You are here: Головна Проекти Гендер і медіа
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

П’ятий Гендерний форум для регіональних медіа

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині та Медійна програма в Україні, Internews запрошують журналісток і журналістів усіх областей України на п’ятий Гендерний медіа-форум, який відбудеться 19 вересня 2019 р. у Києві.

На зустрічі, зокрема, будуть порушені питання гендерних стереотипів у медіа, впровадження гендерночутливої політики в роботу редакцій, представлено приклади гендерної дискримінації в різних професіях.

Також у програмі Форуму – нагородження переможців/переможиць та учасників/учасниць цьогорічного Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику.

Тривалість Форуму – з 11:00 до 16:00.

Для участі у Форумі просимо зареєструватися до 12 вересня включно, заповнивши Анкету.

Час і місце зустрічі, а також детальну програму відібраним учасникам/учасницям буде повідомлено додатково.

Усім запрошеним буде компенсовано вартість проїзду (автобус, потяг класу «купе» або Інтерсіті 2 класу) і забезпечено каву-брейк.

У випадку виникнення додаткових питань просимо звертатися на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , або тел.: (067) 756-24-20 

_________________

Гендерний медіа-форум відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Індекс гендерної чутливості регіональних медіа зріс на 7%. Інфографіка

Індекс гендерної чутливості регіональних медіа* у 2019 році склав 34%. Це на 7% вище, ніж у 2017 році (27%). Такими є дані моніторингу 240 друкованих та 240 інтернет-видань, проведеного Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині та Незалежною громадською мережею прес-клубів України у 24 областях.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Підбито підсумки третього Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику: перемогу здобуло 18 робіт

Волинський прес-клуб і Гендерний центр Волині підбили підсумки третього Конкурсу журналістських матеріалів, присвячених темі рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у суспільстві.

Детальніше...
 

У волинських медіа підвищився Індекс гендерної чутливості, але не на стільки, щоб бути лідерами

У серпні Індекс гендерної чутливості волинських медіа сягнув 41%. Він вищий червневого та квітневого показників, але тримає лише п'яту сходинку серед регіональних видань України (у лютому 42% було найвищим показником). 

Такими є результати моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа, проведеного 11-17 серпня 2019 р. Для аналізу було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета », «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).

Згідно отриманих даних, у друкованих ЗМІ жінки є експертками (тими, хто коментує ті чи інші теми, події, явища) у 32% випадків (у червні – 23%), а героїнями – в 36% (у червні – 29%). Лише жінки коментували теми культури та медицини і лише чоловіки – спортивні події. Лише чоловіки є героями матеріалів на освітню тематику і про волонтерство. Майже однакова кількість героїнь і героїв – у рубриці «інше» (більшість питань стосується порушень, де скоюють їх чоловіки, а жінки зазвичай є потерпілими і свідками).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

У серпні 2019 р. зафіксовано найвищий Індекс гендерної чутливості медіа

Індекс гендерної чутливості регіональних медіа 24 областей України у серпні склав 37%. Це - найвищий показник порівняно з іншими місяцями, в яких відбувався моніторинг (у лютому і квітні він складав 32%, у червні - 34%). Такими є дані четвертої хвилі моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа, проведеного 11-17 червня 2019 року у 24 областях України Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волині та Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

У журналістських матеріалах присутність жінок як експерток (тих, котрі коментували ті чи інші питання) склала 34%, а героїнь - 28%. При цьому у друкованих ЗМІ простежується вищий відсоток залученості жінок (35% експерток і 30% героїнь), аніж в інтернет-виданнях (33% експерток і 28% героїнь). 

 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Медіа-кав’ярня «Від стереотипів і сексизму – до домашнього насильства: як розірвати взаємозв’язок»

Жарти про блондинок і водійок, пікантні анекдоти, суспільні уявлення про «справжню жінку» і «справжнього чоловіка», формування типових поведінкових ролей у стосунках, починаючи із садочка, сексистська реклама в медіа – це ті елементи, яких ми часто не помічаємо, але які стають передумовами для домашнього насильства.

Гендерний стереотип про основну функцію жінки – народжувати і берегти домашнє вогнище – актуальний досі. Але коли жінка заявляє про власні права і бажання самореалізації, то одразу може піддаватись насильству: психологічному, економічному, фізичному… Такому насильству можуть піддаватись і ті, які відповідають суспільним гендерним стереотипам.

Як розпізнати тривожні дзвіночки і як реагувати на приховані та виразні ознаки насильства, будемо говорити під час гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться в межах Літньої школи практичної журналістики 2 серпня о 15:00 у кафе «Стар-рум» (Адреналін Сіті).

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Оксани Ярош – голови ВОГО «Гендерний центр Волині», докторки політичних наук, експерти проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Віктора Вальчука – голови правління ГО «Велес+» та Громадської спілки «Безпечний світ», сімейного радника Міністерства юстиції України у Волинській області

На зустрічі також буде презентовано Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце проведення: Луцьк, кафе «Стар-рум» (Адреналін Сіті, вул. Карбишева, 1). Кількість місць обмежена.

Про свою участь у заході просимо повідомити у зручний для вас спосіб: 066-203-50-31, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду (Богдана Стельмах)

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Медіа-кав’ярня «Стереотипи і сексистський контент у кіровоградських медіа»

«Кожна дівчина хоче відчути себе принцесою» («…бути красивою»), «представники сильної статі», «представниці слабкої статі», «мати загубила доньку» (хоча поряд був і батько) – це лише частина стереотипних образів, зафіксованих у кіровоградських медіа.

Запрошуємо журналісток/журналістів кіровоградських медіа, громадських активісток/активістів 26 липня о 16:00 на неформальну розмову за кавою-чаєм, під час якої поговоримо, зокрема, про:

  • як виявляти гендерні стереотипи у своїй картині світу;
  • які стереотипи щодо жінок і чоловіків присутні в кіровоградських медіа;
  • в чому небезпека цих стереотипів і чому важливо припинити їх поширювати.

На зустрічі також буде презентовано Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Вікторії Талашкевич  голови Кіровогорадського прес-клубу, експертки з гендерного моніторингу кіровоградських медіа;
  • Ольги Гриднєвої – експертки з гендерної тематики.

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце проведення: місто Кропивницький, кафе Praga (вул. В’ячеслава Чорновола, 31)

Кількість місць обмежена, необхідна попередня реєстрація.

Контактна особа – Ірина Требунських (тел.: 0663681925, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Третій Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок до участі в третьому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.

До участі в Конкурсі приймаються роботи, опубліковані/подані в ефір у січні-липні 2019 року. Матеріали, створені в межах проекту «Гендерночутливий простір української журналістики», до розгляду не приймаються.

Формат подачі робіт на конкурс:

1)    для матеріалів, розміщених у друкованих виданнях – текст у форматі Microsoft Word, скан-копія публікації у виданні (або pdf-формат зверстаної сторінки чи посилання на інтернет-сторінку газети);

2)    для матеріалів, розміщених у інтернет-виданнях – посилання на інтернет-сторінку;

3)    для матеріалів, розміщених в електронних ЗМІ (радіо, телебачення) – посилання на передачу/сюжет, розміщену на інтернет-сторінці медіа, каналі YouTube, Vimeo або файлообміннику.

Учасниці / учасники конкурсу можуть надіслати не більше 2 матеріалів.

Критерії оцінювання:

  • актуальність теми;
  • повнота розкриття теми;
  • відсутність гендерних стереотипів;
  • дотримання етичних стандартів журналістики;
  • вживання фемінітивів.

Оцінювання робіт проводитиме журі, сформоване з організаторів конкурсу, фахівців/-чинь з гендерних питань і журналістів/-ок (до завершення конкурсу імена не розголошуються). Результати конкурсу будуть оголошені в серпні 2019 р.

Всі учасники / учасниці конкурсу отримають дипломи, а переможців / переможиць чекає винагорода. Передбачається, що у кожній номінації (друковані ЗМІ, радіо, телебачення та інтернет-видання) буде визначено 3 призові місця.

Кінцевий термін подачі матеріалів – 2 серпня 2019 р. 

Роботи на електронну пошту Волинського прес-клубу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Тема листа: «На конкурс журналістських матеріалів із гендерної тематики».

У тексті листа не забувайте вказати:

  • Ваше ім’я і прізвище;
  • назву населеного пункту, медіа, в якому працюєте, і посаду;
  • номер телефону та електронну адресу, за якими з Вами можна сконтактувати.

З усіма питаннями звертайтеся до Богдани Стельмах за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

_________________

Конкурс журналістських матеріалів відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Волинські медіа: зростає відсоток представленості жінок і вживання фемінітивів

Такими є результати моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа, проведеного 11-17 червня 2019 р. Для аналізу було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета », «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок») Кожне медіа аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів/сексизму в журналістських матеріалах і тематичних статей. Загалом проаналізовано 1780 публікацій (1485 в інтернет-виданнях і 295 в друкованих виданнях).

Загальна представленість жінок як експерток та героїнь в онлайн-виданнях Волині у червні 2019 року становила 33% (це на 7% більше, ніж у квітні), у друкованих – 26% (що на 2% менше, ніж у квітні).

Детальніше...
 

Гендерна чутливість регіональних медіа зросла на 2%: результати червневого моніторингу

У червні 2019 р. Індекс гендерної чутливості регіональних медіа підвищився до 34% (у лютому і квітні він складав 32%). Це значною мірою пов'язано зі збільшенням кількості фемінітивів у журналістських матеріалах, але водночас медіа все частіше почали залучати жінок як героїнь та експерток своїх публікацій. Такими є дані третьої хвилі моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11-17 червня 2019 року Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волині та Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

Згідно отриманих даних, кількість експерток (тих, хто коментували певні теми) у друкованих та інтернет-виданнях - майже однакова (30% і 31% відповідно), стільки ж героїнь (тих, про кого писали і кого згадували в матеріалах) у друкованих медіа, а на інформаційних сайтах - 26%. За кількістю вживання фемінітивів домінують інтернет-видання (49% проти 39% в друкованих ЗМІ). Однак усі показники, порівняно з результатами квітневого моніторингу, на кілька позицій вищі.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
Сторінка 1 з 11

Архів

2019
вересня
MoTuWeThFrSaSu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook