You are here: Головна Проекти Гендер і медіа
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Підготовлено Порадник із гендерної чутливості для медіа

Громадські організації "Волинський прес-клуб", "Гендерний центр Волинської області" за підтримки Програми "У-Медіа" (інтерньюз) підготували Порадних із гендерної чутливості для медіа.

Він містить інформацію про результати гендерного моніторингу матеріалів регіональних медіа та Індекс їх гендерної чутливості, приклади стереотипного та сексистського коненту, приклади вживання фемінітивів та обгрунтування що варто і чого не варто робити, готуючи публікацію чи передачу. 

Порадник буде корисним для журналістів / журналісток українських медіа, блогерів / блогерок, експертів і експерток у сфері медіа, PR-менеджерів / менеджерок, громадських активістів / активісток, викладачів і викладачок у сфері медіа та комунікацій.

Завантажити Порадник

 

Другий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та програма «У-Медіа» (Інтерньюз) оголошують Другий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику. 

До участі в конкурсі запрошуються представники / представниці друкованих ЗМІ, телебачення, радіо та інтернет-видань, блогер(к)и та фрілансер(к)и всіх регіонів України, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок.

Тематика матеріалів може стосуватися (але не обмежуватися) таких сфер: політики, влади, бізнесу / економіки, соціальної сфери (відпустки по догляду за дитиною, працевлаштування, забезпечення умов праці та ін.), медицини, освіти, юриспруденції, журналістики, військової галузі, громадської активності тощо.

На конкурс можна надсилати як уже опубліковані/подані в ефір у 2017-18 роках матеріали, так і раніше не оприлюднені. Роботи, які були подані на цей конкурс у 2017 році, до розгляду не приймаються.

Формат подачі:

1)    для матеріалів, розміщених у друкованих виданнях – текст у форматі Microsoft Word, скан-копія публікації у виданні (або pdf-формат зверстаної сторінки чи посилання на інтернет-сторінку газети);

2)    для матеріалів, розміщених у інтернет-виданнях – посилання на інтернет-сторінку або оригінал тексту у форматі Microsoft Word (якщо матеріал не був опублікований);

3)    для матеріалів, розміщених в електронних ЗМІ (радіо, телебачення) – посилання на передачу/сюжет, розміщену на інтернет-сторінці медіа, каналі YouTube, Vimeo або файлообміннику.

Учасниці / учасники конкурсу можуть надіслати не більше 2 матеріалів.

Критерії оцінювання:

  • актуальність матеріалу;
  • повнота розкриття теми;
  • наявність / відсутність стереотипів;
  • дотримання етичних стандартів журналістики;
  • вживання фемінітивів.

Оцінювання робіт проводитиме журі, сформоване з організаторів конкурсу, фахівців у питаннях прав людини та журналістів (до завершення конкурсу імена не розголошуються). Результати конкурсу будуть оголошені в травні 2018 р.

Учасники / учасниці конкурсу отримають подяки, а переможці / переможиці – дипломами та призи.

Кінцевий термін подачі матеріалів – 30 квітня 2018 р. на електронну пошту Волинського прес-клубу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Тема листа: «На конкурс журналістських матеріалів із гендерної тематики_Прізвище, ім'я».

З усіма питаннями звертайтеся до Богдани Стельмах за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

_________

Конкурс проводиться в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Кропивницький

"Ми завжди дивимося на сторінки своєї газити, і якщо є дисбаланс, десь одні хлопці коментують, то ми намагаємося розставляти їх по різних сторінках і таким чином гендерного балансу дотримуватися", - зауважила під час гендерної медіа-кав'ярні у Кропивницькому редакторка газети "Первая городская" Людмила Макей. 

За весь період зустрічей із регіональними медіа, про такий підхід до формування контенту видання вперше довелося почути під час спілкування з журналістками чернігівських медіа, вдруге - у Кропивницькому. Це хороші приклади того, як може розвиватися гендерна чутливість медіа.

Детальніше...
 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Дніпро

"Для нас, телевізійників, важлива картинка, тому ми шукаємо для своїх сюжетів і передач медійних осіб. Найчастіше - це чоловіки", - зауважила одна з учасниць гендерної медіа-кав'ярні у Дніпрі. 

Власне, це - один із типових аргументів, які часто звучать на зустрічах із регіональними журналіст(к)ами, коли мова заходить про критерії, якими вони керуються при доборі експертів і експерток для своїх матеріалів. Серед них - і той фактор, що посадовцями у різних структурах та інституціях є чоловіки. Відповідно, медіа віддзеркалюють ситуацію з гендерним розподілом ролей у суспільстві.

Детальніше...
 

Медіа-кав'ярня з питань гендерної чутливості дніпропетровських медіа

У 2017 році вперше в Україні було виведено Індекс гендерної чутливості регіональних медіа. Який він у дніпропетровських ЗМІ? Які чинники на нього вплинули. Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам або явищам і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої у Дніпрі гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 5 березня 2018 року о 16.00 у студії кулінарії Fartuk (вул. Старокозацька, 8).

На зустрічі буде презентовано:

  • Індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей);
  • індекс найчутливішого друкованого та онлайн-медіа Дніпропетровської області;
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
  • Оксани Ярош – експертки проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», голови ГО «Гендерний центр Волині» (Луцьк);
  • Тетяни Сіденко – експертки з моніторингу дніпропетровських медіа, журналістки.
  • Наталії Макухи – співзасновниці ГО «Gender Stream».

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти дніпропетровських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Іотової Світлани (тел. 0986106911)

Останній день зголошення – 2 березня до 15.00 (включно).

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості кіровоградських медіа

Що таке Індекс гендерної чутливості українських медіа і який він у кіровоградських ЗМІ.  Наскільки достатнім він є і які чинники його зумовлюють. Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам або явищам і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої у Кропивницькому гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 6 березня 2018 року і почнеться о 14.00 у приміщенні ресторану «Сорренто» (перехрестя вулиць Пашутінська та Дворцова).

На зустрічі буде презентовано:

  • Індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей);
  • індекс найчутливішого друкованого та онлайн-медіа Кіровоградщини;
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
  • Оксани Ярош – експертки проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», голови ГО «Гендерний центр Волині» (Луцьк);
  • Вікторії Талашкевич – голови Кіровоградського прес-клубу.

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти кіровоградських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Вікторії Талашкевич (тел. 050-321-3919)

Останній день зголошення – 5 березня (включно)

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Вінниця

Вінницькі медіа – одні з небагатьох, чий Індекс гендерної чутливості – один із найвищих в Україні (35%). Однак чи означає це достатній рівень і що варто враховувати при підготовці журналістських матеріалів? Про це йшлося на зустрічі з вінницькими журналіст(к)ами у форматі гендерної медіа-кав'ярні.

Згідно результатів моніторингу, проведеного в лютому і серпні 2017 року, і в друкованих, і в інтернет-виданнях найбільший відсоток жінок як героїнь та експерток в матеріалах на тему освіти, медицини, культури, волонтерства і розваг (від 37% до 54%), найменший - у матеріалах про політику, економіку, війну і спорт (3% - 23%). Така "картина" частково є відображенням реального стану речей у суспільстві, а з іншого - містить суб'єктивний чинник (часто журналіс(к)и звертаються за коментарем до одних і тих самих осіб.

Детальніше...
 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості вінницьких медіа

Індекс гендерної чутливості вінницьких медіа – один із найвищих в Україні. Наскільки достатнім є цей рівень і які чинники його зумовлюють. Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам або явищам і для чого нам фемінітиви?


Про ці та інші питання йтиметься під час першої у Вінниці гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 23 лютого 2018 року о 16.00 у приміщенні кав’ярні АРС (Соборна, 68, к-р Коцюбинського).


На зустрічі буде презентовано також:

  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей);
  • індекс найчутливішого друкованого та онлайн-медіа Вінничини;
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
  • Наталки Болховської – голови Вінницького прес-клубу;
  • Наталки Козлової – голови ГО «Прогресивні жінки».

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти вінницьких медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Наталки Болховської (тел. 0501932423, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ).

Останній день зголошення – 22 лютого (включно)

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Запоріжжя

Гендерний дисбаланс у журналістських матеріалах зумовлений об'єктивною реальністю, в якій ми маємо узурпацію влади чоловіками. Ця думка була ключовою в обговоренні рівня гендерної чутливості регіональних медіа із запорізькими журналіст(к)ами та громадськими активіст(к)ами.

На фото: керівниця Гендерного центру ЗНУ Тетяна Голованова, журналіст Суспільного.Запоріжжя Олесь Барліг

Згідно отриманих моніторингових даних, Індекс гендерної чутливості запорізьких медіа складає 32%. На цей показник вплинула кількість чоловіків і жінок як експертів/експерток і героїв/героїнь журналістських матеріалів, а також вживання фемінітивів. 

Найчастіше до жінок як експерток запорізькі журналіст(к)и зверталися при висвітленні тем освіти, медицини, волонтерства та розваг, до чоловіків як експертів - політичної, економічної, воєнної і навіть спортивної тематики.

Детальніше...
 

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Про непогашені зобов’язання редакції, коли підприємство припиняється

На запитання відповідає юрист мережі Інституту розвитку регіональної преси  Ігор ФЕДОРЕНКО. «Комунальне підприємство припиняється, як бути з непогашеними  зобов’язаннями редакції в цьому випадку? Чи вносити до передавального акту, приміром, заборгованість редакції перед друкарнею за 2016 рік?»

– При реформуванні редакцій комунальних друкованих ЗМІ трудовими колективами здійснюється перетворення шляхом припинення комунального підприємства і створення  нового суб’єкта господарювання,  заснованого членами трудового колективу. Процедура перетворення (реорганізації) відрізняється від ліквідації юридичної особи тим, що у Комунального підприємства є правонаступник, до якого, відповідно до частини 2 статті 108 Цивільного кодексу України  переходить усе майно, усі права та обов’язки попередньої юридичної особи.

Детальніше...
 
Сторінка 3 з 9

Архів

2018
вересня
MoTuWeThFrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook