You are here: Головна Проекти Гендер і медіа
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості чернігівських медіа

Що таке гендерна чутливість журналістики і чи є вона в чернігівських медіа? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?

Про це та інше йтиметься під час першої в Чернігові гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 28 липня 2017 року о 15:00 год. у приміщенні клубу «113» (просп. Миру, 19, колишній магазин «Янтарь», другий поверх).

На зустрічі буде презентовано також:

  • результати гендерного моніторингу чернігівських медіа,
  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей)
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участю:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
  • Вікторії Сидорової – старшої редакторки радіомовлення Чернігівської регіональної дирекції ПАТ НСТУ, керівниці медіа-центру «Моє-місто (Чернігів)»;
  • Світлани Жимолостнової – координаторки ПУЛу жінок у Чернігівській області;
  • Юлії Півень  HR-менеджерки, членкині HR комітету Ukrainian IT Association, коуч-консультантки, Scrum майстрині.

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти чернігівських медіа, громадські активістки/активісти, блогери, яким цікава дана тематика. Під час зустрічі для учасників/учасниць - смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та за додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до Вікторії Сидорової (тел.: 066-304-89-87 чи 097-087-00-10), e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

Останній день зголошення – 26 травня (включно).

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості сумських медіа

Наскільки гендерно чутлива журналістика Сумщини? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Як розпізнавати і не вживати стереотипні образи й секзизм і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої в Сумах гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 27 липня 2017 року о 14-ій  годині у кав’ярні «Старий ліхтар» (вул. Покровська, 2).

На зустрічі також буде презентовано:

  • результати гендерного моніторингу сумських медіа;
  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей);
  • посібник для журналістів «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Федорини Алли – координаторки Сумського прес-клубу
  • Шовкопляс Світлани – заступниці голови Сумського прес-клубу
  • Савельєвої Юлії – фахівчиня Гендерного ресурного центру Сумського державного університету

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти сумських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Алли Федорини (тел.: 050 93 96 017, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Останній день зголошення – 25 липня (включно).

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерної чутливості медіа: Житомир

Журналісти просто не задумуються над тим, аби в публікаціях дотримуватися гендерного балансу... Така рефлексія прозвучала від учасників і учасниць гендерної медіа-кав'ярні, яка відбулася 3 липня у Житомирі.

Зокрема, присутні запевнили, що ніхто з них і їхніх колег при підготовці журналістських матеріалів спеціально не дискримінує жінок, - вони ніколи не звертали на це уваги. З іншого боку, досить часто через субординацію медійники просто не можуть узяти коментар в бажаної посадової особи. 

Проте самі ж учасниці й учасники заходу зауважили, що крім об'єктивних факторів, існує ряд суб'єктивних, серед яких - небажання журналістів виходити із "зони комфорту" і шукати нових спікерів/спікерок (спілкуються вже з "перевіреними" фахівцями) та незнання про існування експертних баз. Ця зустріч допомогла їм по-іншому подивитися на свою діяльність і в подальшій роботі вони будуть намагатися враховувати і гендерний аспект, підтвердженням чому стало й підписання Декларації гендерно чутливої журналістики.

Як зазначила координаторка Волинського прес-клубу Богдана Стельмах, "ми розуміємо, що в один момент зміни не відбудуться, проте чим більше ми будемо звертати увагу на присутність жінок в усіх сферах суспільства, чим частіше будемо вживати фемінітиви на позначення посад, які вони обіймають, тим швидше жінки стануть видимими і менш дискримінованими".

Більше фото - на стрінці Facebook

___________________

Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Черкаси

Готуючи до публікації матеріал, черкаські медіа беруть коментарі в тих чи інших осіб, виходячи з критерію посад, які вони обіймають. Окрім того, за словами присутніх, часто буває важко знайти експертку, адже важливо отримати якісний коментар. Про це йшлося 19 червня під час гендерної медіа-кав"ярні у Черкасах, де було презентоване результати лютневого моніторингу 10 черкаських друкованих та інтернет-видань.

Як зазначила гендерна експертка, голова ГО "Гендерний центр" Оксана Ярош, індекс гендерної чутливості черкаських медіа - один із найнижчих в Україні. Причиною цього є низький відсоток присутності жінок як експерток і героїнь матеріалів, а також незначна кількість фемінітивів: "Ми розуміємо, що часто існують об'єктивні чинники, які впливають на написання матеріалу - обмежений час, особистість редактора, однак маємо прагнути гендерного балансу в усіх сферах суспільства. Якщо ви не знаєте фахівчинь із певної сфери, існують ресурси, які допоможуть їх знайти, зокрема - expert4.media (створений ІМІ) і Запитай експертку (на сайті "Поваги" - компанії проти сексизму)".

Один із вагомих елементів видимості - вживання фемінітивів на позначення посад, які обіймають жінки. "Мова як живий організм реагує на зміни в суспільстві. Жінки сьогодні присутні в усіх сферах і на різних рівнях. Посади, які раніше обіймали лише чоловіки, тепер доступні і жінкам, тож це має бути відображено і в мові. Інакше ми й далі будемо читати в оголошенні, що на роботу потрібні менеджеРИ і прибиральниЦІ", - переконана координаторка Волинського прес-клубу Богдана Стельмах.

Учасники й учасниці зустрічі, для яких важливе питання рівності жінок і чоловіків, підписли Декларацію гендерно чутливої журналістики.

Більше фото - на сторінці у Facebook.

________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Чернівці

Про гендерну чутливість місцевої журналістики говорили 29 травня під час гендерної медіа-кав’ярні в Чернівцях.

Окрім презентації результатів моніторингу друкованих та інтернет-видань  щодо рівня залучення жінок і чоловіків як експерток / експертів та героїнь / героїв журналістських матеріалів, активно дискутували навколо питання індикаторів, які впливають на вибір журналістів – про кого писати і в кого питати експертної думки.

Детальніше...
 

Конкурс журналістських матеріалів на ґендерну тематику

Громадські організації Волинський прес-клуб і Гендерний центр, програма «У-Медіа» (Інтерньюз) оголошують Конкурс журналістських матеріалів, які висвітлюють питання дискримінації або дотримання прав людини за ознакою статі, можливостей або перешкод щодо їх реалізації у соціумі з огляду на стать.

До участі в конкурсі запрошуються представники / представниці друкованих ЗМІ, телебачення, радіо та інтернет-видань, блогери та журналісти-фрілансери всіх регіонів України, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків та жінок.

Тематика матеріалів може стосуватися (але не обмежуватися) таких сфер: політики, влади, бізнесу / економіки, соціальної сфери (відпустки по догляду за дитиною, працевлаштування, забезпечення умов праці та ін.), медицини, освіти, юриспруденції, журналістики, військової галузі, громадської активності тощо.

На конкурс можна надсилати як уже опубліковані/подані в ефір у 2016-17 роках матеріали, так і раніше не оприлюднені.

Детальніше...
 

Герої та героїні у матеріалах регіональних медіа

У журналістських матеріалах регіональних медіа у лютому зафіксовано 29% героїнь і 71% героїв. Найвищий відсотковий показник залучення героїнь – у Дніпропетровській області (38%), найнижчий – в Одеській (20%). Друковані видання мають вищий середній показник (31%), аніж інтернет-видання (25%).

Такими є дані моніторингу журналістських матеріалів у 110 друкованих і 110інтернет-виданнях, проведеного ВОГО «Волинський прес-клуб» і ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс» упродовж лютого 2017 року у 22 областях України. Згідно отриманих даних, було проаналізовано 90038 матеріалів, із яких 20007 – у друкованих ЗМІ і 70031 – в онлайн-медіа.

Мета моніторингу полягала у виявленні гендерного балансу/дисбалансу у журналістських матеріалах регіональних медіа, у тому числі щодо гендерного паритету героїнь і героїв тематичних новин.

Розглянемо детальніше за тематиками.

Політика

Середній показник героїнь у політичній тематиці складає 17%. Найвищий показник має Полтавська (49%) область, середній – Дніпропетровська (26%) та Львівська (23%) області, найнижчі – Черкаська (8%), Чернівецька,  Кіровоградська й Запорізька – по 11%.


Детальніше...
 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Хмельницький

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості журналістики відбулася 24 квітня в Хмельницькому.

На зустрічі йшлося, про представленість жінок і чоловіків у матеріалах різних тематик і використання фемінітивів на позначення назв професій, посад і зайнятості жінок, а також готовість хмельницьких медіа ставати більш гендерної чутливими.

Детальніше...
 

Жінки VS чоловіки: хто коментує тематичні новини у регіональних медіа?

Гендерний розрив між експертками і експертами у журналістських матеріалах регіональних видань становить 42% (2,4 рази), тобто медіа залучають до коментарів або експертної оцінки 29% експерток і 71% експертів. Найвищі показники демонструють Дніпропетровська (42%), Запорізька (40%), Херсонська (40%), найнижчий – Тернопільська (17%) області. Друковані видання мають дещо вищий середній показник (31%), аніж інтернет-видання (27%).

Такими є дані моніторингу журналістських матеріалів у 110 друкованих і 110 інтернет-виданнях, проведеного ВОГО «Волинський прес-клуб» і ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс» упродовж лютого 2017 року у 22 областях України. Згідно отриманих даних, було проаналізовано 90038 матеріалів, із яких 20007 – у друкованих ЗМІ і 70031 – в онлайн-медіа.

Мета моніторингу полягала у виявленні гендерного балансу/дисбалансу у журналістських матеріалах регіональних медіа, у тому числі щодо гендерного паритету експертів і експерток.

У регіональному зрізі залучення експерток і експертів у журналістських матеріалах на різну тематику (політика, економіка, освіта/наука, культура, медицина, спорт, війна, волонтерство) дещо відрізняється, однак виразно показує гендерний дисбаланс у залученні експерток і експертів залежно від тематики.

Політика

Середній показник присутності експерток у регіональних медіа у політичній тематиці складає 16%. Найвищі показники мають Херсонська (27%), Харківська (25%), Сумська (25%) області, найнижчі – Тернопільська (2%), Чернівецька й Рівненська (10%) області.

Детальніше...
 

Волинські медіа – одні з найбільш гендерно чутливих в Україні

Згідно індексу гендерної чутливості українських медіа, волинські ЗМІ посідають найвищу позицію. Поряд із ними – рівненські, дніпропетровські та запорізькі. Такі дані отримано внаслідок моніторингу друкованих і онлайн-видань у 22 областях України, проведеного упродовж лютого 2017 р. командою ВОГО «Волинський прес-клуб» та ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс».

На Волині аналізу підлягали журналістські матеріали 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих ЗМІ («Волинь-нова», «Вісник і К», «Сім'я і дім», «Волинська газета», «Луцький замок»). Оцінювання відбувалося за п’ятьма категоріями: кількістю чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь, кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів і сексизму та тематичних публікацій.

Загальна представленість жінок в онлайн-виданнях Волині склала 28%, у друкованих медіа – 30%. В інтернет-виданнях та друкованих медіа загальна тенденція – зображення жінок експертами та героїнями  у соціальній сфері: виховання дітей, рукоділля, заняття домашнім господарством. Чоловіки у більшості прикладів стають експертами/героями у сфері перевезень, роботи органів місцевого самоврядування, у матеріалах про надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), темах політики й економіки.

В інтеренет-виданнях експертки найчастіше представлені у публікаціях на тему волонтерства (56%), культури (48%), медицини (44%), освіти (42%) і розваг (42%). Найнижча представленість експерток у темах війни (15%), економіки (13%) та політики (22%) – ці сфери є зазвичай «чоловічими». Героїнями жінки найчастіше виступають у матеріалах про розваги (53%), в питаннях освіти/науки (переважно мова йде про вчительок і учениць) та культури (по 42%), а також медицини (37%). Найменше жінок в економічній, політичній і воєнній темах.

Для збільшення клікніть на зображенні

Детальніше...
 
Сторінка 1 з 4

Архів

2017
липня
MoTuWeThFrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook