Вівторок, 29 червня 2021, 11:04
Як локальні ЗМІ пишуть про жінок і чоловіків, кого вони обирають як експерток та експертів своїх матеріалів, чому фемінітиви - це не вигадка, а можливість для жінок бути видимими в професії, на посадах, загалом у житті – йшлося 24 червня під час гендерної медіа-кав'ярні у місті Гадяч Полтавської області. 
Участь у заході взяли журналістки і журналісти інтернет-видання "Гадяч.Сity", газет "Вісті", "Гадяцький вісник", "Зоря", Інформаційного центру "Регіон", професорка кафедри журналістики Полтавського державного педагогічного універститету імені В.Г.Короленка Світлана Семенко та доцент кафедри журналістики Сергій Шебеліст, депутатки місцевих рад і медіа-менеджер/к/и, а також голова Полтавського прес-клубу Ірина Курочка та керівниця проєкту Волинського прес-клубу "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" Богдана Стельмах. Важливим аспектом в обговоренні стало питання ролі медіа у формуванні культури поваги у суспільстві. Згідно результатів опитування USAID-Internews щодо ставлення населення до ЗМІ, проведеного в 2020 році, рівень довіри до національних медіа знизилась, а до регіональних зросла. Відповідно, сьогодні медіа виконують не лише функцію поінформування, а й впливають на соціальні зміни, зокрема – і в контексті гендерної рівностi. ________________ Гендерна медіа-кав'ярня відбулася в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews
Середа, 23 червня 2021, 09:52
Третій, завершальний цьогорічний етап моніторингу гендерної чутливості регіональних волинських медіа тривав упродовж 7-13 червня 2021 року (попередні відбувались у лютому і квітні цього року). Аналізували публікації 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).
Мета моніторингу – відстежити, в якій кількості жінки і чоловіки присутні в публікаціях як експертки/експерти (ті, кого цитують, у кого беруть коментарі) та героїні/герої (ті, про кого пишуть, але їхній голос не «звучить»), вживання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах.
У друкованих ЗМІ показник щодо кількості експерток у цьому періоді, у порівнянні з двома попередніми, зріс із 27% до 40%. А от кількість героїнь практично така ж – їх 39% (у попередніх періодах цей показник становив 37 і 40 %). Найменше слово жінкам надавали на сторінках газети «Волинь» – 23%. У попередніх періодах цей показник був низьким у «Волинській газеті», «Віснику» та «Твоєму виборі».
Найбільш гендернозбалансованими (де рівне представництво жінок і чоловіків) є публікації газети «Луцький замок» (57% експерток/43% експертів і 42% героїнь/58% героїв). Це – одні з найкращих показників серед інших видань України, які підлягали моніторингу. На другій позиції – «Вісник» і «Твій вибір». 
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Неділя, 20 червня 2021, 23:00
"Жіночка інтелігентного вигляду", "прекрасна стать", "ця чарівна дівчина", "красуня-спортсменка", "ніжна блондинка, з приємною посмішкою та ямочками на щоках", "берегиня домашнього вогнища", "горе-матір", "вона і розум - це абсолютно різні категорії", "кожна жінка просто зобов’язана бути привабливою", а ще - кожну дівчину цікавлять питання краси, здоров'я і продовження молодості - так писали про жінок українські регіональні медіа у червні. А ще - демонстрували еротичні фото блогерок і ведучих, супроводжували їхніми оголеними тілами інформацію про "хитрощі від виробників косметики". Чоловікам "дісталось" менше: зазвичай ішлося про "справжніх чоловіків", "справжніх хлопців", "справжні чоловічі риси" (одна з них - коли подобаються дівчата) і лише в одному випадку недосконалий порядок списали на те, що "він чоловік". Ці стереотипні образи про жінок і чоловіків були зафіксовані командою експерток/експертів з моніторингу впродовж моніторингового тижня - із 7 по 13 червня - у друкованих та інтернет-виданнях 24 областей України. Загалом про жінок писали у матеріалах про освіту, культуру, медицину, волонтерство та соціальні питання, а чоловіки домінували в темах політики, економіки, спорту, воєнній тематиці. Велика частка повідомлень у регіональних ЗМІ стосується правопорушень і надзвичайних ситуацій, а їхніми головними дійовими особами є чоловіки, які спричиняють ДТП, крадіжки, насильство та інші злочини. 
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Четвер, 03 червня 2021, 12:05
Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок до участі в П’ятому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.

До участі в Конкурсі приймаються роботи, опубліковані/подані в ефір у січні-липні 2021 року (окрім матеріалів, створених у межах проєкту «Гендерночутливий простір cучасної журналістики»).
Детальніше...
Вівторок, 27 квітня 2021, 09:53
Другий цьогорічний етап моніторингу гендерної чутливості регіональних волинських медіа тривав упродовж 12-18 квітня 2021 року. Аналізували 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).
Зауважимо, що аналіз кожного медіа відбувається за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь та вживання фемінітивів) та якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також виокремлювали матеріали з гендерної тематики.
У друкованих ЗМІ показник присутності жінок як експерток залишається на тому ж рівні, що й у лютому, і становить 27%. Дані щодо героїнь фактично такі ж – їх 37% (попередній показник – 40%). Найменше експерток у «Волинській газеті» та газеті «Луцький замок» – усього 9% та 13% відповідно.
Показник щодо героїнь коливається від 25% («Волинська газета») до 49 % («Твій вибір»). У «Віснику» і «Волині» героїнь практично на однаковому рівні (41 % і 38 % відповідно).
Вже традиційно найбільше чоловіків у матеріалах про спорт та кримінал/надзвичайні події. Причому в останній тематиці вони у переважній більшості представлені як порушники закону. Також чоловіки домінують і як експерти, і як герої у темі політики/діяльності органів місцевого самоврядування.
Жінки найчастіше коментували питання сфери соціального захисту та медицини, а як героїні переважають у матеріалах про культуру та у «невигаданих історіях».
У цьому періоді чимало матеріалів були присвячені темам, які піднімали питання вакцинації від коронавірусу, ситуації з пандемією, питанням благоустрою у громадах. Тенденція щодо багатьох «лайфових» матеріалів на шпальтах газет продовжує зберігатися у «Твоєму виборі» та «Віснику».
 Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Неділя, 25 квітня 2021, 21:49
Те, що медіа суттєво змінили своє ставлення до фемінітивів, ми вже зазначали у підсумках лютневого моніторингу. Результати аналізу контенту регіональних друкованих та інтернет-видань 12-18 квітня 2021 року засвідчують позитивну тенденцію: у сумських медіа, які найбільше ігнорують фемінітиви, їх кількість зросла на 5% (у лютому - 25%, у квітні - 30%), а в миколаївських - на 9% (29% - у лютому, 38% - у квітні). Найвищий і стабільний показник - 91% - зберігають львівські медіа. А от ситуація з гендерним балансом - не настільки втішна: кількість жінок як експерток (тих, хто коментує, кого цитують) і героїнь (кого згадують) в аналізованому контенті переважно втричі нижча, ніж експертів і героїв публікацій. Найбільшою мірою думка жінок присутня в матеріалах чернігівських, тернопільських (по 39%), вінницьких (40%), дніпропетровських, кіровоградських і сумських (по 42%) видань. У них же - одні з найвищих відсотків жінок як героїнь. Найменш гендернозбалансованими є публікації в одеських, миколаївських, закарпатських, луганських і полтавських медіа, де кількість чоловіків у 4 рази перевищує кількість жінок. 
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
П'ятниця, 09 квітня 2021, 11:48
Волинський прес-клуб за підтримки Медійної програми в Україні (Internews) оголошує конкурс пропозицій із виготовлення 5 анімаційних відеороликів на гендерну тематику. 
Очікування від Виконавця/Виконавиці: - підготовка сценаріїв із п'яти тем, запропонованих організацією-замовником (також можна подати свої пропозиції),
- узгодження сценаріїв із організацією-замовником,
- виготовлення анімаційних відеороликів (до 3 хв. кожен).
Учасникам/учасницям конкурсного відбору потрібно надіслати на електронну пошту
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
: Кінцевий термін подання пропозицій - 24:00 30 квітня 2021 р. Тема листа: "Тендер на виготовлення анімаційних відеороликів". Із запитаннями можна звертатися на електронну адресу
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
, або за номером телефону (066) 203-50-31 до 29 квітня 2021 р. включно. Про результати конкурсного відбору організація повідомить кожного учасника / кожну учасницю на вказану ними електронну адресу впродовж 5 робочих днів після дедлайну. Остаточний вибір Виконавця/Виконавиці відбудеться після спілкування з потенційними переможцями.
Середа, 24 лютого 2021, 13:16
У лютому 2021 року стартувала чергова хвиля моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа України. Перший моніторинговий період тривав упродовж 8-14 лютого 2021 року. Серед волинських медіа для аналізу було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район.Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).
Аналіз кожного медіа відбувався за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток і героїв/героїнь та вживання фемінітивів) і якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також ми звертали увагу на наявність матеріалів з гендерної тематики.
Детальніше...
Неділя, 21 лютого 2021, 22:59
Системна співпраця з регіональними медіа в контексті розвитку їх гендерної чутливості, зміни до Українського правопису - і можемо з упевненістю сказати, що фемінітиви для журналісток і журналістів стають звичним явищем. 70%, 81%, 88%, 91%, 100% (!) - такими є показники вживання у жіночому роді слів на позначення професій, посад, зайнятості жінок, зафіксовані під час першої в 2021 році хвилі моніторингу регіональних (обласних і міст-обласних центрів) медіа, що відбулася 8-14 лютого*. Власне, саме фемінітиви часто "рятували корабель, що тоне" - "витягували" медіа на пристойну позицію в рейтингу гендерної чутливості, оскільки показники дотримання гендерного балансу (однакової, або порівняно однакової кількості жінок і чоловіків як експерток/експертів і героїнь/героїв у публікаціях) часто були великою мірою зміщені на користь чоловіків. Але про все по порядку. У 27% випадків героїнями і 32% випадків експертками фігурували жінки в матеріалах регіональних медіа. При чому у друкованих ЗМІ обидва показники вищі за показники в інтернет-виданнях. А кількість фемінітивів майже не відрізняється. 
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Вівторок, 09 лютого 2021, 14:36
Волинський прес-клуб і Гендерний центр Волині за підтримки Української медійної програми (Internews) оголошують конкурс концепцій для низки постерів, які би розкривали проблематику рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у суспільстві, візуалізовували найбільш актуальні теми в контексті гендерної рівності та дискримінації. 
Організатори не обмежують надавачів/надавачок пропозицій щодо стилю і методики виконання (малюнок, аплікація, графіка тощо), а шукають цікаві ідеї та рішення. Постери мають бути максимально інформативними, зрозумілими для широкого загалу, без здогадок «а що тут зображено?» і двоякого трактування.
Для участі в конкурсі потрібно надати:
- перелік тем/проблематик, які автор/ка планує візуалізувати, і їх короткий опис (1-3 речення, які би пояснювали сюжет, розкривали концепцію);
- приклади попередньо розроблених постерів (3 зразки на будь-яку тему (або лінк на портфоліо), які можуть підтвердити креативну і дизайнспроможність автора/авторки);
- контактні дані (номер телефону, e-mail, посилання на сторінку у Facebook).
Загальна кількість попередньо запланованих постерів – 20. Залежно від поданих пропозицій/концепцій, організатори оберуть 1 або кілька виконавців/виконавиць, із якими буде обговорено технічні деталі, обсяг і вартість замовлення.
Кінцевий термін подання пропозицій – 19 лютого включно на електронну пошту Волинського прес-клубу
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
. Тема листа: «На конкурс концепцій для постерів».
Про результати відбору всі учасники й учасниці будуть поінформовані 21 лютого.
З усіма питаннями щодо подання пропозицій звертайтеся до Богдани Стельмах за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20, e-mail:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
.
_________________
Конкурс оголошено в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews
|