П'ятниця, 01 червня 2018, 08:21
Тематична зустріч із журналіст/к/ами та експертками відбулася у форматі медіа-кав'ярні. Йшлося про рівень гендерної чутливості української журналістики, зокрема і полтавської. Для збільшення натисніть на зображенні Згідно результатів моніторингу локальних медіа 22 областей України, Індекс гендерної чутливості склав 32%. На цей показник впливають співвідношення жінок і чоловіків у публікаціях і кількість фемінітивів. За підсумками аналізу близько 11 тис. публікацій у друкованих та інтернет-виданнях, кількість жінок становить 1/3 від загальної кількість жінок і чоловіків - 30% експерток (тих, кого цитували) і 32% героїнь (про кого йшлося). І, на жаль, лише у 15% медіа вживали фемінітиви. «Ми помітили, що в тих регіонах, де активно працюють громадські організації щодо гендерної діяльності, то медіа більш обізнані і більш гендерно чутливі. У Полтаві таких організацій немає, – зазначила керівниця проєкту Богдана Стельмах. – Однак брак позитивних прикладів призводить до соціального дисбалансу, до того, що ми створюємо певні стереотипні уявлення ролей, чим має займатися жінка, чим має займатися чоловік». _________________
Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюс)
Четвер, 31 травня 2018, 17:44
Волинський прес-клуб і Гендерний центр Волині підбили підсумки Конкурсу журналістських матеріалів, присвячених темі гендерної рівності та недискримінації за ознакою статі.
До участі в конкурсі, який тривав упродовж двох місяців (березень-квітень 2018 р.), приймалися як опубліковані, так і не оприлюднені в 2017-18 роках матеріали.
Детальніше...
Понеділок, 28 травня 2018, 14:04
Індекс гендерної чутливості полтавських медіа – один із найнижчих в Україні. Що вплинуло на цей показник? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?
Про це та інше йтиметься під час першої у Полтаві гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 31 травня 2018 року о 15 год. у приміщенні готелю «Україна» (вул. Соборності, 41-а, перший поверх).
На зустрічі буде презентовано:
- результати гендерного моніторингу полтавських медіа,
- індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей)
- посібник «Гендерна абетка для медіа».
Захід відбудеться за участі:
- Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
- Ірини Курочки – координаторки Полтавського прес-клубу, експертки з моніторингу полтавських медіа;
- Олени Стрельник – докторки соціологічних наук, гендерної дослідниці.
До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти полтавських медіа, громадські активістки/активісти, блогер/к/и, яким цікава дана тематика. Під час зустрічі для учасників/учасниць - смачна кава/чай і тістечка.
За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до Ірини Курочки: (050)7530455,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
Останній день зголошення – 30 травня (включно).
_________________
Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)
Неділя, 20 травня 2018, 08:14
Перша у Києві гендерна медіа-кав'ярня відбулася на початку травня. Волинський прес-клуб у партнерстві з Донецьким прес-клубом зібрав колег і експерток, аби обговорити питання гендерної чутливості медіа України та Київщини зокрема.
Більше фото - на сторінці прес-клубу у Facebook Чому жінки в матеріалах друкованих та онлайн-видань складають всього чверть від загальної кількості жінок і чоловіків, а фемінітиви присутні лише в 32% випадків? Для чого робити жінок видимими і як змінювати контент, аби він був гендернозбалансованим? Чому фемінітиви - це не вигадка, а граматична особливість слов'янських мов, зокрема - української? Ці питання стали основними для обговорення якості контенту локальних медіа і відповідальності журналістів/журналісток за формування інформаційного поля та картини світу своєї аудиторії. ____________________
Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз).
Середа, 16 травня 2018, 07:57
Гендерна медіа-кав'ярня у Харкові була нелюдною, проте душевною. Спілкувалися про впливи на рівень гендерної чутливості місцевих медіа, критерії відбору героїв/героїнь і експертів/експерток у матеріалах різної тематики, вживання фемінітивів на позначення професій, посад, зайнятості жінок як необхідна умова їх видимості. Згідно моніторингу, проведеного в 2017 р., гендернонайчутливішим друкованим виданням Харківщини є "Харьковские изъвестия", а інтернет-виданням - "Объектив". Більше фото - на сторінці прес-клубу у Facebook _________________
Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)
Понеділок, 14 травня 2018, 11:57
Наскільки гендерночутливі медіа Київщини? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?
Гендерна медіакав’ярня відбудеться у п’ятницю, 18 травня 2018 року о 16 год. у кав'ярні «Хармс» (вул. Володимирська, 45а, метро «Театральна», «Золоті ворота»).
На зустрічі буде презентовано також:
- результати гендерного моніторингу київських медіа, буде назване гендернонайчутливіше з тих, які дослідили експерти;
- індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей)
- посібник «Гендерна абетка для медіа».
В обговоренні беруть участь:
- Богдана Стельмах – координаторка Волинського прес-клубу, керівниця проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
- Оксана Ярош – гендерна експертка проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», голова ГО «Гендерний центр» (Луцьк);
- Олександра Голуб – голова Ліги захисту прав жінок «Гармонія рівних»;
- представниці програми «У-Медіа» (Інтерньюз).
До участі в медіакав’ярні запрошуються журналістки/журналісти київських медіа, громадські активістки/активісти, блогери, яким цікава дана тематика. Під час зустрічі для учасників/учасниць - смачна кава/чай і тістечка. Перелік спікерів(ок) може доповнюватися.
Інформаційний та організаційний партнер – Донецький прес-клуб.
За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до Тетяни Строй, виконавчої директорки ГО «Донецький прес-клуб, за телефоном 066 224 36 55 або 067 66542 49, e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
. Для участі у заході просимо зареєструватися до 15.00 четверга, 17 травня 2018 р. за посиланням: https://goo.gl/forms/CGW59kc0oznsxMul1.
***
До переліку медіа, які досліджувалися у Київській області, увійшли: «Вечірній Київ», «Газета по-українськи», «Хрещатик», «Ділова столиця», «Плюс», «Київ. Vgorode.ua», «Київ на УП», «Громада Приірпіння», «Лівий берег», «Киевские новости». ____________________
Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз).
Четвер, 10 травня 2018, 12:40
Що таке гендерна чутливість журналістики? Чи є вона в харківських медіа? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?
Про ці та інші питання йтиметься під час першої в Харкові гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 15 травня 2018 року о 15.00 а арт-кафе «Пластилінова vorona» (вул. Сумська, 17).
На зустрічі буде презентовано також:
- результати гендерного моніторингу харківських медіа,
- індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 220 друкованих та інтернет-виданнь 22 областей)
- посібник «Гендерна абетка для медіа».
Захід відбудеться за участі:
- Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
- Людмили Долі – координаторки Харківського прес-клубу, експертки з моніторингу;
- Юрія Хомайка – експерта з моніторингу;
- Алли Євдокимової - керівниці ГО Центр прав людини "Древо життя";
- Світлани Губіної - представниці Центру гендерної культури.
До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти харківських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.
Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.
Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Людмили Долі (тел. 050 302 46 77, e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
) Останній день зголошення – 14 травня (включно)
_________________
Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)
Середа, 28 березня 2018, 14:49
Громадські організації "Волинський прес-клуб", "Гендерний центр Волинської області" за підтримки Програми "У-Медіа" (інтерньюз) підготували Порадних із гендерної чутливості для медіа. Він містить інформацію про результати гендерного моніторингу матеріалів регіональних медіа та Індекс їх гендерної чутливості, приклади стереотипного та сексистського коненту, приклади вживання фемінітивів та обгрунтування що варто і чого не варто робити, готуючи публікацію чи передачу. Порадник буде корисним для журналістів / журналісток українських медіа, блогерів / блогерок, експертів і експерток у сфері медіа, PR-менеджерів / менеджерок, громадських активістів / активісток, викладачів і викладачок у сфері медіа та комунікацій. Завантажити Порадник
Понеділок, 12 березня 2018, 15:11
Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та програма «У-Медіа» (Інтерньюз) оголошують Другий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику.
До участі в конкурсі запрошуються представники / представниці друкованих ЗМІ, телебачення, радіо та інтернет-видань, блогер(к)и та фрілансер(к)и всіх регіонів України, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок.
Тематика матеріалів може стосуватися (але не обмежуватися) таких сфер: політики, влади, бізнесу / економіки, соціальної сфери (відпустки по догляду за дитиною, працевлаштування, забезпечення умов праці та ін.), медицини, освіти, юриспруденції, журналістики, військової галузі, громадської активності тощо.
На конкурс можна надсилати як уже опубліковані/подані в ефір у 2017-18 роках матеріали, так і раніше не оприлюднені. Роботи, які були подані на цей конкурс у 2017 році, до розгляду не приймаються.
Формат подачі:
1) для матеріалів, розміщених у друкованих виданнях – текст у форматі Microsoft Word, скан-копія публікації у виданні (або pdf-формат зверстаної сторінки чи посилання на інтернет-сторінку газети);
2) для матеріалів, розміщених у інтернет-виданнях – посилання на інтернет-сторінку або оригінал тексту у форматі Microsoft Word (якщо матеріал не був опублікований);
3) для матеріалів, розміщених в електронних ЗМІ (радіо, телебачення) – посилання на передачу/сюжет, розміщену на інтернет-сторінці медіа, каналі YouTube, Vimeo або файлообміннику.
Учасниці / учасники конкурсу можуть надіслати не більше 2 матеріалів.
Критерії оцінювання: - актуальність матеріалу;
- повнота розкриття теми;
- наявність / відсутність стереотипів;
- дотримання етичних стандартів журналістики;
- вживання фемінітивів.
Оцінювання робіт проводитиме журі, сформоване з організаторів конкурсу, фахівців у питаннях прав людини та журналістів (до завершення конкурсу імена не розголошуються). Результати конкурсу будуть оголошені в травні 2018 р.
Учасники / учасниці конкурсу отримають подяки, а переможці / переможиці – дипломами та призи.
Кінцевий термін подачі матеріалів – 30 квітня 2018 р. на електронну пошту Волинського прес-клубу
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
. Тема листа: «На конкурс журналістських матеріалів із гендерної тематики_Прізвище, ім'я».
З усіма питаннями звертайтеся до Богдани Стельмах за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20, e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
.
_________
Конкурс проводиться в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)
П'ятниця, 09 березня 2018, 21:13
"Ми завжди дивимося на сторінки своєї газити, і якщо є дисбаланс, десь одні хлопці коментують, то ми намагаємося розставляти їх по різних сторінках і таким чином гендерного балансу дотримуватися", - зауважила під час гендерної медіа-кав'ярні у Кропивницькому редакторка газети "Первая городская" Людмила Макей.
За весь період зустрічей із регіональними медіа, про такий підхід до формування контенту видання вперше довелося почути під час спілкування з журналістками чернігівських медіа, вдруге - у Кропивницькому. Це хороші приклади того, як може розвиватися гендерна чутливість медіа.
Детальніше...
|