Четвер, 18 січня 2018, 00:12
На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси Ігор ФЕДОРЕНКО. Представники редакційно-видавничого об’єднання звернулися до нас заюридичною допомогою щодо отримання новоствореним підприємством майна друкарні, яке було частиною комунального підприємства, і яке районна рада відмовляється передати.
З наданих документів вбачається, що процедуру реформування комунального підприємства в Товариство проведено з порушеннями: Рада і РДА прийняли рішення про вихід зі складу засновників друкованого ЗМІ та комунального підприємства, але після прийняття ними такого рішення всіма співзасновниками також повинні бути прийняті рішення про перетворення шляхом припинення підприємства, призначення комісії з реорганізації, затвердження передавального акту, як це передбачено Цивільним кодексом України в таких статтях:
Детальніше...
Четвер, 11 січня 2018, 11:19
На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси Ігор ФЕДОРЕНКО.«В комунальному підприємстві є в.о. головного редактора, при реформуванні буде створено товариство з обмеженою відповідальністю, керівником якого може бути призначена інша особа. Як, відповідно до чинного законодавства, звільнити виконувача обов’язків керівника?»
– Правового регулювання виконувача обов’язків на посаді в законодавстві України немає. Поняття заміщення застосовується тільки до виконання обов’язків керівників. Працівник може бути призначений «тимчасово виконуючим обов’язки» для заміни відсутнього працівника у порядку тимчасового переведення на іншу роботу за погодженням між сторонами трудового договору. В Україні діє роз’яснення ще Державного комітету Ради Міністрів СРСР з питань праці і заробітної плати та Секретаріату ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового замісництва» від 29 грудня 1965 року № 30/39. У цьому роз’ясненні зазначається, що тимчасовим заміщенням вважається виконання службових обов’язків за посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це викликано виробничою необхідністю і пов’язане з розпорядчими функціями. Разом з тим в абзаці першому пункту 2 Роз’яснення йдеться про те, що призначення працівника виконувачем обов’язків за вакантною посадою не допускається. Таке можливе лише за посадою, призначення на яку здійснюється вищим органом управління. Таким чином призначення в.о. головного редактора районною радою відповідає чинному законодавству. У разі не затвердження виконувача обов’язків на посаді головного редактора йому повинна бути запропонована інша посада. При відмові від пропозиції ця особа звільняється з роботи за підставами, передбаченими законодавством. Враховуючи процес припинення комунального підприємства шляхом перетворення, найбільш придатним обґрунтуванням звільнення при цьому є п.1 ст.40 – зміни в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. Якщо працівник приймався на роботу тимчасово виконувачем обов’язків за відповідною посадою до вирішення питання про призначення на посаду, то можливе звільнення за п. 2 ст. 36 КЗпП України. Запитання можна попередньо надсилати на електронну адресу –
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
_________________ Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
Середа, 10 січня 2018, 00:07
Щотижня, кожного четверга, з 9.00 до 13.00 на ваші запитання телефоном відповідатиме юрист Інституту розвитку регіональної преси Ігор Федоренко. Консультації надаватимуться безкоштовно. Робота лінії – це частина проекту «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності», який здійснюється за підтримки “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Консультації можна отримати за телефоном 099-986-69-66
Вівторок, 26 грудня 2017, 10:31
На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси Ігор ФЕДОРЕНКО.«У березні минулого року ми провели збори колективу і подали нашому засновнику – районній раді – необхідний пакет документів. Районна рада на сесії прийняла рішення вийти із складу засновників газети та здійснити її реформування протягом другого етапу. Але справа в тому, що редакції районної газети як такої немає. У нас діє комунальне підприємство, статутом якого передбачено випуск газети і підготовку радіопередач. Виникає запитання: рада повинна виходити із засновників всього комунального підприємства чи лише друкованого засобу масової інформації?»
– Як вбачається з Вашого листа, трудовий колектив минулого року прийняв рішення про участь у реформуванні, але всупереч вимогам ч.3 ст.4 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» райрада не прийняла у місячний строк після надходження пропозиції трудового колективу редакції рішення про реформування та про спосіб реформування друкованого засобу масової інформації та редакції. Райрадою було прийнято тільки рішення про вихід з засновників друкованого ЗМІ. Про реформування комунального підприємства рішення так і не прийняте. Це вже протиправна бездіяльність райради, яка порушує право трудового колективу та ігнорує вимоги Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації». Відповідно до п. 2 ст. 3 цього Закону, одним із способів реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій є наступний: вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб’єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації.
Що означає «редакції районної газети як такої немає» ? Трудовий колектив, який займається випуском газети, і який приймав рішення про участь у реформуванні, є. Цей трудовий колектив складається з фізичних осіб, які мають трудові відносини з певним комунальним підприємством (Стаття 252¹ КЗпП України) і вони виказали бажання реформувати друковане ЗМІ.
Якщо райрада не бажає повністю вийти зі складу засновників комунального підприємства, реформування може бути проведене шляхом виділу. Комунальне підприємство залишається з діяльністю підготовки радіопередач, а виділяється частина підприємства, діяльністю якого є випуск друкованого ЗМІ. Процедура відрізняється від припинення шляхом перетворення тим, що комісією з виділення складається не передавальний акт, а розподільчий баланс (Статті 106 -109 цивільного кодексу України). Запитання можна попередньо надсилати на електронну адресу –
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
________________________
Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
П'ятниця, 08 грудня 2017, 11:31
На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси Ігор ФЕДОРЕНКО. «Я працюю в одному з комунальних ЗМІ. Ми вибрали форму власності газети як Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ). Нас 5 співзасновників, тому частки будуть ділитися на цю кількість частин. Редактор сьогодні сказала, що хоче забрати собі 51 відсоток, ще одна людина отримає 13, а троє інших – по 12 відсотків. Аргументація такого «розподілу» дивна – мовляв, буде простіше, коли хтось один приймає рішення і на документі ставиться один підпис, а не 3-4. Наскільки законними є її дії? Чи є якийсь законний алгоритм розподілу часток, який чітко регламентує, хто, скільки і з якої причини отримає?
Ще більше здивувала відповідь на запитання, як будуть виплачуватися дивіденди. Вона відповіла, що на їх суму не впливає частка кожного співзасновника, так як збори можуть прийняти рішення розподіляти їх порівну. Але ж у неї буде 51% частки, а значить «збори» приймуть таке рішення, яке прийме вона. Наскільки правильні мої припущення? Чи маємо ми право відмовитися від такого «чесного» розподілу?»
Дійсно, отримавши 51 відсоток, головний редактор отримує повний контроль над товариством. Частина 2 статті 8 Закону України “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації” передбачає, що «Розподіл часток майна між засновниками (співзасновниками) суб’єкта господарювання здійснюється за рішенням загальних зборів суб’єкта господарювання з урахуванням балансової вартості майна». Ніхто ж не примушує Вас проголосувати за надання головному редактору частки в розмірі 51 відсоток. На зборах трудовий колектив має право запропонувати свій варіант поділу статутного капіталу і проголосувати за нього. Якщо між засновниками не досягнуто згоди стосовно розподілу часток в статутному капіталі новостворюваного підприємства, за аналогією можна скористатися методиками обчислення розміру індивідуальних майнових паїв, визначення трудового внеску членів трудового колективу:- «Методика визначення трудових внесків членів колективних сільськогосподарських підприємств, у тому числі реорганізованих» затверджена наказом Міністерства аграрної політики України 21.06.2005 N 274, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 серпня 2005 р. за N 854/11134 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0854-05);
– «Методика обчислення розмірів індивідуальних майнових паїв членів колективних сільськогосподарських підприємств, у тому числі реорганізованих» затверджена наказом Міністерства аграрної політики України 07.06.2005 N 252, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 серпня 2005 р. за N 853/11133 (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0853-05). Ці методики розроблені для визначення розмірів майнових паїв і можуть бути застосовані для визначення часток в майні реформованого підприємства. Закон України “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації” саме за трудовим колективом редакції передбачив пріоритетне право на реформування, а не за керівником редакції. При заснуванні нового, реформованого підприємства, саме члени трудового колективу вже в якості засновників, приймають рішення по розподілу часток і обранню керівника (головного редактора). Запитання можна попередньо надсилати за електронною адресою –
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
_________________
Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці “Українського медійного проекту” (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
|