You are here: Головна Медіа-новини
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Медіа-новини

Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ. Про зразок договору оренди

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Скажіть, будь-ласка, де можна взяти зразок договору оренди приміщення для реформованої редакції?» – Зазвичай ради мають «Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна», затверджений рішенням сесії. Ці типові договори мають бути розроблені відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,  частини 2 статті 10 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», наказу Фонду державного майна України від 23 серпня 2000 року N 1774 «Про затвердження договорів оренди» (із змінами,внесеними згідно з Наказами Фонду державного майна №1329 від 09.08.2007, № 276 від 05.03.2013, № 1113 від 27.08.2018), а також Закону «Про місцеве самоврядування в Україні».

До типового договору, затвердженого радою, необхідно внести зміни відповідно до частини 2 статті 9 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації»: «Приміщення, що перебувають у державній або комунальній власності, у яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій. Договір оренди укладається між редакцією та Фондом державного майна України (його регіональним відділенням) або відповідним органом місцевого самоврядування. Суборенда приміщень редакцій забороняється».

Детальніше...
 

Юридичні консультації для ЗМІ. Як захистити своє право на оренду приміщення

На запитання відповідає юрист проекту Тернопільського прес-клубу  Ігор ФЕДОРЕНКО.

"Просимо поради. Редакція нашої районної газети, яка пройшла процес роздержавлення, займає приміщення, що перебуває на балансі міської ради. Після того, як редакція звернулася до міськради з проханням укласти договір оренди згідно з законом "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації", 30 січня ми отримали відповідь, в якій міський голова стверджує, що редакція не має права на "практично безоплатне використання майна комунальної власності". Аргументує він тим, що засновником редакції районної газети була районна, а не міська рада. А, отже, жодних зобов’язань міськради перед редакцією закон не встановлює. Яким чином ми можемо захистити своє право на оренду приміщення? Лист-відповідь міського голови додаємо".

– Закон України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" в частині 2 статті 9 зазначає: "Приміщення, що перебувають у державній або комунальній власності, в яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій. Договір оренди укладається між редакцією та Фондом державного майна України (його регіональним відділенням) або відповідним органом місцевого самоврядування". У відповідності із цією статтею приміщення, в яких розташовувалася редакція комунального ЗМІ станом на момент реформування, повинні передаватися в оренду новоствореному підприємству "з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій". Визначним тут є державна або комунальна власність, незалежно від того, держава чи територіальна громада (в особі органу місцевого самоврядування) є власником приміщення. Законодавець не пов’язував можливість подальшої оренди  комунальної газети з тим, хто був засновником редакції.

Детальніше...
 

Увага! Починає діяти «Гаряча лінія» з надання правової допомоги редакціям

Непростий процес реформування комунальних газет, що тривав впродовж трьох років згідно з Законом “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації”, в основному завершився. Однак ті чи інші проблеми у частини редакцій залишаються, як , можливо, виникатимуть в ході вже самостійної діяльності і нові.  Для допомоги у їх вирішенні відкривається «гаряча» телефонна лінія. 

Щоденно у робочі дні – з понеділка по п’ятницю – з 10-ї до 14-ї години безкоштовні юридичні консультації надаватиме медіа-юрист Ігор Федоренко. Телефон – 099-986-69-66.

«Гаряча лінія» працюватиме в рамках проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

 

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Якщо рада проігнорувала пріоритетне право реформованого видання на висвітлення її діяльності

На запитання відповідає юрист проекту Тернопільського прес-клубу  Ігор ФЕДОРЕНКО «Міська рада вчинила з редакцією нечесно. Коли ми починали процес роздержавлення, нам обіцяли подальшу підтримку. Попри те, що, за Законом, пріоритетне право на висвітлення діяльності міської ради (колишнього засновника) після реформування має саме  наше видання. Чи, може, я не правий? Однак після того, як ми завершили процес роздержавлення, міська рада уклала угоду про висвітлення своєї діяльності з іншою газетою нашого міста. Їхній аргумент – значно більший тираж тієї газети. Чи можемо ми якось захищати свої права і якщо так, то яким чином повинні діяти?»

– Згідно пункту 3 частини 2 статті 12 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації», одним із видів державної підтримки реформованих редакцій  є «надання редакціям пріоритетного права на укладення договорів про висвітлення діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування». Таким чином пріоритет надається не на висвітлення діяльності ради, а на укладання договорів про висвітлення діяльності.

Детальніше...
 

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про передавальний акт та ще раз про вибір організаційно-правової форми

На запитання відповідає юрист проекту Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Редакція стоїть перед проведенням установчих зборів, затвердженням передавального акту, обранням організаційно-правової форми та прийняттям Статуту. Виникла ціла низка запитань. Чи можна затвердити передавальний акт, обрати організаційно-правову форму і прийняти статут на установчих зборах?

У посібнику «Районки стають незалежними. Другий етап», виданому  «Тернопільським прес-клубом», зазначається, що такий акт, зокрема, затверджується рішенням засновників: розпорядженням РДА та сесією райради. Те саме зазначено і в посібнику «Юридичні аспекти реформування ЗМІ». Але ця норма ніде не прописана. Та й, як на мене, якщо засновники виходять зі складу засновників, то логічно, що вони погодилися передати й майно. Крім того, у посібнику написано, що справжність підписів на передавальному акті засвідчується нотаріально. Це справді така норма закону? І чи прописана законодавчо сама форма такого акту? І, нарешті, чи можна обирати організаційно-правову форму  на перших установчих зборах, чи для цього проводяться окремі збори? І яку організаційно-правову форму, на вашу думку, правильніше вибрати?».

Детальніше...
 
Сторінка 1 з 37

Архів

2019
лютого
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook