You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Гендерночутлива журналістика: в Полтаві відбулася тематична медіа-кав'ярня

Що таке "гендер", "гендерна рівність", як розпізнавати гендерні стереотипи й сексизм і чому важлива гендерночутлива журналістика - йшлося під час гендерної медіа-кав'ярні у Полтаві, організатором якої стала редакція інтернет-видання "Кolo.news". Захід відбувся в межах проєкту Волинського прес-клубу, підтриманого Українською медійною програмою Internews.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

«Слово правди» і «Район.Шацьк» - найбільш гендерночутливі видання Волині: результати лютневого моніторингу

Для моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який проводився вперше, було обрано 10 видань: 5 друкованих – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди»; 5 інтернет-видань –  «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк». Упродовж 11-17 лютого 2020 р. було проаналізовано 723 публікації (194 – у друкованих ЗМІ, 529 – в онлайн-медіа).

Кожне видання аналізували за кількома критеріями: представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток (тих, хто дає коментарі, чию думку цитують) і героїв/героїнь, вживання фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та матеріалів на гендерну тематику.

Загальна представленість жінок у волинських локальних медіа значно менша, аніж чоловіків. У лютому 2020 року цей показник складає: у друкованих – 38,5%, в інтернет-виданнях – 25,5%.

В онлайн-виданнях експертки складають всього 17%. В основному їхні коментарі наявні у матеріалах про місцеву владу, освіту, культуру та екологію. Зокрема, найчастіше вони дають коментарі чи роз’яснення, як посадовиці. Чоловіки у більшості проаналізованих матеріалів є експертами/героями у матеріалах про роботу органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, в інформаціях кримінального характеру, питаннях культури та релігії (часто згадуються священники), при висвітленні спортивних подій, а також інформаціях на тему війни (період моніторингу співпав із вшануванням річниці виведення військ з Афганістану, а тому ця тема присутня у  всіх ЗМІ).

Для збільшення натисніть на зображення

Детальніше...
 

Індекс гендерної чутливості* гiперлокальних медіа України у лютому 2020 р. - 38%

У лютому 2020 року в Україні стартував гендерний моніторинг публікацій гіперлокальних друкованих та інтернет-видань. Таке дослідження відбувається вперше. Його ініціювала і здійснює громадська організація Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми (Internews).

Для дослідження в 24 областях України було обрано по 5 друкованих (реформованих ЗМІ, які раніше були комунальними) і 5 інтернет-видань (журналістських сайтів, не агрегаторів новин), які працюють на гіперлокальному рівні – районів, міст і містечок. Аналіз публікацій відбувався впродовж 11-17 лютого за кількома критеріями: дотримання гендерного балансу (кількість жінок і чоловіків як героїнь/героїв, і експерток/експертів (тими, хто коментує, чию думку цитують), частота вживання фемінітивів, наявність стереотипних образів і сексистського контенту. Також експерт/к/и моніторингу простежували, чи продукують медіа матеріали на гендерну тематику.

«У 2017 і 2019 році ми вже проводили подібний моніторинг, але тоді досліджували контент регіональних медіа – тих, котрі працюють на рівні областей і обласних центрів. Порівняння результатів двох моніторингів показало ріст рівня гендерної чутливості на 7%. Тож ми вирішили, що варто звернути увагу на контент реформованих друкованих ЗМІ й інтернет-видань, які працюють на рівні районів і малих міст. По-перше, тому, що обласні медіа періодично бувають під прицілом різноманітних досліджень, а на гіперлокальні звертають менше уваги. А гендерний аналіз контенту загалом проводиться вперше. По-друге, вони мають більше можливостей для підвищення свого професійного рівня, ніж гіперлокальні в силу різних причин, тож наш моніторинг не завершиться підбиттям підсумків – ми плануємо продовжити з ними більш тісну співпрацю», – зауважує координаторка Волинського прес-клубу, керівниця проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» Богдана Стельмах.

Згідно даних лютневого моніторингу, найбільш гендерночутливими є видання Харківської області (51%). На другій позиції – вінницькі (47%), на третій з мінімальним відривом – івано-франківські (46%) медіа. Видання Київської та Рівненської областей потрапили на 4 позицію (по 43%), Волинської – на 5 сходинці (42%), по 41% - у львівських і чернівецьких видань, у хмельницьких – 40% і по 39% – у житомирських і тернопільських медіа. Найнижчий Індекс гендерної чутливості – у херсонських видань (27%).

Для збільшення натисніть на зображення

Детальніше...
 

Що таке гендер? Написання гендерночутливих текстів: mission possible. Гендерна медіа-кав'ярня у Полтаві

У сучасному суспільстві медіа мають величезний потенціал для соціальних змін. Вони можуть як перешкоджати, так і прискорювати структурні зміни, спрямовані на досягнення гендерної рівності. 

  • Поняття «гендер». Гендерна рівність і нерівність.
  • Становище жінок і чоловіків в Україні. Чому важливо досліджувати гендерні розриви.
  • Як розпізнавати гендерні стереотипи й сексизм, а також як їм протидіяти,
  • Гендерночутлива журналістика: чому та як потрібно писати про гендерні питання.

Про це йтиметься під час Гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 27 лютого 2020 року о 16 год. у приміщенні кафе-кондитерської «Ваніль» за адресою вул. Небесної Сотні, 9/17.

Основна спікерка – Тетяна Іваніна, тренерка, експертка з гендерної політики та гендерного бюджетування, голова ГО «Бюро гендерних стратегій і бюджетування».

Також на зустрічі презентують Порадник із гендерної чутливості для медіа.

До участі в медіа-кав’ярні запрошуємо журналісток/журналістів полтавських медіа, громадських активісток/активістів, блогерів/блогерок, яким цікава тематика. Під час зустрічі для учасників/учасниць – смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та по додаткову інформацію звертайтеся, будь ласка, до Наталки Сіробаб (тел.: (095) 679-39-36, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ).

Останній день зголошення – 25 лютого (включно).

_________________

Захід відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

"Ми не змінимо весь світ, але можемо почати із себе". Завершилася ІІІ Гендерна медіа-школа

Третя Гендерна медіа-школа, організована Волинським прес-клубом і Гендерним центром Волині за підтримки Медійної програми України (Іnternews), відбулася 7-9 лютого в Києві. Цього разу вона зібрала представниць/-ків Незалежної громадської мережі прес-клубів України та дружніх журналісток, котрі в межах проєкту "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" здійснюють моніторинг регіональних медіа щодо рівня їх гендерної чутливості й організовують гендерні медіа-кав'ярні.

Гендерна термінологія із експерткою проєкту, головою ГО "Гендерний центр Волині" Оксаною Ярош

Що таке «гендер», «стать», «гендерна рівність», які є національні та регіональні механізми впровадження гендерної рівності в Україні, як розпізнавати гендерні стереотипи та сексизм і як їм протидіяти, що таке гендернозумовлене насильство і чому фемінізм - це про рівність, - теми, навколо яких було чимало дискусій і особистих досвідів, які подекуди були нелегкими, але їх розуміння змінює життя назавжди.

Детальніше...
 

"Симпатична білявка", "берегиня домашнього вогнища"... Як тернопільські медіа пишуть про жінок

Про місце і роль жінок у тернопільських медіа йшлося під час Гендерної медіа-кав'ярні у Тернополі. 

Як зазначила координаторка Волинського прес-клубу і керівниця проєкту "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" Богдана Стельмах, під час моніторингу тернопільських видань було зафіксовано кілька прикладів стереотипного сприйняття ролі жінок і чоловіків у суспільстві, при чому їх переважна більшість стосується жінок. "У неї дуже глибокі очі, прекрасна посмішка та безкрайня, сповнена добром душа…" (газета "Номер один"), "Ви живете без дружини, а навіть не в кожної жінки такий багатий та доглянутий квітник" (газета "Свобода"), "Якщо ваш батько, дядьки чи брат є успішним політиком або чиновником, тоді це не для вас" (газета "RIA плюс"), "Мар'яна, у минулому професійна і фахова тележурналістка, за доволі короткий час зуміла фактично з нуля створити один з найважливіших підрозділів облдержадміністрації… Про це ми й вирішили поговорити із симпатичною білявкою…" (газета "Свобода")... Цікаво, що такі стереотипні образи містилися лише в друкованих виданнях.

Детальніше...
 

Конкурс для регіональних медіа зі створення матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Інтерньюз-Україна запрошують  журналістів/журналісток регіональних друкованих та інтернет-видань до участі в другому конкурсі зі створення матеріалів на гендерну тематику (на гонорарній основі).

Організації планують відібрати 20 видань, у яких упродовж cічня-жовтня 2020 року будуть публікуватися матеріали, що розкриватимуть питання гендерної рівності (у кожному виданні має вийти друком 10 матеріалів).

Ілюстрація із сайту the women post.com

Для участі в конкурсі потрібно надіслати лист, у якому зазначити:

  • ім’я, прізвище, контактний номер телефону заявника/заявниці;
  • назву видання, посилання на сайт і сторінку у Facebook (за наявності);
  • ім’я, прізвище головного редактора/головної редакторки;
  • чому Ви, Ваше видання зацікавлені в матеріалах на гендерну тематику і які теми вважаєте за необхідне висвітлити (назвіть їх і дайте короткий опис кожної – 2-3 речення).

Інформацію надсилайте на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , вказавши у темі листа – «На конкурс зі створення контенту на гендерну тематику». Останній термін зголошення – 24 листопада включно. Результати конкурсу будуть повідомлені не пізніше 30 листопада.

Відібрані учасники/учасниці будуть запрошені на Гендерну медіа-школу, яка відбудеться у грудні 2019 року. Деталі буде повідомлено додатково.

Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

____________

Створення контенту відбуватиметься в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки Української медійної програми (Інтерньюз)

 

Медіа-кав’ярня «Жінка в суспільно-політичному житті Одещини»

Згідно з результатами моніторингу одеських медіа (та й медіа інших областей України), жінки мало виступають героїнями та експертками журналістських матеріалів. У матеріалах друкованих ЗМІ – у 17,5% випадків, в інтернет-виданнях – 15,5%.

На Одещині так мало жінок, які активно беруть участь у суспільно-політичному житті краю, чи медіа оминають їх своєю увагою? Скільки жінок є депутатками, очолюють ОТГ і з якими гендерними стереотипами й дискримінацією вони стикаються в своїй діяльності?

Обговорення цих та інших дотичних питань відбудеться під час неформальної зустрічі за горнятком кави-чаю – гендерної медіа-кав’ярні в приміщенні книгарні-кав’ярні (вул. Катерининська, 77).

Початок о 16:00  в четвер, 26 вересня.

Захід відбудеться за участі:
Євгенії Генової
– редакторки сайту «Ізбірком»,
Тетяни Жарської – голови Великомихайлівської ОТГ,
Ольги Квасницької – депутатки Одеської міської ради,
Оксани Піднебесної – регіональної консультантки Асоціаціі міст Украіни,
Ганни Позднякової – депутатки Одеської міської ради,
Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики».

На зустрічі також буде презентовано Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Кількість місць обмежена.

Про свою участь у заході просимо повідомити до 16.00 середи 25-го вересня за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Для чого редакціям бути гендерночутливими: у Києві відбувся п'ятий Гендерний медіа-форум

П'ятий Гендерний медіа-форум, що відбувся 19 вересня в Києві, зібрав близько пів сотні журналісток і журналістів з усіх регіонів України, експерток у сфері медіа, аби обговорити питання гендерної чутливості сучасних українських ЗМІ. 

Для збільшення натисніть на зображенні

За результатами моніторингу регіональних медіа, проведеного Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волині і мережею прес-клубів України, порівняно з 2017 роком Індекс гендерної чутливості у 2019 році зріс на 7%, однак він досі залишається невисоким: лише в 1/3 - 1/5 випадків у журналістських матеріалах жінки є їх героїнями і коментують ті чи інші теми, вони майже невидимі в публікаціях про політику, економіку, війну і спорт. 

Інститут масової інформації вперше провів дослідження, кого найбільше постять у соцмережах онлайн-медіа. За словами медіа-аналітикині організації Яни Машкової, і в текстовому, і візуальному контенті домінують чоловіки: їх зображення розміщують уп'ятеро частіше, ніж зображення жінок; лише в 20% жінок зображено крупним планом, тоді як чоловіків - 79%. Експертка звернула увагу і на дисбаланс у темах, адже більшість повідомлень про політику та міжнародні справи ілюстрована чоловіками. 

Як уникати такого дисбалансу - ділилася досвідом журналістка, в минулому - редакторка ВВС.ua Ніна Кур'ята. "Ми просто сіли і порахували, скільки у нас зображень жінок і чоловіків ілюструють новини та інші тексти, про кого ми пишемо. Ви можете зробити це у своїх редакціях. Такий аналіз дає дуже чітку картину і наштовхує на розуміння, чи в медіа все добре з гендерною чутливістю, чи треба щось міняти", - зазначила спікерка.

Детальніше...
 

П’ятий Гендерний форум для регіональних медіа

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині та Медійна програма в Україні, Internews запрошують журналісток і журналістів усіх областей України на п’ятий Гендерний медіа-форум, який відбудеться 19 вересня 2019 р. у Києві.

На зустрічі, зокрема, будуть порушені питання гендерних стереотипів у медіа, впровадження гендерночутливої політики в роботу редакцій, представлено приклади гендерної дискримінації в різних професіях.

Також у програмі Форуму – нагородження переможців/переможиць та учасників/учасниць цьогорічного Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику.

Тривалість Форуму – з 11:00 до 16:00.

Для участі у Форумі просимо зареєструватися до 12 вересня включно, заповнивши Анкету.

Час і місце зустрічі, а також детальну програму відібраним учасникам/учасницям буде повідомлено додатково.

Усім запрошеним буде компенсовано вартість проїзду (автобус, потяг класу «купе» або Інтерсіті 2 класу) і забезпечено каву-брейк.

У випадку виникнення додаткових питань просимо звертатися на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , або тел.: (067) 756-24-20 

_________________

Гендерний медіа-форум відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 
Більше статей...
Сторінка 1 з 12

Архів

2020
квітня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook