і тернопільська газета "Новини Шумщини" (65% - 50% експерток, 45% героїнь і 100% фемінітивів). Близьким є рівень гендерної чутливості в інтернет-видання "Лозова.City" (66% - однак тут хоч і 100% фемінітивів, проте зафіксовано дисбаланс у представленості жінок/чоловіків: 67% експерток і 31% героїнь) та черкаського сайту "Городище.info" (66,7% - де 100% фемінітивів, але жінки у 100% є експертками, а чоловіки - героями публікацій).

Найчастіше жінки коментували освітню і медичну тематики, найменше - питання спорту і війни. Така ж ситуація і щодо наявності жінок як героїнь матеріалів. При чому відсутність інформації про жінок у спорті залишається незрозумілим упродовж усього моніторингового періоду. Складається враження, що їх не існує ані на бігових доріжках, ані у баскетболі чи футболі, ані в інших видах. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Медична і освітня тематики стосувалися переважно теми COVID-19. Відповідно і кількість жінок у таких матеріалах досить висока: в 59% випадків вони є героїнями повідомлень і в 33% - експертками (у червні - 48% і 26% відповідно).

Для збільшення натисніть на зображенні 

Результати лютневого моніторингу

Результати квітневого моніторингу

Результати червневого моніторингу

Інфографіка - Дмитро Авраменко, завідувач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну СНУ ім. Лесі Українки

_______________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних медіа відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Архів

2020
жовтня
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook