You are here: Головна Проекти Гендер і медіа
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Конкурс журналістських матеріалів на ґендерну тематику

Громадські організації Волинський прес-клуб і Гендерний центр, програма «У-Медіа» (Інтерньюз) оголошують Конкурс журналістських матеріалів, які висвітлюють питання дискримінації або дотримання прав людини за ознакою статі, можливостей або перешкод щодо їх реалізації у соціумі з огляду на стать.

До участі в конкурсі запрошуються представники / представниці друкованих ЗМІ, телебачення, радіо та інтернет-видань, блогери та журналісти-фрілансери всіх регіонів України, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків та жінок.

Тематика матеріалів може стосуватися (але не обмежуватися) таких сфер: політики, влади, бізнесу / економіки, соціальної сфери (відпустки по догляду за дитиною, працевлаштування, забезпечення умов праці та ін.), медицини, освіти, юриспруденції, журналістики, військової галузі, громадської активності тощо.

На конкурс можна надсилати як уже опубліковані/подані в ефір у 2016-17 роках матеріали, так і раніше не оприлюднені.

Детальніше...
 

Герої та героїні у матеріалах регіональних медіа

У журналістських матеріалах регіональних медіа у лютому зафіксовано 29% героїнь і 71% героїв. Найвищий відсотковий показник залучення героїнь – у Дніпропетровській області (38%), найнижчий – в Одеській (20%). Друковані видання мають вищий середній показник (31%), аніж інтернет-видання (25%).

Такими є дані моніторингу журналістських матеріалів у 110 друкованих і 110інтернет-виданнях, проведеного ВОГО «Волинський прес-клуб» і ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс» упродовж лютого 2017 року у 22 областях України. Згідно отриманих даних, було проаналізовано 90038 матеріалів, із яких 20007 – у друкованих ЗМІ і 70031 – в онлайн-медіа.

Мета моніторингу полягала у виявленні гендерного балансу/дисбалансу у журналістських матеріалах регіональних медіа, у тому числі щодо гендерного паритету героїнь і героїв тематичних новин.

Розглянемо детальніше за тематиками.

Політика

Середній показник героїнь у політичній тематиці складає 17%. Найвищий показник має Полтавська (49%) область, середній – Дніпропетровська (26%) та Львівська (23%) області, найнижчі – Черкаська (8%), Чернівецька,  Кіровоградська й Запорізька – по 11%.


Детальніше...
 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Хмельницький

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості журналістики відбулася 24 квітня в Хмельницькому.

На зустрічі йшлося, про представленість жінок і чоловіків у матеріалах різних тематик і використання фемінітивів на позначення назв професій, посад і зайнятості жінок, а також готовість хмельницьких медіа ставати більш гендерної чутливими.

Детальніше...
 

Жінки VS чоловіки: хто коментує тематичні новини у регіональних медіа?

Гендерний розрив між експертками і експертами у журналістських матеріалах регіональних видань становить 42% (2,4 рази), тобто медіа залучають до коментарів або експертної оцінки 29% експерток і 71% експертів. Найвищі показники демонструють Дніпропетровська (42%), Запорізька (40%), Херсонська (40%), найнижчий – Тернопільська (17%) області. Друковані видання мають дещо вищий середній показник (31%), аніж інтернет-видання (27%).

Такими є дані моніторингу журналістських матеріалів у 110 друкованих і 110 інтернет-виданнях, проведеного ВОГО «Волинський прес-клуб» і ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс» упродовж лютого 2017 року у 22 областях України. Згідно отриманих даних, було проаналізовано 90038 матеріалів, із яких 20007 – у друкованих ЗМІ і 70031 – в онлайн-медіа.

Мета моніторингу полягала у виявленні гендерного балансу/дисбалансу у журналістських матеріалах регіональних медіа, у тому числі щодо гендерного паритету експертів і експерток.

У регіональному зрізі залучення експерток і експертів у журналістських матеріалах на різну тематику (політика, економіка, освіта/наука, культура, медицина, спорт, війна, волонтерство) дещо відрізняється, однак виразно показує гендерний дисбаланс у залученні експерток і експертів залежно від тематики.

Політика

Середній показник присутності експерток у регіональних медіа у політичній тематиці складає 16%. Найвищі показники мають Херсонська (27%), Харківська (25%), Сумська (25%) області, найнижчі – Тернопільська (2%), Чернівецька й Рівненська (10%) області.

Детальніше...
 

Волинські медіа – одні з найбільш гендерно чутливих в Україні

Згідно індексу гендерної чутливості українських медіа, волинські ЗМІ посідають найвищу позицію. Поряд із ними – рівненські, дніпропетровські та запорізькі. Такі дані отримано внаслідок моніторингу друкованих і онлайн-видань у 22 областях України, проведеного упродовж лютого 2017 р. командою ВОГО «Волинський прес-клуб» та ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс».

На Волині аналізу підлягали журналістські матеріали 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих ЗМІ («Волинь-нова», «Вісник і К», «Сім'я і дім», «Волинська газета», «Луцький замок»). Оцінювання відбувалося за п’ятьма категоріями: кількістю чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь, кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів і сексизму та тематичних публікацій.

Загальна представленість жінок в онлайн-виданнях Волині склала 28%, у друкованих медіа – 30%. В інтернет-виданнях та друкованих медіа загальна тенденція – зображення жінок експертами та героїнями  у соціальній сфері: виховання дітей, рукоділля, заняття домашнім господарством. Чоловіки у більшості прикладів стають експертами/героями у сфері перевезень, роботи органів місцевого самоврядування, у матеріалах про надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), темах політики й економіки.

В інтеренет-виданнях експертки найчастіше представлені у публікаціях на тему волонтерства (56%), культури (48%), медицини (44%), освіти (42%) і розваг (42%). Найнижча представленість експерток у темах війни (15%), економіки (13%) та політики (22%) – ці сфери є зазвичай «чоловічими». Героїнями жінки найчастіше виступають у матеріалах про розваги (53%), в питаннях освіти/науки (переважно мова йде про вчительок і учениць) та культури (по 42%), а також медицини (37%). Найменше жінок в економічній, політичній і воєнній темах.

Для збільшення клікніть на зображенні

Детальніше...
 

Індекс гендерної чутливості журналістики: результати моніторингу медіа 22 областей України

Дотримання гендерного балансу у журналістських матеріалах, відсутність дискримінації та сексизму – принципи роботи демократичних медіа в усьому світі. Дослідження об’єктивного стану сучасних українських медіа у цьому зрізі було проведено командою ВОГО «Волинський прес-клуб» та ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс». Мета моніторингу полягала в тому, щоб виявити гендерний баланс/дисбаланс у журналістських матеріалах регіональних медіа, наявність/відсутність гендерних стереотипів та сексизму. Окрему увагу було приділено вживанню фемінітивів на позначення посад/видів діяльності жінок.

Методологія

Упродовж лютого 2017 року у 22 областях України було проведено моніторинг публікацій у 5 друкованих і 5 інтернет-виданнях (220 медіа*), які пишуть на суспільно-політичні та соціальні теми. Дослідження ґрунтувалося на виявленні кількісних (експертки/експерти, героїні/герої, фемінітиви) та якісних (гендерно-стереотипні та сексистські матеріали, тематичні публікації на гендерну тематику) показників.

Загальні результати

Згідно отриманих даних, було проаналізовано 90038 матеріалів, із яких 20007 – у друкованих ЗМІ і 70031 – в інтернет-виданнях.

Гендерний розрив між експертками і експертами у журналістських матеріалах регіональних видань становить 42% (2,4 рази), тобто медіа залучають до коментарів або експертної оцінки 29% експерток і 71% експертів. Найвищі показники демонструють Дніпропетровська (42%),Запорізька (40%), Херсонська (40%), найнижчий – Тернопільська (17%). Друковані видання мають дещо вищий середній показник – 31%, аніж інтернет-видання – 27%.

Детальніше...
 

В Україні стартував проект із підвищення ґендерної чутливості медіа

Починаючи з лютого 2017 року Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» Інтерньюс Нетворк працюватиме над виявленням рівня ґендерної чутливості регіональних медіа та формуванням недискримінаційного медіа-простору і суспільства загалом.

Проект «Ґендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» передбачає проведення ґендерного моніторингу журналістських матеріалів, медіа-кав’ярень і конкурсу журналістських матеріалів на ґендерну тематику. Він є логічним продовженням реалізованого прес-клубом та Гендерним центром ще в 2013 році проекту «Ґендерна абетка для волинських медіа». Тоді першими в Україні ми започаткували цікаву і нестандартну методику роботи з журналістами ґендерні медіа-кав’ярні, а підсумком стало видання посібника «Ґендерна абетка для українських медіа», який умістив у себе всю основну інформацію на ґендерну тематику.

Перший медіа-моніторинг триватиме впродовж лютого й охоплює всі області України, крім окупованих Луганської, Донецької та АР Крим. У кожній із них аналізу підлягають публікації 10 друкованих та інтернет-видань, у яких експерти відстежують кількість жінок і чоловіків, про яких пишуть і які дають коментарі з певного питання, наявність стереотипних образів і сексизму в журналістських матеріалах та ілюстраціях, а також вживання фемінітивів на позначення посади / виду діяльності  жінок. Другий медіа-моніторинг відбудеться орієнтовно в серпні-вересні 2017 р.

Результати лютневого моніторингу будуть оприлюднені в березні. Згідно з ними буде обрано 6 міст, у яких відбудуться ґендерні медіа-кав’ярні на найбільш актуальні теми – сексизм, ґендерні стереотипи, ґендерна редакційна політика у медіа. Водночас буде оголошено конкурс журналістських матеріалів на ґендерну тематику, а найкращі матеріали ввійдуть в тематичний альманах.

Чому це важливо?
Суспільство, в якому існує дискримінація за ознакою статі, не може успішно розвиватися. У контексті подій на Сході України ця тема ще більш актуалізується, аджежінки ще й досі складають невидимий батальйон. І хоча, за останніми даними, у Збройних силах України служить 17 тисяч жінок, у нас продовжують вітати із Днем захисника, тобто за замовчуванням шану віддають чоловікам, а жінкам традиційно відводиться роль берегині, в кращому випадку – волонтерки.

Згідно ґендерного моніторингу, який провели експерти Інституту масової інформації в 10 областях України, питання ґендерної збалансованості в журналістиці продовжує бути актуальним: експертами і героїнями матеріалів є в середньому 30% жінок.

Медіа виконують не лише інформативну, а й світоглядну функцію, тож рівень їх ґендерної чутливості сприятиме формуванню недискримінаційного суспільства, в якому основою взаємин є гідність і права людини.

____________

Інформацію про реалізацію проекту читайте на сайті Волинського прес-клубу у рубриці «Ґендер і медіа», сторінці організації в мережі Facebook, а також на інформаційних майданчиках партнерів проекту.

 

Гендерна експертка Марія Дмитрієва закликала волинських журналістів "розширювати горизонти"

Зустріч журналістів із гендерною експерткою Марією Дмитрієвою відбулася днями у Волинському прес-клубі. Розмова будувалася навколо питань участі жінок у політичних процесах, стереотипного розуміння поняття «традиційна сім’я», домашнього насильства, культивування образів «справжнього чоловіка» та «жінки-берегині», політкоректності та ролі медіа в розвитку гендерної культури українців.

Детальніше...
 

"Гендерну абетку для українських медіа" перекладено англійською

Посібник "Гендерна абетка для українських медіа",  виданий Волинським прес-клубом наприкінці 2013 року за підтримки програми "У-Медіа" МГО "Інтерньюз Україна", відтепер - і в англомовному варіанті.

Переклад здійснено на замовлення Агенства США з міжнародного розвитку (USAID) за підтримки МГО "Інтерньюз Україна". Посібник доступний у форматі pdf українською й англійською мовами. 

Запрошуємо колег-журналістів ознайомитися з основами гендерної проблематики, яка допоможе створювати збалансовані та недискримінаційні матеріали і завойовувати ще більше прихильної аудиторії.

Малюнок із посібника про критерії розуміння відмінності понять статі і гендеру

 

Дискусія у форматі «МЕДІА-КАВ’ЯРНЯ»

Волинські обласні громадські організації «Волинський прес-клуб» і «Гендерний центр» у процесі реалізації проекту «Гендерна абетка для волинських медіа» започаткували новий, цікавий і результативний формат медіа-дискусій, а саме – медіа-кав’ярні.

Якими були теми дискусій, хто з експертів брав участь у їх обговоренні – можна прочитати у цій рубриці – «Гендер і медіа». Тут ми хочемо коротко описати методику проведення таких зустрічей і звертаємося до всіх громадських організацій та інших інституцій із проханням посилатися на авторів пропонованої методики. Наш підхід відрізняється від попереднього формату дискусій, хоча ми віддаємо належну шану античному філософському бенкету Сократа і новітній традиції Марка Соте із його філософським кафе.

Медіа-кав’ярня – це формат предметного обговорення актуальних питань за участю експертів і представників медіа у невимушеній атмосфері із використанням мульти-медіа, предметів наочності та практичних завдань.

Детальніше...
 
Сторінка 5 з 8

Архів

2018
червня
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook