You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Волинські медіа – на другій позиції за рівнем гендерної чутливості: результати моніторингу у лютому 2021 р.

У лютому 2021 року стартувала чергова хвиля моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа України. Перший моніторинговий період тривав упродовж 8-14 лютого 2021 року. Серед волинських медіа для аналізу було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район.Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).

Аналіз кожного медіа відбувався за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток і героїв/героїнь та вживання фемінітивів) і якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також ми звертали увагу на наявність матеріалів  з гендерної тематики.

Детальніше...
 

Хвала фемінітивам! Результати гендерного моніторингу регіональних медіа України у лютому - 2021

Системна співпраця з регіональними медіа в контексті розвитку їх гендерної чутливості, зміни до Українського правопису - і можемо з упевненістю сказати, що фемінітиви для журналісток і журналістів стають звичним явищем. 70%, 81%, 88%, 91%, 100% (!) - такими є показники вживання у жіночому роді слів на позначення професій, посад, зайнятості жінок, зафіксовані під час першої в 2021 році хвилі моніторингу регіональних (обласних і міст-обласних центрів) медіа, що відбулася 8-14 лютого*.

Власне, саме фемінітиви часто "рятували корабель, що тоне" - "витягували" медіа на пристойну позицію в рейтингу гендерної чутливості, оскільки показники дотримання гендерного балансу (однакової, або порівняно однакової кількості жінок і чоловіків як експерток/експертів і героїнь/героїв у публікаціях) часто були великою мірою зміщені на користь чоловіків. Але про все по порядку.

У 27% випадків героїнями і 32% випадків експертками фігурували жінки в матеріалах регіональних медіа. При чому у друкованих ЗМІ обидва показники вищі за показники в інтернет-виданнях. А кількість фемінітивів майже не відрізняється. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Конкурс концепцій для постерів із гендерної тематики

Волинський прес-клуб і Гендерний центр Волині за підтримки Української медійної програми (Internews) оголошують конкурс концепцій для низки постерів, які би розкривали проблематику рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у суспільстві, візуалізовували найбільш актуальні теми в контексті гендерної рівності та дискримінації.

Організатори не обмежують надавачів/надавачок пропозицій щодо стилю і методики виконання (малюнок, аплікація, графіка тощо), а шукають цікаві ідеї та рішення. Постери мають бути максимально інформативними, зрозумілими для широкого загалу, без здогадок «а що тут зображено?» і двоякого трактування. 

Для участі в конкурсі потрібно надати:

  • перелік тем/проблематик, які автор/ка планує візуалізувати, і їх короткий опис (1-3 речення, які би пояснювали сюжет, розкривали концепцію);
  • приклади попередньо розроблених постерів (3 зразки на будь-яку тему (або лінк на портфоліо), які можуть підтвердити креативну і дизайнспроможність автора/авторки);
  • контактні дані (номер телефону, e-mail, посилання на сторінку у Facebook).

Загальна кількість попередньо запланованих постерів – 20. Залежно від поданих пропозицій/концепцій, організатори оберуть 1 або кілька виконавців/виконавиць, із якими буде обговорено технічні деталі, обсяг і вартість замовлення.

Кінцевий термін подання пропозицій – 19 лютого включно на електронну пошту Волинського прес-клубу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Тема листа: «На конкурс концепцій для постерів».

Про результати відбору всі учасники й учасниці будуть поінформовані 21 лютого.

З усіма питаннями щодо подання пропозицій звертайтеся до Богдани Стельмах за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

_________________

Конкурс оголошено в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Чотирнадцять регіональних медіа прийняли Політику гендерної чутливості

Не ставитися до колег як до обслуговуючого персоналу, не принижувати за статевою/гендерною ознакою, дотримуватися гендерного балансу при підготовці журналістських матеріалів, не використовувати і не поширювати стереотипні образи фемінності та маскулінності, дискримінаційного та сексистського контенту - ці та низка інших принципів роботи задекларували 14 редакцій регіональних друкованих та інтернет-видань України у 2020 році. 

Для збільшення - натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Найбільш гендерночутливі гіперлокальні медіа Волині та України – газети «Слово правди» та «Нове життя», інтернет-видання «Район. Рожище» та «Район.Шацьк»

Такими є дані п'яти хвиль моніторингу гіперлокальних медіа 24 областей України, які відбувалися у лютому, квітні, червні, серпні та жовтні 2020 року.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гіперлокальні медіа чотирьох областей України - найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020

За результатами гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який відбувався у лютому, квітні, червні, серпні та жовтні, найвищий Індекс гендерної чутливості - у харківських медіа (47%), на другій позиції - вінницькі та волинські (по 46%), на третій - івано-франківські (45%). Більше 40% також у рівненських (44%), тернопільських (43%), чернівецьких та луганських (по 42%), житомирських і київських (по 41%) видань. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу

Стрічки новин і шпальти газет гіперлокальних видань України у жовтні перетворилися на агітки. Це засвідчив гендерний моніторинг гіперлокальних медіа 24 областей України, який тривав 11 по 17 жовтня*. З одного боку, це - шанс редакціям вижити в особливо скрутний час (за словами редакторок/редакторів реформованих друкованих ЗМІ дохід видань у період карантину зменшився на 30%-60%), а з іншого - це часто призводить до майже повної відсутності іншої, не менш важливої інформації. Така ситуація спричинила зниження Індексу гендерної чутливості медіа із 42% у серпні до 38% у жовтні. 

Зважаючи на обов'язкову 40% квоту, завдяки якій збільшилася кількість жінок у списках до місцевих рад, до попередніх критеріїв моніторингу (кількості жінок і чоловіків як експерток/експертів і героїнь/героїв матеріалів, фемінітивів, стереотипного та сексистського контенту) у п'ятій моніторинговій хвилі ми додали ще один - тональність інформаційних повідомлень про кандидаток.

Як показало дослідження, із 420 повідомлень лише 2% мали негативне/близьке до негативного забарвлення (переважно емоційна критика від опонентів). Решта контенту була позитивною або нейтральною. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Політика гендерної рівності як цінність: відбувся VI Гендерний медіа-форум

Чому гендер і фемінізм важливий не лише для жінок, а й для чоловіків, як регіональні видання впроваджують політику гендерної рівності, а гендерночутливий контент сприяє їх зростанню і монетизації, як він впливає на зміну суспільства і як жіночі ініціативи протистоять проявам сексизму у виборчий період. Про це говорили на VI Гендерному медіа-форумі, який щороку організовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми в Україні, Internews, відбувся 18 вересня 2020 року вшосте. І вперше – у форматі онлайн.

Участь у заході взяло більше 40 журналісток і журналістів регіональних медіа з різних областей України.

Детальніше...
 

Іти в політику зараз, аби наступним поколінням жінок було легше

Про те, з якими стереотипами доводиться стикатися жінкам, котрі вирішили бути активними в політичному житті, і чому, попри це, їм варто брати участь у виборах до місцевих рад, а також про те, як журналістам/журналісткам не поширювати сексистський контент про політикинь, ішлося на Гендерній медіа-кав’ярні, яку організував днями Ужгородський прес-клуб.

Детальніше...
 

Шостий Гендерний форум для регіональних медіа

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині та Медійна програма в Україні, Internews запрошують журналісток і журналістів усіх областей України на Шостий Гендерний медіафорум, який відбудеться 18 вересня 2020 р. онлайн.

На зустрічі йтиметься, зокрема, про те, чому гендер – це не тільки про жінок, а фемінізм важливий і для чоловіків, як регіональні медіа стають гендерночутливими і змінюють суспільство, а також представлено мапу гендерночутливих регіональних медіа України.

Орієнтовна тривалість Форуму - із 14:00 до 17:00.

Для участі у Форумі просимо зареєструватися до 16 вересня включно, заповнивши Заявку.

Детальну програму, а також посилання на онлай-зустріч відібраним учасникам/учасницям буде повідомлено 17 вересня.

У випадку виникнення питань просимо звертатися на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , або тел.: (067) 756-24-20, (066) 203-50-31.

_________________

Гендерний медіафорум відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 
Більше статей...
Сторінка 1 з 15

Архів

2021
березня
MoTuWeThFrSaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook