You are here: Головна Проекти Гендер і медіа
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Гендерна медіа-кав’ярня «Сексизм у рекламі та медіа»

Цивілізовані країни вже давно заборонили рекламу, яка використовує зображення оголеного тіла для продажу товарів. В Україні теж існує закон «Про рекламу», у якому, зокрема, йдеться про те, що контент не має порушувати етичних, моральних норм і бути дискримінаційним за рядом ознак, у тому числі і статі.


Однак і досі малі підприємства і великий бізнес нерідко використовують сексистську рекламу, порушуючи не лише закон, а й демонструючи неповагу до певної частини населення – насамперед жінок.


Запрошуємо журналісток/журналістів запорізьких медіа, громадських активісток/активістів, яким цікава дана тематика, 23 травня о 16:00 на неформальну розмову за кавою-чаєм, під час якої:

  • поговоримо, чи використовують сексистський контент українські медіа, зокрема – й запорізькі;
  • почуємо «живі» історії боротьби із сексистською рекламою;
  • дізнаємося, як розпізнавати сексизм, і які механізми його усунення з інформаційного простору.

На зустрічі також буде:

  • розміщена фотовиставка сексистської реклами, зафіксованої в Запоріжжі;
  • презентовано також Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Ольги Полякової – засновниці Громадського руху «Gender Stream» і курсів самооборони для жінок «Бийся як дівчина» (Дніпро).

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце зустрічі – кав’ярня «Еклер» (просп. Металургів, 8А, за ТЦ «Афіна»)

Останній день зголошення – 21 травня до 15:00

Контактна особа – Марина Довбиш (тел. 0938909495, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

 

За рівнем гендерної чутливості волинські медіа у квітні опинилися на третьому місці

Для моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») і 5 друкованих ЗМІ («Волинь нова», «Волинська газета», «Луцький замок», «Вісник», «Твій вибір»). Контент кожного з них аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та тематичних статей.

Загальна представленість жінок як експерток та героїнь журналістських матеріалів склала 29%.

У друкованих виданнях жінки були експертками у медичній тематиці (33%), політиці (24%) (давали коментарі як учасниці виборчого процесу) та з питань економіки/бізнесу (23%). Зовсім не коментували спортивну тематику, хоча в 27% були героїнями. Найвищий відсоток експерток – у публікаціях про надзвичайні ситуації, комунальну сферу (рубрика «Інше» – 56%). Водночас героїнями жінки найчастіше фігурували в матеріалах на освітню тематику (71%), майже порівну з героями – в публікаціях на економічну (45%), медичну (46%) тематику та культуру (48%). Чоловіки у більшості випадків були експертами/героями у матеріалах про роботу органів місцевого самоврядування та політичних процесів (особливо усього, що стосується виборів), надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), фігурували у темах бізнес-аналітики, а також як експерти у реформі медицини.

Для збільшення натисніть на зображення

Детальніше...
 

Гендерна чутливість регіональних медіа: результати квітневого моніторингу

Індекс гендерної чутливості регіональних медіа у квітні 2019 р. залишився незмінним, порівняно з лютим – 32%. Така ж ситуація і з  балансом присутності жінок і чоловіків у журналістських матеріалах та фемінітивами: лише в 1/3 жінки є експертками та героїнями, а фемінітиви складають 39%. Такими є дані моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11-17 квітня 2019 року Волинським прес-клубом, Гендерним центром і Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гендерна медіа-школа підготувала 20 агенток/-ів змін

Двадцять журналісто/-ів, редакторок регіональних медіа пройшли навчання у Гендерній медіа-школі, що відбулася 12-14 квітня в Києві. Вони стануть тими агент/к/ами змін, які впроваджуватимуть питання рівності чоловіків і жінок у своїх медіа-середовищах та серед цільової аудиторії.

Учасниці й учасники поглиблювали свої знання в розумінні поняття гендеру та його місця в картині світу людини, мові й освіті, розглядали питання гендерної рівності й дискримінації за ознакою статі в міжнародному праві та українському законодавстві, взаємозв'язок гендеру й культури, дізнавалися про жіночий рух в пострадянській Україні і вплив феміністок на розвиток гендерної рівності, аналізували гендерні стереотипи та сексизм, а також вчилися розумітися на проблемі гендернозумовленого насильства і особливостей його висвітлення в медіа.

Експертками-тренерками Гендерної медіа-школи стали:

  • Оксана Ярош - голова ГО «Гендерний центр Волині»
  • Олена Масалітіна – радниця Міністра освіти та науки, програмна директорка EdCamp Ukraine, ГО «КРОНА»
  • Олена Зайцева – юристка, експертка з оцінки гендерного впливу, НУО «Центр «Розвиток демократії»
  • Тетяна Ісаєва – директорка Центру гендерної культури
  • Оксана Кісь – докторка історичних наук, старша наукова співробітниця відділу соціальної антропології Інституту народознавства НАН України, президентка Української асоціації дослідниць жіночої історії
  • Наталія Тарасенко – експертка, тренерка з гендерних питань, голова ГО «Паритет»
  • Марта Чумало – заступниця голови Центру «Жіночі перспективи»

Важливим елементом зустрічі став аналіз Проекту Гендерної складової Редакційних політик медіа. Як з'ясувалося в результаті моніторингу редполітик на наявність у них пунктів про недискримінацію за ознакою статі / гендерною ознакою, проведеного в лютому цього року, в більшості медій загалом не існує прописаних принципів роботи журналістів, не кажучи вже про гендерну складову. Доопрацьований учасницями/-ками Гендерної медіа-школи Проект буде запропоновано на розгляд редколективам регіональних ЗМІ.

Більше фото - на сторінці прес-клубу у Facebook.

_______________________________

Гендерна медіа-школа відбулася в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.


 

Запрошуємо до участі в Гендерній медіа-школі

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують  журналістів/журналісток регіональних медіа до участі в першій Гендерній медіа-школі, яка відбудеться 12-14 квітня в м. Київ.

Метою Школи є підготовка фахівців/фахівчинь із гендерних питань, формування мережі гендерних медіа-експертів/експерток, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їхньої цільової аудиторії.

Фото із сайту papodehomem.com.br

Організатори оберуть 20 журналістів/журналісток, котрі після завершення Школи отримають ресурсну підтримку на організацію тематичних заходів у своїх регіонах.

Для участі в Гендерній медіа-школі просимо заповнити онлайн-заявку.

Останній термін зголошення – 29 березня 2019 р. до 18:00

Проїзд, проживання та харчування для обраних учасників/учасниць забезпечують організатори.

Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть, будь ласка, на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

____________

Гендерна медіа-школа відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

У волинських медіа – найвищий показник гендерної чутливості: результати лютневого моніторингу

Для моніторингу гендерної чутливості волинських медіа, який проводився 11-17 лютого 2019 р., було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») і 5 друкованих видань ( «Волинь-нова», «Твій вибір», «Вісник і К», «Волинська газета», «Луцький замок»). Кожне медіа аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та тематичних статей.

Загальна представленість жінок у волинських медіа у лютому 2019 року складає 32% (у друкованих – 31%, в інтернет-виданнях – 34%). В інтернет-виданнях та друкованих медіа загальна тенденція щодо залучення жінок як експерток і героїнь порівняно з 2017 роком змінилась у кращий бік. У моніторингу 2019 року жінки зображені експертками не лише у соціальній сфері, а й все частіше – у політиці та економіці. В онлайн-виданнях експертки представлені у матеріалах про освіту, культуру, волонтерство, соціальні теми. У друкованих ЗМІ експерток більше в матеріалах про культуру, медицину та політику. Зокрема, в політичних матеріалах експертки дають коментарі переважно як учасниці виборчого процесу, або ж представниці політикуму. Чоловіки у більшості прикладів стають експертами/героями у матеріалах про надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), роботу органів місцевого самоврядування та політичних процесів (особливо усього, що стосується виборів) у сфері перевезень, темах політики й економіки, бізнес-аналітики, а також як експерти у реформі медицини та лікуванні.

Детальніше...
 

Гендерна чутливість регіональних медіа: результати моніторингу (02/2019)

У регіональних медіа – майже 40% фемінітивів, жінки переважають у матеріалах на освітню тематику (48% експерток і 47% героїнь), а чоловіки – у темі війни (83% експертів і 86% героїв), політики (79% експертів і 83% героїв), бізнесу (76% експертів і 79% героїв) та спорту (83% експертів і 76% героїв). Такими є результати моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11-17 лютого 2019 року Волинським прес-клубом, Гендерним центром і Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

Для збільшення натисніть на зображенні

Згідно отриманих даних, гендерний розрив між експертками і експертами у журналістських матеріалах регіональних видань становить 38%: прокоментувати або дати оцінку певній ситуації медіа більш як удвічі частіше звертаються до чоловіків (69%) аніж до жінок (31%). Героями публікацій також частіше є чоловіки (73%) аніж жінки (27%) – майже втричі.

Детальніше...
 

Десять українських медіа запроваджують рубрики з гендерної тематики

Десять регіональних друкованих та інтернет-видань розпочинають серію публікацій на тему рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у різних сферах суспільства.

На конкурс, оголошений Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волинської області та Інтерньюз-Україна, надійшло 26 заявок, із яких було обрано пропозиції від таких медіа: інтернет-видання «Zaholovok» (м. Ужгород), Інформаційна агенція «Дивись.info» (м. Львів), інтернет-видання «Бізнес.Район» (м. Луцьк), газета «Порто-франко» і сайт «Отклик» (м. Одеса), «Первая городская газета» і сайт «Утренний город» (м. Кропивницький), Інформаційне агенство «Вичерпно» (Черкаси), інтернет-видання «Kolo.news» (м. Полтава), англомовне інтернет-видання «Kharkiv Observer» (м. Харків), газета «Сільські новини» і сайт «Тroyitske.city» (смт. Троїцьке, Луганська область), газета «Голос громади» і сайт Svatove.city (м. Сватове, Луганська обл.).

Для збільшення натисніть на зображення

«Ми отримали багато заявок і це не може не втішати тих, хто розуміє важливість гендерної проблематики. Це означає, що вітчизняні медіа вже розуміють про наявність запиту у читачів на гендерну тематику. А також те, що ці матеріали мають суспільний резонанс, а отже - зростають рейтинги видань. Тобто гендерна тематика не лише актуальна, а й вигідна виданням», - вважає експертка проекту Оксана Ярош.

Координаторка Волинського прес-клубу Богдана Стельмах переконана, що, незважаючи на наявність низки тематичних ресурсів, які спрямовані на підвищення рівня поінформованості суспільства про гендерну (не)дискримінацію (Повага, Гендер в деталях, 50vidsotkiv та інші), саме регіональні медіа можуть донести інформацію до широкого кола читачів і читачок, зокрема тих, які ніколи спеціально не заходитимуть на згадані ресурси. А отже, це матиме значно ширший вплив на формування культури гендерної недискримінації в суспільстві.

____________

Створення контенту відбуватиметься в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки Української медійної програми (Інтерньюс)

 

Конкурсний відбір регіональних медіа для створення матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Інтерньюз-Україна запрошують  журналістів/журналісток регіональних друкованих та інтернет-видань до участі в конкурсі зі створення матеріалів на гендерну тематику (на гонорарній основі).

Організації планують відібрати 10 видань, у яких упродовж лютого-вересня 2019 року будуть публікуватися матеріали, що розкриватимуть основні питання гендерної рівності на різних рівнях (у кожному виданні має вийти друком 8 матеріалів).

Для участі в конкурсному відборі просимо надіслати мотиваційний лист (доданим файлом), у якому зазначити:

- Ваше ім’я та прізвище, контактний номер телефону й e-mail;

- назву видання;

- посилання на сайт і сторінку у Facebook (за наявності);

- ПІБ, контактний номер телефону й e-mail головного редактора;

- чому Ви / Ваше видання зацікавлені в матеріалах на гендерну тематику і які теми вважаєте за необхідне висвітлити (назвіть їх і дайте короткий опис – 2-3 речення).

Інформацію просимо надсилати на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , у темі листа вказавши «На конкурс тематичних рубрик із гендерної проблематики». Останній термін зголошення – 15 лютого включно.

Якщо у вас виникатимуть питання – пишіть на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

____________

Створення контенту відбуватиметься в межах проекту Волинського прес-клубу та Гендерного центру Волині «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що виконується за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», який реалізується міжнародною організацією Internews.

 

Нова хвиля активностей із розвитку гендерної чутливості українських медіа

Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волинської області, Незалежною громадською мережею прес-клубів України розпочинають наступну хвилю з розвитку гендерної чутливості українських медіа та формування недискримінаційного суспільства.

Уже в лютому стартує гендерний моніторинг друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який має на меті простежити динаміку гендерної чутливості медіа (попередній моніторинг було проведено в 2017 році), а також аналіз редакційних політик регіональних медіа щодо наявності в них недискримінаційного компоненту.

Окрім цього, проектом передбачено запровадження тематичних рубрик у 10 друкованих та інтернет-виданнях, проведення Гендерної медіа-школи, гендерних медіа-кав’ярень, конкурсу журналістських матеріалів і Гендерного медіа-форуму.

За всіма новинами стежте на сайті Волинського прес-клубу та прес-клубів інших обласних центрів а також у мережі Facebook

____________________

Проект "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" виконується Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волинської області та Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки проекту USAID "Медійна програма в Україні", що реалізується міжнародною організацією Internews

 
Більше статей...
Сторінка 1 з 10

Архів

2019
травня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook