You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Чотирнадцять регіональних медіа прийняли Політику гендерної чутливості

Не ставитися до колег як до обслуговуючого персоналу, не принижувати за статевою/гендерною ознакою, дотримуватися гендерного балансу при підготовці журналістських матеріалів, не використовувати і не поширювати стереотипні образи фемінності та маскулінності, дискримінаційного та сексистського контенту - ці та низка інших принципів роботи задекларували 14 редакцій регіональних друкованих та інтернет-видань України у 2020 році. 

Для збільшення - натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Найбільш гендерночутливі гіперлокальні медіа Волині та України – газети «Слово правди» та «Нове життя», інтернет-видання «Район. Рожище» та «Район.Шацьк»

Такими є дані п'яти хвиль моніторингу гіперлокальних медіа 24 областей України, які відбувалися у лютому, квітні, червні, серпні та жовтні 2020 року.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гіперлокальні медіа чотирьох областей України - найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020

За результатами гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який відбувався у лютому, квітні, червні, серпні та жовтні, найвищий Індекс гендерної чутливості - у харківських медіа (47%), на другій позиції - вінницькі та волинські (по 46%), на третій - івано-франківські (45%). Більше 40% також у рівненських (44%), тернопільських (43%), чернівецьких та луганських (по 42%), житомирських і київських (по 41%) видань. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу

Стрічки новин і шпальти газет гіперлокальних видань України у жовтні перетворилися на агітки. Це засвідчив гендерний моніторинг гіперлокальних медіа 24 областей України, який тривав 11 по 17 жовтня*. З одного боку, це - шанс редакціям вижити в особливо скрутний час (за словами редакторок/редакторів реформованих друкованих ЗМІ дохід видань у період карантину зменшився на 30%-60%), а з іншого - це часто призводить до майже повної відсутності іншої, не менш важливої інформації. Така ситуація спричинила зниження Індексу гендерної чутливості медіа із 42% у серпні до 38% у жовтні. 

Зважаючи на обов'язкову 40% квоту, завдяки якій збільшилася кількість жінок у списках до місцевих рад, до попередніх критеріїв моніторингу (кількості жінок і чоловіків як експерток/експертів і героїнь/героїв матеріалів, фемінітивів, стереотипного та сексистського контенту) у п'ятій моніторинговій хвилі ми додали ще один - тональність інформаційних повідомлень про кандидаток.

Як показало дослідження, із 420 повідомлень лише 2% мали негативне/близьке до негативного забарвлення (переважно емоційна критика від опонентів). Решта контенту була позитивною або нейтральною. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Політика гендерної рівності як цінність: відбувся VI Гендерний медіа-форум

Чому гендер і фемінізм важливий не лише для жінок, а й для чоловіків, як регіональні видання впроваджують політику гендерної рівності, а гендерночутливий контент сприяє їх зростанню і монетизації, як він впливає на зміну суспільства і як жіночі ініціативи протистоять проявам сексизму у виборчий період. Про це говорили на VI Гендерному медіа-форумі, який щороку організовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми в Україні, Internews, відбувся 18 вересня 2020 року вшосте. І вперше – у форматі онлайн.

Участь у заході взяло більше 40 журналісток і журналістів регіональних медіа з різних областей України.

Детальніше...
 

Іти в політику зараз, аби наступним поколінням жінок було легше

Про те, з якими стереотипами доводиться стикатися жінкам, котрі вирішили бути активними в політичному житті, і чому, попри це, їм варто брати участь у виборах до місцевих рад, а також про те, як журналістам/журналісткам не поширювати сексистський контент про політикинь, ішлося на Гендерній медіа-кав’ярні, яку організував днями Ужгородський прес-клуб.

Детальніше...
 

Шостий Гендерний форум для регіональних медіа

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині та Медійна програма в Україні, Internews запрошують журналісток і журналістів усіх областей України на Шостий Гендерний медіафорум, який відбудеться 18 вересня 2020 р. онлайн.

На зустрічі йтиметься, зокрема, про те, чому гендер – це не тільки про жінок, а фемінізм важливий і для чоловіків, як регіональні медіа стають гендерночутливими і змінюють суспільство, а також представлено мапу гендерночутливих регіональних медіа України.

Орієнтовна тривалість Форуму - із 14:00 до 17:00.

Для участі у Форумі просимо зареєструватися до 16 вересня включно, заповнивши Заявку.

Детальну програму, а також посилання на онлай-зустріч відібраним учасникам/учасницям буде повідомлено 17 вересня.

У випадку виникнення питань просимо звертатися на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , або тел.: (067) 756-24-20, (066) 203-50-31.

_________________

Гендерний медіафорум відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Лідерами за рівнем гендерної чутливості у серпні стали видання «Нове життя», «Полісся» та «Район.Шацьк»

Під час четвертого етапу моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який тривав упродовж  11-17  серпня 2020 р., ми аналізували публікації тих самих 10 видань, що й у лютому, квітні та червні.

Серед 5 друкованих ЗМІ – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди».  У переліку онлайн-медіа – «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк».

Аналіз кожного видання відбувався за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь та вживання фемінітивів) та якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також ми звертали увагу на наявність матеріалів  з гендерної тематики.

На 5 % у порівнянні з червневим моніторинговим періодом зменшилася кількість матеріалів про коронавірус. Їх цього разу 10 % від загальної кількості. В основному вони відображають статистичні дані у районах та загалом по області й Україні. Закономірно, що незадовго до початку нового навчального року частина з матеріалів стосувалася роз’яснень ймовірних моделей організації навчання у закладах освіти з 1 вересня. Практично немає інтерв’ю з лікарями про COVID-19, що було характерно для попередніх двох моніторингових періодів.

У матеріалах про пандемію і в друкованих, і в онлайн-медіа домінують жінки-експертки. Кількість героїв та героїнь в  матеріалах на цю тематику рівноцінна.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Стали відомі переможці Четвертого Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб і Гендерний центр Волині підбили підсумки Четвертого Конкурсу журналістських матеріалів, присвячених темі рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у суспільстві.

До участі в конкурсі було подано 67 матеріалів – аудіо- та відеосюжетів, публікацій у друкованих та інтернет-виданнях, – які з’явилися в інформаційному просторі в 2020 році.

Детальніше...
 

42% - Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні

Такими є дані четвертого етапу гендерного моніторингу журналістських матеріалів друкованих та інтернет-видань 24 областей України, які висвітлюють життя малих міст, районів, сіл і громад. Аналізу підлягали публікації, що з'явилися в період з 11 по 17 серпня.

На ріст показника (у лютому та квітні Індекс гендерної чутливості складав 38%, у червні - 39%) вплинуло два чинники - значне збільшення кількості фемінітивів у публікаціях (із 41% у лютому до 52% у серпні) і частота залучення жінок як експерток/героїнь матеріалів (у середньому на 3% більше у серпні ніж у попередні моніторингові періоди).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
Сторінка 1 з 14

Архів

2021
січня
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook