You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Четвертий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок до участі в Четвертому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.

До участі в Конкурсі приймаються роботи, опубліковані/подані в ефір у січні-липні 2020 року, окрім матеріалів, створених у межах проєкту «Гендерночутливий простір української журналістики».

Детальніше...
 

«Слово правди і «Район. Шацьк» – гендернонайчутливіші видання червня: результати моніторингу

Третій хвилі моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який проводився 11-17 червня 2020 р., підлягали публікації тих самих 10 видань, що й у лютому та квітні. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк». Усі видання продовжують працювати у штатному режимі, використовуючи періодично дистанційну форму роботи.

Кожне видання ми проаналізували за кількома категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та відслідковували наявність матеріалів на гендерну тематику.

Кількість матеріалів, яка присвячена пандемії, зменшилася на 12% у порівнянні з квітнем і становить 15% від загальної кількості. Левова частка публікацій щодо коронавірусу стосується наведення лише статистичних даних в регіоні, конкретних районах та Україні. Суттєво зменшилася кількість інформацій щодо забезпечення медзакладів для протидії Covid-19. У цьому періоді розповідали про ситуацію із ЗНО через карантин, посилення карантинних заходів, роз’яснювали особливості процесів одруження.

Лише в матеріалах друкованих видань спостерігаємо відносний баланс жінок і чоловіків: героїнь матеріалів тут втричі більше, ніж героїв, однак експертність представлена переважно чоловіками.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Написати не можна ігнорувати: гендерна чутливість гіперлокальних медіа у червні 2020 р.

Третій етап гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який було проведено 11-17 червня, показав, що для одних медіа жінки існують, а для інших - ні. 

Наприклад, загальна кількість жінок як героїнь та експерток (тих, чию думку запитували, кого цитували) у матеріалах полтавських видань становить 30%, волинських - 31%, закарпатських і хмельницьких - по 32%, київських і тернопільських - по 33%, тоді як у вінницьких - 45%. Фемінітиви стають нормою для редакцій тернопільських (75%), волинських (72%), рівненських (70%) медіа, тоді як абсолютно ігнорують їх видання Сумської області - усього 11%. Трохи більше, однак вкрай мало - у публікаціях запорізьких і миколаївських медіа (по 20%).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

"Або ми сидимо за одним столом, де приймають рішення, або стоїмо за дверима". Гендерна медіа-кав'ярня про політичну участь жінок

Так окреслила важливість участі жінок у суспільно-політичному житті країни експертка з гендерних питань, голова ГО "Паритет" Наталія Тарасенко під час тематичної Гендерної медіа-кав'ярні, що відбулася 15 червня онлайн. Її організував для донецьких і луганських медіа Донецький прес-клуб. 

Пані Наталія переконана: якщо жінки будуть у різних рівнях рад представлені рівномірно (не менше 30%), то є шанси, що їх потреби будуть почутими, якщо менше, "то багато тем залишаться "не на часі"". "Гендерна рівність у політиці - це не про війну світів, а про рівну участь", - наголосила вона. 

(для збільшення натисніть на зображенні)


Детальніше...
 

Цей гендер - усюди! Завершилася IV Гендерна медіа-школа

Попри те, що питання гендерної рівності жінок і чоловіків уже багато років поспіль порушується на різних рівнях і в різних сферах життя суспільства, в інформаційному просторі продовжують систематично з'являтися маніпулятивні трактування, які найчастіше розганяють праворадикальні та релігійні організації.

Розібратися в основних поняттях (стать, гендер, гендерна ідентичність, гендерна рівність, сексуальна орієнтація тощо), навчитися відрізняти насильство від конфлікту, помічати і не вживати гендерні стереотипи та сексистський контент, а також використовувати коректну лексику була покликана IV Гендерна медіа-школа, організована 11-14 червня Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині та за підтримки Української медійної програми Internews.

Учасниць/учасників вітає Ірина Савченко - програмна менеджерка з регіонального розвитку Української медійної програми Internews

(для збільшення натисніть на зображенні)

Детальніше...
 

Гендерна медіа-кав'ярня онлайн про стереотипи та сексизм у медіа Херсонщини

Моніторинг гіперлокальних медіа Херсонщини, проведений у лютому і квітні цього року, показав, що в журналістських матеріалах більшою мірою фігурують чоловіки - і як герої публікацій, і як експерти з певних тем. Стереотипно їхньою сферою вважаються політика, економіка, спорт, екологія та волонтерська діяльність. Про це під час Гендерної кав'ярні онлайн розповіла експертка з моніторингу, старша викладачка кафедри соціальних комунікацій ХДУ Оксана Жіляєва.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Запрошуємо до участі у IV Гендерній медіа-школі

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа до участі в  IV Гендерній медіа-школі, яка відбудеться в першій половині червня у форматі онлайн. Про дату зустрічі обраних учасниць/учасників буде повідомлено додатково.

Ілюстрація - із сайту https://resources.workable.com/

Метою Школи є підготовка фахівчинь/фахівців із гендерних питань, формування мережі гендерних агенток/агентів змін, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їх цільової аудиторії.

Після завершення Школи її учасниці/учасники матимуть можливість отримати ресурсну підтримку на організацію тематичних заходів у своїх регіонах, а також створенні матеріалів на гендерну тематику, партнерство в подальшій діяльності організаторів Школи тощо.

Для участі в Гендерній медіа-школі просимо заповнити онлайн-заявку.

Останній термін зголошення – 1 червня 2020 р., 24:00.

Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть, будь ласка, на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

____________

Гендерна медіа-школа відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Сайти мережі гіперлокальних медіа “Район. in.ua”, “Слово правди” і “Нова доба” – найбільш гендерночутливі видання Волині: результати квітневого моніторингу

Такими є дані моніторингу, проведеного 11-17 квітня 2020 р., в межах якого проаналізовано ті ж 10 гіперлокальних видань, що й у лютому. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Кожне видання ми проаналізували за кількома категоріями: кількістю чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь у журналістських матеріалах, кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та відстежували наявність матеріалів на гендерну тематику.

Оскільки період моніторингу співпав із передпасхальним тижнем, то закономірно, що чимало матеріалів було саме на великодню та релігійну тематику. Особливо це характерно для газет.

27% від загальної кількості матеріалів присвячені COVID-19: 26% – в інтернет-виданнях і 28% – в друкованих ЗМІ. Це були офіційні повідомлення про впровадження карантинних заходів, інформація з брифінгів органів влади, матеріали, пов'язані зі статистикою захворювання, інтерв'ю з лікарями, чимало публікацій про організацію роботи церков у передспахальний та великодній періоди в умовах карантину. Відтак, найчастіше експертами в таких повідомленнях були чоловіки (у 82% випадків – у друкованих ЗМІ і 65% - онлайн-медіа).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

У квітні показник гендерної чутливості* гiперлокальних медіа України зберігається - 38%

Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у квітні 2020 р. порівняно із лютим залишається незмінним і складає 38%. Такими є дані моніторингу, проведеного Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми (Internews).

Загалом упродовж 11-17 квітня було проаналізовано більше 2 тис. публікацій у друкованих ЗМІ та майже 6 тис. повідомлень в онлайн-медіа 24 областей України. Аналіз публікацій відбувався за кількома критеріями: дотримання гендерного балансу (кількість жінок і чоловіків як героїнь/героїв, і експерток/експертів (тими, хто коментує, чию думку цитують), частота вживання фемінітивів, наявність стереотипних образів і сексистського контенту. Також експерт/к/и моніторингу простежували, чи продукують медіа матеріали на гендерну тематику. 

Особливої уваги вимагала до себе проблема з COVID-19. Їй було присвячено 40% усіх матеріалів (35% - у друкованих і 42% - в онлайн-виданнях). Найчастіше питання, пов'язані з коронавірусом (заходи безпеки, особливості захворювання, забезпечення лікарень), коментували чоловіки: 67% - у друкованих ЗМІ і 74% - в онлайн-медіа. Подібна ситуація і з героїнями публікацій: 34% - в друкованих і 40% - в інтернет-виданнях. Зазвичай це були повідомлення керівних осіб місцевих органів влади, управлінь, головних лікарів.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гендерночутлива журналістика: в Полтаві відбулася тематична медіа-кав'ярня

Що таке "гендер", "гендерна рівність", як розпізнавати гендерні стереотипи й сексизм і чому важлива гендерночутлива журналістика - йшлося під час гендерної медіа-кав'ярні у Полтаві, організатором якої стала редакція інтернет-видання "Кolo.news". Захід відбувся в межах проєкту Волинського прес-клубу, підтриманого Українською медійною програмою Internews.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
Більше статей...
Сторінка 1 з 13

Архів

2020
липня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook