You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Чоловіки воюють, а жінки волонтерять? Яким був контент волинських медіа у лютому 2023 р.: гендерний аспект

Лише у третині публікацій волинських інтернет-видань та друкованих ЗМІ жінки виступають експертками або є героїнями. Такий висновок першої хвилі гендерного моніторингу, який відбувався впродовж 13-19 лютого 2023-го року.

Моніторинг здійснювався з метою визначення ключових тематик публікацій, в яких присутні жінки та чоловіки,  встановлення співвідношення експертів/експерток та героїв/героїнь у публікаціях, відповідно, визначення індексу гендерної чутливості волинських ЗМІ. Також важливим аспектом моніторингу було вживання у публікаціях фемінітивів та наявність контенту, який ретранслює гендерні стереотипи.

Серед волинських інтернет-видань проаналізовано контент «Волинських Новин», «Волинь 24», «ВолиньPost», «Район. Луцьк», «Перший канал соціальних новин». Найвищий індекс гендерної чутливості серед зазначених інтернет-видань за результатами моніторингу – у «Район. Луцьк» (56%), у публікаціях якого в 37% випадків жінки виступають експертками та у 38% публікацій фігурують як героїні. Наступним інтернет-виданням  за гендерною чутливістю є «Перший канал соціальних новин» (індекс 53%), де експертки та героїні присутні у 36% та 37% відповідно. Третю позицію посідає «ВолиньPost» (48%), експертки та героїні  – 26% та 27% відповідно. Четверту позицію займає «Волинь 24» (індекс гендерної чутливості – 48%), присутність експерток  та героїнь у публікаціях – по 29%. Найменш гендерночутливим інтернет-виданням за моніторинговий період, відповідно до результатів, є «Волинські Новини» (індекс – 42%), експертки та героїні – 22% та 28% відповідно.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Майже половина матеріалів регіональних медіа - про війну і домінують у них чоловіки

Такими є дані першої хвилі цьогорічного моніторингу регіональних медіа 24 областей України, який провели Волинський прес-клуб у партнерстві з мережею пресклубів та медіаорганізацій України. Загалом із 13 по 19 лютого було проаналізовано більше 20 тис. публікацій у друкованих та онлайн-виданнях областей і обласних центрів.

Матеріали, об'єднані однією темою - Війна, - склали 47%. Ішлося в них про різні сфери суспільного життя країни: політичні рішення на місцевому та міжнародному рівнях, візити політиків, інформацію про бойові дії - перемоги і втрати, волонтерську участь цивільних, медичну і соціальну допомогу тощо.

Для перегляду натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Завжди на часі. Відбулася XІ Гендерна медіашкола

В умовах блекаутів, повітряних тривог і відсутності зв'язку відбулася ХІ Гендерна медіашкола для журналістів/журналісток локальних медіа України, організована Волинським прес-клубом за підтримки Медійної програми в Україні Internews. 

Вона є одним із важливих етапів співпраці з 20 друкованими та онлайн-виданнями із різних областей України, яка спрямована на підвищення рівня гендерної чутливості журналістів/журналісток і створення ними контенту на гендерну тематику.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Запрошення до співпраці зі створення контенту на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Медійна програма в Україні (Internews) запрошують журналістів/журналісток локальних друкованих та інтернет-видань України до співпраці у створенні матеріалів на гендерну тематику і розвитку гендерночутливих медіа.

Питання рівності жінок і чоловіків, емансипації і видимості жінок, гендернозумовленого насильства і сексизму, упередження та дискримінації з початком повномасштабного вторгнення нікуди не зникли. Вони були і залишаються на часі.

© Shutterstock / Xooro

До партнерства буде запрошено 20 медій, які ще не були нашими партнерами, але продемонструють бажання та спроможність реалізувати окреслені завдання.

Співпраця складатиметься з кількох етапів:

1-й – навчальний: обраних учасників/учасниць буде запрошено до участі у Гендерній медіа-школі, яка відбудеться в грудні 2022 р. у форматі онлайн (передбачається 4 модулі по 2-4 години)

2-й – напрацювання політик гендерної чутливості медіа (грудень 2022 - січень 2023 рр.)

3-й – написання тематичних матеріалів (у січні – березні 2023 р. учасник/учасниці проєкту менторську, експертну, редакторську та фінансову підтримку на створення щонайменше трьох публікацій).

Подати заявку для участі в партнерській програмі можна до 11 грудня включно, заповнивши електронну форму: http://bit.ly/3VxwIJj

____________

Проєкт «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Як створювати чутливий контент, не гламуризувати війну і чому це важливо

Цим питанням було присвячено кілька тематичних зустрічей на сьомому West media forum-і, що відбувся в Луцьку 18-19 листопада. Він зібрав більше 100 журналістів і журналісток із різних регіонів України, аби обговорити проблемні питання інформаційного фронту.

"Amore, more, ore, re" - ключова тема, яка в перекладі з латинської означає "Любов, характер, слова, дії". Тож про відданість журналістській справі, монетизацію, солідарність і як вижити в час війни і говорили учасники й учасниці форуму.

Детальніше...
 

Війна, домашнє насильство і безробіття – основні загрози для українок сьогодні

Такими є дані опитування 35 редакторок і журналісток із різних регіонів України, проведеного Волинським прес-клубом у партнерстві з Центром журналістської солідарності НСЖУ міста Львова під час Гендерного медіа форуму 23-24 вересня цього року.

За словами колег, питання (не)безпеки на різних територіях України (зона бойових дій, окупована чи відносно безпечна) дещо відрізняється. Для більшої частини опитаних (54%) саме війна і загрози, які вона містить, є сьогодні найбільшою небезпекою. Фізичне і сексуальне насильство, психологічний тиск, загроза потрапити в рабство, маніпуляції і шантажу дітьми, втрата роботи тощо.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Безпека в час війни - ключова тема VIII Гендерного медіафоруму

Як журналісти й журналістки працюють сьогодні на інформаційному і волонтерському фронтах, як редакторки локальних видань величезними зусиллями тримають медійну сферу і протистоять російській пропаганді, якими є найбільші небезпеки сьогодні для журналісток і як медіа можуть допомогти в дотриманні прав жінок під час війни. Ці питання обговорювали під час VIII Гендерного медіафоруму, який організував у Львові Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Центром журналістської солідарності НСЖУ та за підтримки Медійної програми в Україні (Internews).

Зліва направо: Галина Мінялук - головна редакторка газети "Прапор" (смт Хорошів, Житомирська обл.), Алла Гуменюк – головна редакторка газети «Вперед» (м. Ярмолинці, Хмельницька обл.), Антоніна Бондарева – головна редакторка газети «Ренійський вісник» (м. Рені, Одеська обл.), Кобаль Наталія – головна редакторка газети "Регіональні новини" та сайту regnews.com.ua (м. Виноградів, Закарпатська обл.), Тетяна Терзі – головна редакторка газета «Дружба», інтернет-видання «Махала» (м. Болград, Одеська обл.)

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Переможиці Шостого Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику: імена і контексти

Тема війни стала однією з ключових у аудіо- та відеосюжетах, публікаціях у друкованих та інтернет-виданнях, поданих на Шостий Конкурс журналістських матеріалів із гендерної тематики, який щорічно організовує Волинський прес-клуб у партнерстві з ГО «Гендерний центр Волині».

Як військовослужбовці захищають міста, а ветеранки АТО після поранень і реабілітації організовують волонтерську допомогу тим, хто на фронті сьогодні, як жінки в тилу від ранку до смерканку готують провізію, шукають і передають на передову необхідне спорядження, як жінки народжують у стресових умовах, як ті, хто були змушені виїхати за кордон, рятуючи дітей, відчувають материнство і як вони стали амбасадорками України – нашим голосом і болем.

Детальніше...
 

У 50 гіперлокальних медіа України - найвищий рівень гендерної чутливості: підсумкові результати моніторингу 2022 р.

У чверті гіперлокальних друкованих та інтернет-видань України, контент яких підлягав аналізу, - найвищі показники рівня гендерної чутливості. Такими є підсумкові дані моніторингу, проведеного в лютому, квітні і червні 2022 року Волинським пресклубом у партнерстві з мережею пресклубів і медійних організацій України.

Із 50 видань із 19 областей України, в яких зафіксовано дотримання гендерного балансу й активне використання фемінітивів, лідерство належить хмельницькому інтернет-виданню "У нас. News" (61%). У 2020 р. це видання теж належало до переліку найбільш гендерночутливих, однак із індексом 50%. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Газета «Слово правди» та онлайн-видання «Район.Шацьк» мають найвищий індекс гендерної чутливості

Такими є дані моніторингу гіперлокальних медіа Волині, який відбувся в лютому, квітні і червні цього року. 

Аналізу підлягали публікації 5 друкованих видань (Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди») і 5 онлайн-медіа («БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район»).

Детальніше...
 
Більше статей...
Сторінка 1 з 19

Архів

2023
березня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook