Четвер, 05 серпня 2021, 15:35
Сьогодні у Луцьку під час медіа-кав'ярні говорили про гендерні аспекти в роботі медій: як критично аналізувати свої тексти і не поширювати в них стереотипи, які побутують у суспільстві, як коректно писати про насильство, як фоторепортаж із чемпіонату України з легкої атлетики, в якому жінки подані сексуалізовано, є дискримінаційним і неприпустимим у журналістиці.
"У межах проекту ми вичитуємо більше 20 журналістських матеріалів на гендерну тематику щомісяця. І дуже часто натрапляємо на гендерні стереотипи, на які звертаємо увагу авторок і авторів матеріалів. Особливо поширеним є слово "жіночка", тож ми питаємо їх, чи вживають вони сово "чоловічок" Чимало стереотипів є звичними і ми їх не помічаємо, тож пропонуємо включати критичне мислення", - зазначила гендерна експертка, голова ВОГО "Гендерний центр" Оксана Ярош. Ініціаторкою зустрічі стала керівниця мережі Район.in.ua Наталка Голодюк. Варто пригадати, що за результатами цьогорічного моніторингу один із сайтів цієї мережі - Район.Луцьк - є найбільш гендерночутливим серед волинських видань. ______________
Гендерна медіа-кав'ярня в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews
Понеділок, 19 липня 2021, 10:41
Жінки як експертки (ті, чию думку запитують або кого цитують) у публікаціях регіональних медіа присутні в 32% випадків, а як героїні (хто фігурує в матеріалах, але не "говорять") - у 29%. Це - 1/3 від кількості чоловіків і як героїв, і як експертів журналістських матеріалів. При цьому кількість експерток у друкованих ЗМІ на 4% більша, ніж в онлайн-медіа (34% і 30% відповідно), а героїнь - на 3% (30% і 27% відповідно). Такими є підсумкові дані трьох етапів гендерного моніторингу контенту друкованих та інтернет-видань, проведеного командою Волинського прес-клубу із мережі прес-клубів та дружніх медіаорганізацій у лютому, квітні та червні 2021 року.
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Середа, 14 липня 2021, 13:46
Такою була тема неформальної зустрічі у Чернівцях 9 липня, участь у якій взяли журналістки обласних і локальних медіа, науковиці й громадські активістки. Від часів Ольги Кобилянської до сьогодення відбулося чимало суспільно-політичних змін, однак питання економічної незалежності жінки, а отже - незалежності від чоловіка, яку активно відстоювала письменниця й мислителька, залишається актуальним.
У музеї-садибі Ольги Кобилянської в Чернівцях
Детальніше...
Вівторок, 29 червня 2021, 11:04
Як локальні ЗМІ пишуть про жінок і чоловіків, кого вони обирають як експерток та експертів своїх матеріалів, чому фемінітиви - це не вигадка, а можливість для жінок бути видимими в професії, на посадах, загалом у житті – йшлося 24 червня під час гендерної медіа-кав'ярні у місті Гадяч Полтавської області.
Участь у заході взяли журналістки і журналісти інтернет-видання "Гадяч.Сity", газет "Вісті", "Гадяцький вісник", "Зоря", Інформаційного центру "Регіон", професорка кафедри журналістики Полтавського державного педагогічного універститету імені В.Г.Короленка Світлана Семенко та доцент кафедри журналістики Сергій Шебеліст, депутатки місцевих рад і медіа-менеджер/к/и, а також голова Полтавського прес-клубу Ірина Курочка та керівниця проєкту Волинського прес-клубу "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" Богдана Стельмах. Важливим аспектом в обговоренні стало питання ролі медіа у формуванні культури поваги у суспільстві. Згідно результатів опитування USAID-Internews щодо ставлення населення до ЗМІ, проведеного в 2020 році, рівень довіри до національних медіа знизилась, а до регіональних зросла. Відповідно, сьогодні медіа виконують не лише функцію поінформування, а й впливають на соціальні зміни, зокрема – і в контексті гендерної рівностi. ________________ Гендерна медіа-кав'ярня відбулася в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews
Середа, 23 червня 2021, 09:52
Третій, завершальний цьогорічний етап моніторингу гендерної чутливості регіональних волинських медіа тривав упродовж 7-13 червня 2021 року (попередні відбувались у лютому і квітні цього року). Аналізували публікації 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).
Мета моніторингу – відстежити, в якій кількості жінки і чоловіки присутні в публікаціях як експертки/експерти (ті, кого цитують, у кого беруть коментарі) та героїні/герої (ті, про кого пишуть, але їхній голос не «звучить»), вживання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах.
У друкованих ЗМІ показник щодо кількості експерток у цьому періоді, у порівнянні з двома попередніми, зріс із 27% до 40%. А от кількість героїнь практично така ж – їх 39% (у попередніх періодах цей показник становив 37 і 40 %). Найменше слово жінкам надавали на сторінках газети «Волинь» – 23%. У попередніх періодах цей показник був низьким у «Волинській газеті», «Віснику» та «Твоєму виборі».
Найбільш гендернозбалансованими (де рівне представництво жінок і чоловіків) є публікації газети «Луцький замок» (57% експерток/43% експертів і 42% героїнь/58% героїв). Це – одні з найкращих показників серед інших видань України, які підлягали моніторингу. На другій позиції – «Вісник» і «Твій вибір».
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Неділя, 20 червня 2021, 23:00
"Жіночка інтелігентного вигляду", "прекрасна стать", "ця чарівна дівчина", "красуня-спортсменка", "ніжна блондинка, з приємною посмішкою та ямочками на щоках", "берегиня домашнього вогнища", "горе-матір", "вона і розум - це абсолютно різні категорії", "кожна жінка просто зобов’язана бути привабливою", а ще - кожну дівчину цікавлять питання краси, здоров'я і продовження молодості - так писали про жінок українські регіональні медіа у червні. А ще - демонстрували еротичні фото блогерок і ведучих, супроводжували їхніми оголеними тілами інформацію про "хитрощі від виробників косметики". Чоловікам "дісталось" менше: зазвичай ішлося про "справжніх чоловіків", "справжніх хлопців", "справжні чоловічі риси" (одна з них - коли подобаються дівчата) і лише в одному випадку недосконалий порядок списали на те, що "він чоловік". Ці стереотипні образи про жінок і чоловіків були зафіксовані командою експерток/експертів з моніторингу впродовж моніторингового тижня - із 7 по 13 червня - у друкованих та інтернет-виданнях 24 областей України. Загалом про жінок писали у матеріалах про освіту, культуру, медицину, волонтерство та соціальні питання, а чоловіки домінували в темах політики, економіки, спорту, воєнній тематиці. Велика частка повідомлень у регіональних ЗМІ стосується правопорушень і надзвичайних ситуацій, а їхніми головними дійовими особами є чоловіки, які спричиняють ДТП, крадіжки, насильство та інші злочини.
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Четвер, 03 червня 2021, 12:05
Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок до участі в П’ятому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.
До участі в Конкурсі приймаються роботи, опубліковані/подані в ефір у січні-липні 2021 року (окрім матеріалів, створених у межах проєкту «Гендерночутливий простір cучасної журналістики»).
Детальніше...
Вівторок, 27 квітня 2021, 09:53
Другий цьогорічний етап моніторингу гендерної чутливості регіональних волинських медіа тривав упродовж 12-18 квітня 2021 року. Аналізували 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).
Зауважимо, що аналіз кожного медіа відбувається за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь та вживання фемінітивів) та якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також виокремлювали матеріали з гендерної тематики.
У друкованих ЗМІ показник присутності жінок як експерток залишається на тому ж рівні, що й у лютому, і становить 27%. Дані щодо героїнь фактично такі ж – їх 37% (попередній показник – 40%). Найменше експерток у «Волинській газеті» та газеті «Луцький замок» – усього 9% та 13% відповідно.
Показник щодо героїнь коливається від 25% («Волинська газета») до 49 % («Твій вибір»). У «Віснику» і «Волині» героїнь практично на однаковому рівні (41 % і 38 % відповідно).
Вже традиційно найбільше чоловіків у матеріалах про спорт та кримінал/надзвичайні події. Причому в останній тематиці вони у переважній більшості представлені як порушники закону. Також чоловіки домінують і як експерти, і як герої у темі політики/діяльності органів місцевого самоврядування.
Жінки найчастіше коментували питання сфери соціального захисту та медицини, а як героїні переважають у матеріалах про культуру та у «невигаданих історіях».
У цьому періоді чимало матеріалів були присвячені темам, які піднімали питання вакцинації від коронавірусу, ситуації з пандемією, питанням благоустрою у громадах. Тенденція щодо багатьох «лайфових» матеріалів на шпальтах газет продовжує зберігатися у «Твоєму виборі» та «Віснику».
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
Неділя, 25 квітня 2021, 21:49
Те, що медіа суттєво змінили своє ставлення до фемінітивів, ми вже зазначали у підсумках лютневого моніторингу. Результати аналізу контенту регіональних друкованих та інтернет-видань 12-18 квітня 2021 року засвідчують позитивну тенденцію: у сумських медіа, які найбільше ігнорують фемінітиви, їх кількість зросла на 5% (у лютому - 25%, у квітні - 30%), а в миколаївських - на 9% (29% - у лютому, 38% - у квітні). Найвищий і стабільний показник - 91% - зберігають львівські медіа. А от ситуація з гендерним балансом - не настільки втішна: кількість жінок як експерток (тих, хто коментує, кого цитують) і героїнь (кого згадують) в аналізованому контенті переважно втричі нижча, ніж експертів і героїв публікацій. Найбільшою мірою думка жінок присутня в матеріалах чернігівських, тернопільських (по 39%), вінницьких (40%), дніпропетровських, кіровоградських і сумських (по 42%) видань. У них же - одні з найвищих відсотків жінок як героїнь. Найменш гендернозбалансованими є публікації в одеських, миколаївських, закарпатських, луганських і полтавських медіа, де кількість чоловіків у 4 рази перевищує кількість жінок.
Для збільшення натисніть на зображенні
Детальніше...
П'ятниця, 09 квітня 2021, 11:48
Волинський прес-клуб за підтримки Медійної програми в Україні (Internews) оголошує конкурс пропозицій із виготовлення 5 анімаційних відеороликів на гендерну тематику. Очікування від Виконавця/Виконавиці: - підготовка сценаріїв із п'яти тем, запропонованих організацією-замовником (також можна подати свої пропозиції),
- узгодження сценаріїв із організацією-замовником,
- виготовлення анімаційних відеороликів (до 3 хв. кожен).
Учасникам/учасницям конкурсного відбору потрібно надіслати на електронну пошту
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
: Кінцевий термін подання пропозицій - 24:00 30 квітня 2021 р. Тема листа: "Тендер на виготовлення анімаційних відеороликів". Із запитаннями можна звертатися на електронну адресу
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
, або за номером телефону (066) 203-50-31 до 29 квітня 2021 р. включно. Про результати конкурсного відбору організація повідомить кожного учасника / кожну учасницю на вказану ними електронну адресу впродовж 5 робочих днів після дедлайну. Остаточний вибір Виконавця/Виконавиці відбудеться після спілкування з потенційними переможцями.
|