You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Війна - це не тільки цифри: співпраця прес-клубу з регіональними медіа у створенні контенту

Повномасштабна війна, яка 24 лютого охопила всю Україну, суттєво вплинула на роботу медіа, особливо регіональних, криза діяльності яких загострилася в 2020 році – у зв’язку з карантинними обмеженнями внаслідок COVID-19, а згодом – унаслідок так званих «реформ» Укрпошти.

У регіонах, які зазнавали щоденних обстрілів чи були захоплені/окуповані російськими військами, випуск і поширення друкованих видань стали неможливими.  Через брак ресурсів перестали виходити окремі газети і на відносно безпечних територіях.  Однак більшість редакцій не припиняли роботу, вважаючи за свій обов’язок інформувати аудиторію про ситуацію в країні.

Детальніше...
 

Підтримка журналістів/журналісток регіональних медіа у створенні контенту

Війна, яка 24 лютого охопила всю Україну, розділила життя більшості на «до» і «після». Ми щодня моніторимо новини, поширюємо інформацію про перемоги і втрати. Але війна – це не просто статистика. Це – люди, які тримають зовнішній і внутрішній фронти, рятуються від бомб і рятують дітей, які залишаються на захоплених / окупованих територіях, волонтерять тощо. Всі вони наближають перемогу.

Волинський прес-клуб надасть підтримку (менторську, експертну і фінансову) на створення контенту, який розповідатиме про роль і становище жінок і чоловіків у країні, де триває війна.

Матеріали повинні розкривати гендерний аспект у таких темах (але не обмежуючись ними):

  • материнство у час війни
  • волонтерство жінок і чоловіків
  • гендернозумовлене насильство
  • жінки у правоохоронних органах і збройних силах (за можливості)
  • історії біженок
  • історії бізнес-ініціатив і соціального підприємництва
  • вразливі групи жінок і дівчат
  • стереотипи щодо жінок і чоловіків, сексизм у сучасних реаліях

тощо

Подати заявку потрібно до 20 травня на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , у якій вкажіть:

  • своє ім’я та прізвище,
  • назву видання, в якому працюєте (або в якому будете публікувати матеріали, якщо на фрілансі),
  • хто ви (редактор/редакторка, журналіст/журналістка чи фріланс),
  • тему/теми (до 5 тем) з короткою анотацією (про що/кого матеріал).

Для тих, чиї заявки будуть підтримані, 27-29 травня відбудеться ряд ознайомчих семінарів-тренінгів.

Період створення і публікування контенту – червень-вересень 2022 р.

Ілюстрація Ярослави Яцуби

 

Як волинські гіперлокальні медіа писали про війну і хто фігурували в текстах – результати квітневого моніторингу 2022

Дві третини публікацій (а точніше – 62%) гіперлокальних волинських медіа були присвячені темі війни. У них лише в 1/5 випадків фігурували жінки, решта контенту – про чоловіків і за участю чоловіків. Такими є дані моніторингу, проведеного 11-17 квітня 2022 р.

Його метою було проаналізувати, про що писали медіа, хто частіше фігурували в текстах, чи ретранслювали вони стереотипний контент про жінок і чоловіків і наскільки вживаними є фемінітиви на позначення посад, професій жінок.

Дослідженню підлягав контент Ковельської міськрайонної газети «Вісті Ковельщини», Маневицької районної газети «Нова доба», Любешівської районної газети «Нове життя», Камінь-Каширської районної газети «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонної газети «Слово правди», а також онлайн-видань районного значення – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Детальніше...
 

Війна, медіа і гендер... Як ситуація в країні впливає на контент (результати квітневого моніторингу 2022)

Уже два місяці як повномасштабна війна в Україні - головна тема інформаційного простору. У гіперлокальних друкованих та інтернет-виданнях вона охопила 60% публікацій із 8485 публікацій. Такими є дані чергової хвилі моніторингу, проведеного 11-17 квітня у 24 областях України.

Статистика втрат і здобутків на фронті та в мирних містах і селах, міжнародна підтримка, фіксація злочинів проти людяності, заяви і рішення політиків, допомога тим, хто втікає від обстрілів, коментарі ситуацій у громадах, волонтерська допомога, вшанування загиблих бійців - про це українці читають щодня у стрічках новин і на шпальтах газет у тих регіонах, де діяльність редакцій можлива.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

У локальних медіа Волині зріс індекс гендерної чутливості у порівнянні з 2020 роком

Для моніторингу гендерної чутливості волинських медіа, який проводився 7-13 лютого 2022 р., визначили 10 локальних видань. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа локального характеру обрані наступні: «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Аналіз кожного медіа відбувається за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь та вживання фемінітивів) та якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також виокремлювали матеріали з гендерної тематики. Хоча, слід зауважити, що їх надзвичайно мало.

Детальніше...
 

Чисельні кризи і гендерна чутливість гіперлокальних медіа: результати моніторингу в лютому 2022 р.

Попри непросту політичну ситуацію, важкі економічні наслідки від карантинних обмежень і "подарунку" Укрпошти з мобільними відділеннями, внаслідок яких гіперлокальні видання України ледво виживають, їхній контент є більш гендернозабалансованим порівняно з 2020 роком, а фемінітиви вже не є рідкістю навіть у російськомовних виданнях. Такими є дані моніторингу гендерної чутливості медіа 24 областей, проведеного в період із 7 по 13 лютого цього року Волинським прес-клубом у партнерстві з мережею прес-клубів та медійних організацій України.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Запрошуємо регіональні медіа до співпраці зі створення матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Медійна програма в Україні (Internews) запрошують друковані та інтернет-видання із усіх областей України до співпраці у створенні матеріалів на гендерну тематику.

У 2021-22 роках ми плануємо надати менторську, експертну та фінансову підтримку 45 журналістам/журналісткам і виданням, які зацікавлені розкривати для своєї аудиторії актуальні питання рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у різних сферах.

На першому етапі, який триватиме з листопада 2021 до квітня 2022 року до співпраці буде обрано 22-23 видання, які раніше не були залучені до проєкту. Вона складатиметься з кількох етапів:

  • 1-й – учать у Гендерній медіа-школі 19-21 листопада 2021 р. (попередньо у режимі «наживо» у Києві, за неможливості через карантинні вимоги – онлайн)
  • 2-й – комунікація з регіональними координаторами, пошук тем, напрацювання політик гендерної чутливості медіа (листопад-грудень 2021 р.)
  • 3-й – написання тематичних матеріалів (січень – квітень 2022 р.; у кожному виданні має вийти друком 4 матеріали).

Щодо участі в проєкті просимо надіслати лист до 21 жовтня включно на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , у якому вказати:

  • Ваше ім'я та прізвище
  • назву видання, посилання на його сайт і сторінку у Facebook
  • назва населеного пункту й області
  • Ваші контакти: номер телефону, e-mail, Вашу сторінку у Facebook.

Фото із сайту Еuropamediatrainings

____________

Проєкт «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Невидимість чи рівна присутність: жінки й чоловіки в сучасному медійному просторі

Рівень гендерного балансу, вживання фемінітивів, стереотипні підходи у подачі інформації про жінок у медіа стали предметом обговорення журналістської спільноти під час Гендерної медіа-кав'ярні у Вінниці. До участі долучилися також і Кафедра журналістики, реклами та PR Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

Для збільшення натисніть на зображенні

Що можуть медіа в суспільстві, відносини в якому вибудувані на стереотипах? Насамперед - самим не поширювати їх. Наступний крок - більше інформувати свою аудиторію, розповідати про гендер і політику гендерної рівності, критично висвітлювати повідомлення правоохоронних органів тощо.

Великою мірою цей підхід залежить від "правил гри" редакції - наявності чи відсутності редакційної політики, серед іншого - політики гендерної чутливості медіа. Її важливості і для самого колективу, і для партнерів було приділено окрему увагу.

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбулася в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Більше говорити про гендерну рівність...

Об'єднувати зусилля, якомога більше говорити про гендерну рівність - і її прихильників/прихильниць стане більше.

В цьому зійшлися учасниці й учасники Гендерної медіа-кав'ярні, яка відбулася наприкінці вересня в Одесі і була присвячена темі сучасних викликів у реалізації політики гендреної рівності в Україні та на Одещині зокрма.

Для збільшення натисніть на зображенні

До обговорення долучилися: заступник редактора видання "Порто-франко" Олександр Галяс, редакторка соцмереж "7 канал.Одеса" Тамара Гладка, голова ГО "Віра.Надія.Любов" Тетяна Семикоп, скаут-лідерка Раїса Краєва, доцентка кафедри інформаційної діяльності та медіакомунікацій Олена Панькевич і студент/к/и спеціальності "Журналістика", помічниця ректора з гендерних питань Державного університету внутрішніх справ - Любов Березовенко, начальниця управління з реалізації гендерної політики Одеської міської ради Наталія Медвідь, журналістка ТК "НАШ" Наталя Браславська.

Найбільш виразними викликами, за словами учасників/учасниць дискусії є вплив релігійних інституцій на молодь, нерозуміння керівниками новостворених громад важливості гендерного підходу, відсутність коштів на реалізацію Резолюції 1325 "Жінки.Мир.Безпека", низький рівень обізнаності і чутливості до дискримінації мешканців (що особливо помітно в соцмережах).

Протидіяти цим викликам можливо, якщо вести постійну інформаційну і просвітницьку діяльність, залучати якомога більше молоді, змінювати риторику і об'єднувати зусилля різним організаціям та інститутціям.

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбулася в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Не треба постраждалу особу запитувати про насильство щоразу...

"Не треба постраждалу особу запитувати про насильство щоразу, бо кожен раз для неї є травматичним. Вона вже дала свідчення, а далі варто спілкуватися з особами, які її супроводжують", - на цьому під час гендерної медіа-кав'ярні у Дніпрі наголосила голова громадської організації "Пані патронеса" Ганна Карпаченкова.

Цю пораду громадська активістка адресувала не лише присутнім журналісткам, а й усім іншим, хто неодноразово зверталися до неї із проханням "дати когось для інтерв'ю". Адже навіть на перший погляд "невинне" питання може спричинити сильне емоційне переживання, не кажучи вже про такі, як "а розкажіть, як він вас бив".

Детальніше...
 
Більше статей...
Сторінка 1 з 17

Архів

2022
травня
MoTuWeThFrSaSu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook