You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Прощання із загиблими, волонтерська підтримка, бойові дії: про кого і як писали у червні волинські гіперлокальні медіа

Кількість матеріалів, які стосуються теми війни, у червні порівняно з квітнем знизилася на 18%. Чоловіки продовжують більше фігурувати у матеріалах про політику та військові дії, жінки – про волонтерство й освітні процеси. Такі дані моніторингу щодо гендерної чутливості волинських медіа, який тривав із 6 по 12 червня 2022 року.

Серед 5 друкованих видань ми аналізували – Ковельську міськрайонну газету «Вісті Ковельщини», Маневицьку районну газету «Нова доба», Любешівську районну газету «Нове життя», Камінь-Каширська районну газету «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонну газету «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Детальніше...
 

Ключові теми і гендерний баланс в гіперлокальних медіа - результати моніторингу в червні 2022 р.

Втрати, волонтерство, ситуація на фронті і в тилу - ключові теми журналістських матеріалів гіперлокальних медіа, які стосувалися висвітлення війни в Україні. При чому жінки найчастіше фігурують як матері, дружини, доньки бійців (переважно загиблих) і волонтерки, дещо рідше - політикині, а чоловіки - як бійці (великою мірою ті, кого проводять в останню путь), політики (керівництво країни, військових адміністрацій тощо) і волонтери.

Такими є дані моніторингу гіперлокальних друкованих та онлайн-медіа 24 областей України, проведеного у першій половині червня цього року Волинським пресклубом у партнерстві з мережею пресклубів та медіаорганізацій.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гендерна чутливість медіа: Х гендерна медіашкола в умовах війни

Ювілейна, Х гендерна медіашкола, організована Волинським прес-клубом за підтримки Медійної програми в Україні Internews, відбулася в кінці травня - на початку червня. На превеликий жаль, у форматі онлайн через повномасштабну війну в Україні.

Участь у ній взяло 30 журналісток/журналістів обласних і гіперлокальних медіа із різних регіонів, зокрема і ті, хто евакуювалися з небезпечних територій, і ті, хто намагаються відновити роботу видань у вже звільнених містах і селах. Загалом на участь у проєкті надійшло близько 100 заявок, із яких було обрано кращі пропозиції майбутніх матеріалів.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Війна - це не тільки цифри: співпраця прес-клубу з регіональними медіа у створенні контенту

Повномасштабна війна, яка 24 лютого охопила всю Україну, суттєво вплинула на роботу медіа, особливо регіональних, криза діяльності яких загострилася в 2020 році – у зв’язку з карантинними обмеженнями внаслідок COVID-19, а згодом – унаслідок так званих «реформ» Укрпошти.

У регіонах, які зазнавали щоденних обстрілів чи були захоплені/окуповані російськими військами, випуск і поширення друкованих видань стали неможливими.  Через брак ресурсів перестали виходити окремі газети і на відносно безпечних територіях.  Однак більшість редакцій не припиняли роботу, вважаючи за свій обов’язок інформувати аудиторію про ситуацію в країні.

Детальніше...
 

Підтримка журналістів/журналісток регіональних медіа у створенні контенту

Війна, яка 24 лютого охопила всю Україну, розділила життя більшості на «до» і «після». Ми щодня моніторимо новини, поширюємо інформацію про перемоги і втрати. Але війна – це не просто статистика. Це – люди, які тримають зовнішній і внутрішній фронти, рятуються від бомб і рятують дітей, які залишаються на захоплених / окупованих територіях, волонтерять тощо. Всі вони наближають перемогу.

Волинський прес-клуб надасть підтримку (менторську, експертну і фінансову) на створення контенту, який розповідатиме про роль і становище жінок і чоловіків у країні, де триває війна.

Матеріали повинні розкривати гендерний аспект у таких темах (але не обмежуючись ними):

  • материнство у час війни
  • волонтерство жінок і чоловіків
  • гендернозумовлене насильство
  • жінки у правоохоронних органах і збройних силах (за можливості)
  • історії біженок
  • історії бізнес-ініціатив і соціального підприємництва
  • вразливі групи жінок і дівчат
  • стереотипи щодо жінок і чоловіків, сексизм у сучасних реаліях

тощо

Подати заявку потрібно до 20 травня на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , у якій вкажіть:

  • своє ім’я та прізвище,
  • назву видання, в якому працюєте (або в якому будете публікувати матеріали, якщо на фрілансі),
  • хто ви (редактор/редакторка, журналіст/журналістка чи фріланс),
  • тему/теми (до 5 тем) з короткою анотацією (про що/кого матеріал).

Для тих, чиї заявки будуть підтримані, 27-29 травня відбудеться ряд ознайомчих семінарів-тренінгів.

Період створення і публікування контенту – червень-вересень 2022 р.

Ілюстрація Ярослави Яцуби

 

Як волинські гіперлокальні медіа писали про війну і хто фігурували в текстах – результати квітневого моніторингу 2022

Дві третини публікацій (а точніше – 62%) гіперлокальних волинських медіа були присвячені темі війни. У них лише в 1/5 випадків фігурували жінки, решта контенту – про чоловіків і за участю чоловіків. Такими є дані моніторингу, проведеного 11-17 квітня 2022 р.

Його метою було проаналізувати, про що писали медіа, хто частіше фігурували в текстах, чи ретранслювали вони стереотипний контент про жінок і чоловіків і наскільки вживаними є фемінітиви на позначення посад, професій жінок.

Дослідженню підлягав контент Ковельської міськрайонної газети «Вісті Ковельщини», Маневицької районної газети «Нова доба», Любешівської районної газети «Нове життя», Камінь-Каширської районної газети «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонної газети «Слово правди», а також онлайн-видань районного значення – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Детальніше...
 

Війна, медіа і гендер... Як ситуація в країні впливає на контент (результати квітневого моніторингу 2022)

Уже два місяці як повномасштабна війна в Україні - головна тема інформаційного простору. У гіперлокальних друкованих та інтернет-виданнях вона охопила 60% публікацій із 8485 публікацій. Такими є дані чергової хвилі моніторингу, проведеного 11-17 квітня у 24 областях України.

Статистика втрат і здобутків на фронті та в мирних містах і селах, міжнародна підтримка, фіксація злочинів проти людяності, заяви і рішення політиків, допомога тим, хто втікає від обстрілів, коментарі ситуацій у громадах, волонтерська допомога, вшанування загиблих бійців - про це українці читають щодня у стрічках новин і на шпальтах газет у тих регіонах, де діяльність редакцій можлива.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

У локальних медіа Волині зріс індекс гендерної чутливості у порівнянні з 2020 роком

Для моніторингу гендерної чутливості волинських медіа, який проводився 7-13 лютого 2022 р., визначили 10 локальних видань. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа локального характеру обрані наступні: «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Аналіз кожного медіа відбувається за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь та вживання фемінітивів) та якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також виокремлювали матеріали з гендерної тематики. Хоча, слід зауважити, що їх надзвичайно мало.

Детальніше...
 

Чисельні кризи і гендерна чутливість гіперлокальних медіа: результати моніторингу в лютому 2022 р.

Попри непросту політичну ситуацію, важкі економічні наслідки від карантинних обмежень і "подарунку" Укрпошти з мобільними відділеннями, внаслідок яких гіперлокальні видання України ледво виживають, їхній контент є більш гендернозабалансованим порівняно з 2020 роком, а фемінітиви вже не є рідкістю навіть у російськомовних виданнях. Такими є дані моніторингу гендерної чутливості медіа 24 областей, проведеного в період із 7 по 13 лютого цього року Волинським прес-клубом у партнерстві з мережею прес-клубів та медійних організацій України.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Запрошуємо регіональні медіа до співпраці зі створення матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Медійна програма в Україні (Internews) запрошують друковані та інтернет-видання із усіх областей України до співпраці у створенні матеріалів на гендерну тематику.

У 2021-22 роках ми плануємо надати менторську, експертну та фінансову підтримку 45 журналістам/журналісткам і виданням, які зацікавлені розкривати для своєї аудиторії актуальні питання рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у різних сферах.

На першому етапі, який триватиме з листопада 2021 до квітня 2022 року до співпраці буде обрано 22-23 видання, які раніше не були залучені до проєкту. Вона складатиметься з кількох етапів:

  • 1-й – учать у Гендерній медіа-школі 19-21 листопада 2021 р. (попередньо у режимі «наживо» у Києві, за неможливості через карантинні вимоги – онлайн)
  • 2-й – комунікація з регіональними координаторами, пошук тем, напрацювання політик гендерної чутливості медіа (листопад-грудень 2021 р.)
  • 3-й – написання тематичних матеріалів (січень – квітень 2022 р.; у кожному виданні має вийти друком 4 матеріали).

Щодо участі в проєкті просимо надіслати лист до 21 жовтня включно на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , у якому вказати:

  • Ваше ім'я та прізвище
  • назву видання, посилання на його сайт і сторінку у Facebook
  • назва населеного пункту й області
  • Ваші контакти: номер телефону, e-mail, Вашу сторінку у Facebook.

Фото із сайту Еuropamediatrainings

____________

Проєкт «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 
Сторінка 1 з 17

Архів

2022
червня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook