You are here: Головна Проекти Гендер і медіа
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

На шляху до гендерно чутливих медіа: Запоріжжя

Гендерний дисбаланс у журналістських матеріалах зумовлений об'єктивною реальністю, в якій ми маємо узурпацію влади чоловіками. Ця думка була ключовою в обговоренні рівня гендерної чутливості регіональних медіа із запорізькими журналіст(к)ами та громадськими активіст(к)ами.

На фото: керівниця Гендерного центру ЗНУ Тетяна Голованова, журналіст Суспільного.Запоріжжя Олесь Барліг

Згідно отриманих моніторингових даних, Індекс гендерної чутливості запорізьких медіа складає 32%. На цей показник вплинула кількість чоловіків і жінок як експертів/експерток і героїв/героїнь журналістських матеріалів, а також вживання фемінітивів. 

Найчастіше до жінок як експерток запорізькі журналіст(к)и зверталися при висвітленні тем освіти, медицини, волонтерства та розваг, до чоловіків як експертів - політичної, економічної, воєнної і навіть спортивної тематики.

Детальніше...
 

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про непогашені зобов’язання редакції, коли підприємство припиняється

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО. «Комунальне підприємство припиняється, як бути з непогашеними  зобов’язаннями редакції в цьому випадку? Чи вносити до передавального акту, приміром, заборгованість редакції перед друкарнею за 2016 рік?»

– При реформуванні редакцій комунальних друкованих ЗМІ трудовими колективами здійснюється перетворення шляхом припинення комунального підприємства і створення  нового суб’єкта господарювання,  заснованого членами трудового колективу. Процедура перетворення (реорганізації) відрізняється від ліквідації юридичної особи тим, що у Комунального підприємства є правонаступник, до якого, відповідно до частини 2 статті 108 Цивільного кодексу України  переходить усе майно, усі права та обов’язки попередньої юридичної особи.

Детальніше...
 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості запорізьких медіа

Який Індекс гендерної чутливості запорізьких медіа серед 22 областей України? Наскільки достатнім є цей рівень і які чинники його зумовлюють? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам або явищам і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої у Запоріжжі гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 8 лютого 2018 року о 15:00 у приміщенні кафе-бару «Парк Авеню» (просп. Соборний, 87-А, район Малого ринку).

На зустрічі буде презентовано також:

  • Індекс гендерної чутливості регіональних медіа, сформований уперше в Україні в 2017 році;
  • індекс найчутливішого друкованого та онлайн-медіа Запоріжжя;
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
  • Тамари Огородової – голови правління БФ «За майбутнє України», членкині робочої групи з провадження гендерно орієнтованого бюджетування Запорізької ОДА
  • Олеся Барліга – журналіста Суспільного мовлення. Запоріжжя

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти запорізьких медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, за тел. 067-618-25-20, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Останній день зголошення – 7 лютого (включно)

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Івано-франківськ

"Ми шукаємо експертів незалежно від статі, а ви пропонуєте штучно збільшувати кількість жінок", - такою була реакція журналіста інтернет-видання "Репортер" Андрія Філіппського на результати гендерного моніторингу регіональних медіа, презентованого під час гендерної медіа-кав'ярні в Івано-Франківську.

Згідно отриманих даних, індекс гендерної чутливості івано-франківських медіа складає 30%. Експертна думка жінок найчастіше представлена в матеріалах про освіту, волонтерство і розваги, тоді як у текстах на політичну, економічну, медичну, воєнну, спортивну тематику домінують чоловіки. 

Детальніше...
 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Львів

Індекс гендерної чутливості львівських медіа - один із найвищих в Україні - 33%. На цей показник значною мірою вплинула кількість вживання фемінітивів, однак чимало журналістських публікацій є гендерно незбалансованими, особливо коли йдеться про політики, економіку/бізнес, воєнну сферу та спорт. Такими є результати гендерного моніторингу регіональних медіа, презентовані 25 січня під час першої у Львові гендерної медіа-кав'ярні.

Детальніше...
 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості івано-франківських медіа

Що таке гендерна чутливість журналістики? Чи є вона в івано-фрнаківських медіа? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої в Івано-Франківську гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 26 січня 2018 року о 14.00 у приміщенні «Першої сімейної ресторації Мулярових» (вул. Чорновола, 5).




На зустрічі буде презентовано також:

  • результати гендерного моніторингу івано-франківських медіа,
  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей)
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Оксани Ярош – гендерної експертки, експертки проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Наталки Голомідової – координаторки Івано-Франківського прес-клубу
  • Маї Голуб - журналістки, експертки з моніторингу

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти івано-франківських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Наталки Голомідової (тел. 095-028-7985, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

Останній день зголошення – 24 січня (включно)

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості львівських медіа

Згідно гендерного моніторингу регіональних медіа, індекс гендерної чутливості львівських медіа складає 33%. Що вплинуло на цей показник? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Чим зумовлений вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої у Львові гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 25 січня 2018 року (четвер) о 15.00 год. у приміщенні антикафе «Communa» (вул. Галицька, 1).

На зустрічі буде презентовано також:

  • результати гендерного моніторингу львівських медіа,
  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей)
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Оксани Ярош – гендерної експертки, експертки проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Любов Максимович - гендерної експертки, голови ГО "Центр "Жіночі переспективи"

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти львівських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до до 15:00 24 січня за тел.: 067-67-77-30, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

Журналіст(к)и регіональних медіа готові створювати гендерно чутливий медіа-простір

Упродовж 2017 року 47 журналістів і журналісток регіональних медіа підписало Декларацію гендерно чутливої  журналістики. Це відбулося, зокрема, під час професійних зустрічей у форматі гендерних медіа-кав’ярень в 11 обласних центрах України.

У Декларації йдеться про «готовність дотримуватися гендерного балансу в публікаціях, не використовувати гендерно стереотипного і  сексистського контенту, вживати фемінітиви на позначення назв професій, посад, видів діяльності жінок».

Ініціатива формування в Україні гендерно чутливого медіа-середовища зародилася ще в 2013 році і за підтримки Програми «У-Медіа» (Інтерньюс) була реалізована спочатку на Волині, а в 2017 році – поширена на інші області України.

«Нам неодноразово доводилося стикатися з дискримінаційним контентом у медіа, – зауважує Богдана Стельмах. – З одного боку, ми розуміємо, що журналістика є відображенням стереотипного ставлення суспільства щодо жінок і чоловіків, а з іншого переконані, що, складаючи найбільшу частку інформаційного простору, вона чи не найбільше впливає на формування світогляду громадян. Саме тому вважаємо, що гендерно чутливі медіа допомагатимуть розвивати недискримінаційне суспільство».

«Для того, щоб позбутись сексизму та дискримінаційних практик, потрібні зміни свідомості на індивідуальному рівні журналістів і журналісток, редакційної та регулятивної політики. Навіть найкращий закон щодо гендерно чутливої  журналістики буде пробуксовувати, якщо не буде підтримки, розуміння та волі для її впровадження. Тому, розуміючи комплексність підходу, пропонуємо впроваджувати стандарти гендерної етики та недискримінації і тішимося, що маємо підтримку цієї ініціативи. Якщо ви належите до тих журналістів і журналісток, котрі роблять або готові робити медіа-простір гендерно чутливішим, запрошуємо підписати Декларацію і будемо раді співпраці»

Журналіст(к)и, котрі підписали Декларацію гендерно чутливої журналістики. Долучитися можна за посиланням - http://bit.ly/2DuHMQn 

Також ви можете ознайомитися з Індексом гендерної чутливості регіональних медіа, отриманим за результатами моніторингу журналістських матеріалів друкованих та інтернет-видань 22 областей України. Моніторинг здійснено Волинським прес-клубом і Гендерним центром у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки Програми «У-Медіа» (Інтерньюс).

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Тернопіль

- Якщо інопланетянин приїде до Тернополя і купить місцеві газети, то зробить висновок, що жінки тут не живуть, - так охарактеризувала рівень гендерної чутливості тернопільських медіа голова ГО "Гендерний центр на Волині" й експертка проекту Волинського прес-клубу "На шляху до гендерно чутливих медіа: від теорії до практики" Оксана Ярош на зустрічі з регіональними журналістками.

Пані Оксана, зокрема, зазначила, що дотримання гендерного балансу в медіа є не забаганкою, а необхідністю, адже жінки складають трохи більше 50% населення України, а їх присутність у журналістських матеріалах значно менше, аніж чоловіків: жінок-героїнь публікацій втричі менше чоловіків, а жінок, котрі дають коментарі з певних питань (експерток) менше учетверо, а то й уп'ятеро.

"Такий дисбаланс призводить до консервації "чоловічих" і "жіночих" професій, діти не бачать прикладу, що і жінки, і чоловіки можуть реалізовувати себе в будь-якій сфері", - наголосила Оксана Ярош.

Учасниці медіа-кав'ярні зауважували, що часто жінки відмовляються давати коментарі, навіть коли до них звертаєшся, і це суттєво впливає на гендерний баланс у матеріалах. Окрім того, якщо вони надсилають офіційний запит на коментар у певний заклад, наприклад - університет, усі відповіді отримують від чоловіків. Однак, вони погоджуються, що, крім зовнішніх факторів, існують і суб'єктивні чинники: сформована база експертів, які завжди "на підхваті", а нових або важко знайти, або не було такої мети.

"Присутність жінок у "нежіночих" темах (політиці, економіці, спорті, війні), а чоловіків - у "нечоловічих" (соціальних) - робить їх видимими. Як і вживання фемінітивів на позначення посад і діяльності жінок. Бо доки ми називатимемо жінок журналістАМИ, директорАМИ, менеджерАМИ, керівниКАМИ - доти будемо сприяти стереотипному розподілу гендерних ролей у суспільстві", - зауважила координаторка Волинського прес-клубу і керівниця проекту Богдана Стельмах.

Однак тішить те, що ситуація в медіа все ж змінюється, про що зауважили й учасниці зустрічі, значна частина яких підписала Декларацію гендерно чутливої журналістики.

_____________

Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)


 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Рівне

У матеріалах на яку тему переважають жінки, а в яких чоловіки рівненських друкованих та інтернет-видань? Чим зумовлений дисбаланс і чи можливо змінити ситуацію? Як зробити жінок видимими в політичній та економічній сферах, а чоловіків - у соціальній? 

На ці та інші питання шукали відповіді учасниці й учасники гендерної медіа-кав'ярні, що відбулася 11 грудня у Рівному. На зустрічі було презентовано результати гендерного моніторингу регіональних медіа 22 областей України, зокрема - індекс їх гендерної чутливості, який грунтувався на рівні присутності жінок і чоловіків у журналістських матеріалах і фемінітивів на позначення посад і видів діяльності жінок.

"Ми хочемо показати, що низька представленість жінок у медіа, з одного боку, є відображенням ситуації в суспільстві, а з іншого - зумовлена суб'єктивними чинниками: журналісти звертаються за коментарем до вже відомих їм осіб, не шукаючи нових експертів чи експерток у певній темі. Таку ситуацію можна і варто змінювати, і тоді наступні покоління будуть сприймати жінок у політиці, або чоловіків у дошкільній освіті як звичне явище", - зауважила гендерна експертка, голова ГО "Гендерний центр" Оксана Ярош.   

Голова Рівненського прес-клубу Аноніна Торбіч із приємністю зауважила, що за обидва періоди моніторингу (лютий і серпень 2017 р.) сексистського контенту у рівненських медіа не помітила, хоча стереотипні образи траплялися. А найбільше фемінітивів використовує видання "Льонокомбінат". 

На переконання голови Центру підтримки громадських ініціатив "Чайка" Лариси Гунько, у своїй діяльності журналістам варто взяти до уваги гендерну складову, це одне із їхніх надзавдань, адже читацька аудиторія - різноманітна і потрібно враховувати потреби й особливості кожної людини.

А медіа-експерт Сергій Штурхецький наголосив, що гендерна складова пронизує усі професійні стандарти діяльності журналістів, а рівна представленість жінок і чоловіків у журналістських матеріалах позитивно впливатиме і на економічну складову діяльності медіа.

Більше фото - на сторінці організації у Facebook

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)


 
Сторінка 1 з 6

Архів

2018
лютого
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook