Понеділок, 15 червня 2020, 15:00
Попри те, що питання гендерної рівності жінок і чоловіків уже багато років поспіль порушується на різних рівнях і в різних сферах життя суспільства, в інформаційному просторі продовжують систематично з'являтися маніпулятивні трактування, які найчастіше розганяють праворадикальні та релігійні організації. Розібратися в основних поняттях (стать, гендер, гендерна ідентичність, гендерна рівність, сексуальна орієнтація тощо), навчитися відрізняти насильство від конфлікту, помічати і не вживати гендерні стереотипи та сексистський контент, а також використовувати коректну лексику була покликана IV Гендерна медіа-школа, організована 11-14 червня Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині та за підтримки Української медійної програми Internews. Учасниць/учасників вітає Ірина Савченко - програмна менеджерка з регіонального розвитку Української медійної програми Internews (для збільшення натисніть на зображенні)
Детальніше...
Четвер, 28 травня 2020, 10:36
Моніторинг гіперлокальних медіа Херсонщини, проведений у лютому і квітні цього року, показав, що в журналістських матеріалах більшою мірою фігурують чоловіки - і як герої публікацій, і як експерти з певних тем. Стереотипно їхньою сферою вважаються політика, економіка, спорт, екологія та волонтерська діяльність. Про це під час Гендерної кав'ярні онлайн розповіла експертка з моніторингу, старша викладачка кафедри соціальних комунікацій ХДУ Оксана Жіляєва.
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Вівторок, 19 травня 2020, 20:29
Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа до участі в IV Гендерній медіа-школі, яка відбудеться в першій половині червня у форматі онлайн. Про дату зустрічі обраних учасниць/учасників буде повідомлено додатково.
Ілюстрація - із сайту https://resources.workable.com/ Метою Школи є підготовка фахівчинь/фахівців із гендерних питань, формування мережі гендерних агенток/агентів змін, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їх цільової аудиторії.
Після завершення Школи її учасниці/учасники матимуть можливість отримати ресурсну підтримку на організацію тематичних заходів у своїх регіонах, а також створенні матеріалів на гендерну тематику, партнерство в подальшій діяльності організаторів Школи тощо.
Для участі в Гендерній медіа-школі просимо заповнити онлайн-заявку.
Останній термін зголошення – 1 червня 2020 р., 24:00.
Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть, будь ласка, на e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
.
____________
Гендерна медіа-школа відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews
Вівторок, 28 квітня 2020, 12:53
Такими є дані моніторингу, проведеного 11-17 квітня 2020 р., в межах якого проаналізовано ті ж 10 гіперлокальних видань, що й у лютому. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».
Кожне видання ми проаналізували за кількома категоріями: кількістю чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь у журналістських матеріалах, кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та відстежували наявність матеріалів на гендерну тематику.
Оскільки період моніторингу співпав із передпасхальним тижнем, то закономірно, що чимало матеріалів було саме на великодню та релігійну тематику. Особливо це характерно для газет.
27% від загальної кількості матеріалів присвячені COVID-19: 26% – в інтернет-виданнях і 28% – в друкованих ЗМІ. Це були офіційні повідомлення про впровадження карантинних заходів, інформація з брифінгів органів влади, матеріали, пов'язані зі статистикою захворювання, інтерв'ю з лікарями, чимало публікацій про організацію роботи церков у передспахальний та великодній періоди в умовах карантину. Відтак, найчастіше експертами в таких повідомленнях були чоловіки (у 82% випадків – у друкованих ЗМІ і 65% - онлайн-медіа).
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Понеділок, 27 квітня 2020, 00:40
Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у квітні 2020 р. порівняно із лютим залишається незмінним і складає 38%. Такими є дані моніторингу, проведеного Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми (Internews). Загалом упродовж 11-17 квітня було проаналізовано більше 2 тис. публікацій у друкованих ЗМІ та майже 6 тис. повідомлень в онлайн-медіа 24 областей України. Аналіз публікацій відбувався за кількома критеріями: дотримання гендерного балансу (кількість жінок і чоловіків як героїнь/героїв, і експерток/експертів (тими, хто коментує, чию думку цитують), частота вживання фемінітивів, наявність стереотипних образів і сексистського контенту. Також експерт/к/и моніторингу простежували, чи продукують медіа матеріали на гендерну тематику. Особливої уваги вимагала до себе проблема з COVID-19. Їй було присвячено 40% усіх матеріалів (35% - у друкованих і 42% - в онлайн-виданнях). Найчастіше питання, пов'язані з коронавірусом (заходи безпеки, особливості захворювання, забезпечення лікарень), коментували чоловіки: 67% - у друкованих ЗМІ і 74% - в онлайн-медіа. Подібна ситуація і з героїнями публікацій: 34% - в друкованих і 40% - в інтернет-виданнях. Зазвичай це були повідомлення керівних осіб місцевих органів влади, управлінь, головних лікарів.
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Середа, 04 березня 2020, 17:32
Що таке "гендер", "гендерна рівність", як розпізнавати гендерні стереотипи й сексизм і чому важлива гендерночутлива журналістика - йшлося під час гендерної медіа-кав'ярні у Полтаві, організатором якої стала редакція інтернет-видання "Кolo.news". Захід відбувся в межах проєкту Волинського прес-клубу, підтриманого Українською медійною програмою Internews.
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Понеділок, 02 березня 2020, 16:14
Для моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який проводився вперше, було обрано 10 видань: 5 друкованих – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди»; 5 інтернет-видань – «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк». Упродовж 11-17 лютого 2020 р. було проаналізовано 723 публікації (194 – у друкованих ЗМІ, 529 – в онлайн-медіа).
Кожне видання аналізували за кількома критеріями: представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток (тих, хто дає коментарі, чию думку цитують) і героїв/героїнь, вживання фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та матеріалів на гендерну тематику.
Загальна представленість жінок у волинських локальних медіа значно менша, аніж чоловіків. У лютому 2020 року цей показник складає: у друкованих – 38,5%, в інтернет-виданнях – 25,5%.
В онлайн-виданнях експертки складають всього 17%. В основному їхні коментарі наявні у матеріалах про місцеву владу, освіту, культуру та екологію. Зокрема, найчастіше вони дають коментарі чи роз’яснення, як посадовиці. Чоловіки у більшості проаналізованих матеріалів є експертами/героями у матеріалах про роботу органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, в інформаціях кримінального характеру, питаннях культури та релігії (часто згадуються священники), при висвітленні спортивних подій, а також інформаціях на тему війни (період моніторингу співпав із вшануванням річниці виведення військ з Афганістану, а тому ця тема присутня у всіх ЗМІ).
Для збільшення натисніть на зображення
Детальніше...
Понеділок, 02 березня 2020, 11:36
У лютому 2020 року в Україні стартував гендерний моніторинг публікацій гіперлокальних друкованих та інтернет-видань. Таке дослідження відбувається вперше. Його ініціювала і здійснює громадська організація Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми (Internews).
Для дослідження в 24 областях України було обрано по 5 друкованих (реформованих ЗМІ, які раніше були комунальними) і 5 інтернет-видань (журналістських сайтів, не агрегаторів новин), які працюють на гіперлокальному рівні – районів, міст і містечок. Аналіз публікацій відбувався впродовж 11-17 лютого за кількома критеріями: дотримання гендерного балансу (кількість жінок і чоловіків як героїнь/героїв, і експерток/експертів (тими, хто коментує, чию думку цитують), частота вживання фемінітивів, наявність стереотипних образів і сексистського контенту. Також експерт/к/и моніторингу простежували, чи продукують медіа матеріали на гендерну тематику. «У 2017 і 2019 році ми вже проводили подібний моніторинг, але тоді досліджували контент регіональних медіа – тих, котрі працюють на рівні областей і обласних центрів. Порівняння результатів двох моніторингів показало ріст рівня гендерної чутливості на 7%. Тож ми вирішили, що варто звернути увагу на контент реформованих друкованих ЗМІ й інтернет-видань, які працюють на рівні районів і малих міст. По-перше, тому, що обласні медіа періодично бувають під прицілом різноманітних досліджень, а на гіперлокальні звертають менше уваги. А гендерний аналіз контенту загалом проводиться вперше. По-друге, вони мають більше можливостей для підвищення свого професійного рівня, ніж гіперлокальні в силу різних причин, тож наш моніторинг не завершиться підбиттям підсумків – ми плануємо продовжити з ними більш тісну співпрацю», – зауважує координаторка Волинського прес-клубу, керівниця проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» Богдана Стельмах. Згідно даних лютневого моніторингу, найбільш гендерночутливими є видання Харківської області (51%). На другій позиції – вінницькі (47%), на третій з мінімальним відривом – івано-франківські (46%) медіа. Видання Київської та Рівненської областей потрапили на 4 позицію (по 43%), Волинської – на 5 сходинці (42%), по 41% - у львівських і чернівецьких видань, у хмельницьких – 40% і по 39% – у житомирських і тернопільських медіа. Найнижчий Індекс гендерної чутливості – у херсонських видань (27%).
Для збільшення натисніть на зображення
Детальніше...
Понеділок, 24 лютого 2020, 15:15
У сучасному суспільстві медіа мають величезний потенціал для соціальних змін. Вони можуть як перешкоджати, так і прискорювати структурні зміни, спрямовані на досягнення гендерної рівності.
- Поняття «гендер». Гендерна рівність і нерівність.
- Становище жінок і чоловіків в Україні. Чому важливо досліджувати гендерні розриви.
- Як розпізнавати гендерні стереотипи й сексизм, а також як їм протидіяти,
- Гендерночутлива журналістика: чому та як потрібно писати про гендерні питання.
Про це йтиметься під час Гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 27 лютого 2020 року о 16 год. у приміщенні кафе-кондитерської «Ваніль» за адресою вул. Небесної Сотні, 9/17.
Основна спікерка – Тетяна Іваніна, тренерка, експертка з гендерної політики та гендерного бюджетування, голова ГО «Бюро гендерних стратегій і бюджетування».
Також на зустрічі презентують Порадник із гендерної чутливості для медіа.
До участі в медіа-кав’ярні запрошуємо журналісток/журналістів полтавських медіа, громадських активісток/активістів, блогерів/блогерок, яким цікава тематика. Під час зустрічі для учасників/учасниць – смачна кава/чай і тістечка.
Для реєстрації та по додаткову інформацію звертайтеся, будь ласка, до Наталки Сіробаб (тел.: (095) 679-39-36, e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
).
Останній день зголошення – 25 лютого (включно).
_________________
Захід відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews
Вівторок, 11 лютого 2020, 01:13
Третя Гендерна медіа-школа, організована Волинським прес-клубом і Гендерним центром Волині за підтримки Медійної програми України (Іnternews), відбулася 7-9 лютого в Києві. Цього разу вона зібрала представниць/-ків Незалежної громадської мережі прес-клубів України та дружніх журналісток, котрі в межах проєкту "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" здійснюють моніторинг регіональних медіа щодо рівня їх гендерної чутливості й організовують гендерні медіа-кав'ярні.
Гендерна термінологія із експерткою проєкту, головою ГО "Гендерний центр Волині" Оксаною Ярош Що таке «гендер», «стать», «гендерна рівність», які є національні та регіональні механізми впровадження гендерної рівності в Україні, як розпізнавати гендерні стереотипи та сексизм і як їм протидіяти, що таке гендернозумовлене насильство і чому фемінізм - це про рівність, - теми, навколо яких було чимало дискусій і особистих досвідів, які подекуди були нелегкими, але їх розуміння змінює життя назавжди.
Детальніше...
|