You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Лідерами за рівнем гендерної чутливості у серпні стали видання «Нове життя», «Полісся» та «Район.Шацьк»

Під час четвертого етапу моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який тривав упродовж  11-17  серпня 2020 р., ми аналізували публікації тих самих 10 видань, що й у лютому, квітні та червні.

Серед 5 друкованих ЗМІ – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди».  У переліку онлайн-медіа – «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк».

Аналіз кожного видання відбувався за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь та вживання фемінітивів) та якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також ми звертали увагу на наявність матеріалів  з гендерної тематики.

На 5 % у порівнянні з червневим моніторинговим періодом зменшилася кількість матеріалів про коронавірус. Їх цього разу 10 % від загальної кількості. В основному вони відображають статистичні дані у районах та загалом по області й Україні. Закономірно, що незадовго до початку нового навчального року частина з матеріалів стосувалася роз’яснень ймовірних моделей організації навчання у закладах освіти з 1 вересня. Практично немає інтерв’ю з лікарями про COVID-19, що було характерно для попередніх двох моніторингових періодів.

У матеріалах про пандемію і в друкованих, і в онлайн-медіа домінують жінки-експертки. Кількість героїв та героїнь в  матеріалах на цю тематику рівноцінна.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Стали відомі переможці Четвертого Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб і Гендерний центр Волині підбили підсумки Четвертого Конкурсу журналістських матеріалів, присвячених темі рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у суспільстві.

До участі в конкурсі було подано 67 матеріалів – аудіо- та відеосюжетів, публікацій у друкованих та інтернет-виданнях, – які з’явилися в інформаційному просторі в 2020 році.

Детальніше...
 

42% - Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні

Такими є дані четвертого етапу гендерного моніторингу журналістських матеріалів друкованих та інтернет-видань 24 областей України, які висвітлюють життя малих міст, районів, сіл і громад. Аналізу підлягали публікації, що з'явилися в період з 11 по 17 серпня.

На ріст показника (у лютому та квітні Індекс гендерної чутливості складав 38%, у червні - 39%) вплинуло два чинники - значне збільшення кількості фемінітивів у публікаціях (із 41% у лютому до 52% у серпні) і частота залучення жінок як експерток/героїнь матеріалів (у середньому на 3% більше у серпні ніж у попередні моніторингові періоди).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Ніхто з нас не народжується чи то з каструлькою на голові, чи то з портфельчиком

Так прокоментувала наявність у суспільстві стереотипних уявлень про ролі жінок і чоловіків, їх «життєвого призначення» експертка з гендерних питань, голова ЖОМГО «Паритет» Наталія Тарасенко під час гендерної медіа-кав’ярні онлайн для журналісток/журналістів Запорізької області.

Для збільшення натисніть на зображенні.

«Часто гендерні стереотипи порівнюють із айсбергом,  зазначила Наталка Тарасенко. – Бо питання полягає в тому, як вони впливають на жінок і чоловіків. Вони не дають права вибору. Часто складається враження, що паралельні світи для жінок і чоловіків починаються ледь не з пологового будинку, коли «включаються» рожевий і блакитний кольори як ознака, як мають розвиватися і якими бути жінки й чоловіки. Але ніхто з нас не народжується чи то з каструлькою на голові, чи то з портфельчиком. Це всі ці атрибути, які приходять до нас в процесі життя».

Детальніше...
 

Запрошуємо до участі у V Гендерній медіа-школі

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа до участі у V Гендерній медіа-школі, яка відбудеться 11-13 вересня в м. Київ.

Метою Школи є підготовка фахівчинь/фахівців із гендерних питань, формування мережі гендерних агенток/агентів змін, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їх цільової аудиторії.

Детальніше...
 

Немає безневинних гендерних стереотипів

На цьому під час Гендерної медіа-кав'ярні наголосила гендерна експертка, докторка політичних наук Оксана Ярош. Участь у заході взяли житомирські журналістки, громадські активістки/активісти й депутатки.


Детальніше...
 

Четвертий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок до участі в Четвертому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.

До участі в Конкурсі приймаються роботи, опубліковані/подані в ефір у січні-липні 2020 року, окрім матеріалів, створених у межах проєкту «Гендерночутливий простір української журналістики».

Детальніше...
 

«Слово правди і «Район. Шацьк» – гендернонайчутливіші видання червня: результати моніторингу

Третій хвилі моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який проводився 11-17 червня 2020 р., підлягали публікації тих самих 10 видань, що й у лютому та квітні. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк». Усі видання продовжують працювати у штатному режимі, використовуючи періодично дистанційну форму роботи.

Кожне видання ми проаналізували за кількома категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та відслідковували наявність матеріалів на гендерну тематику.

Кількість матеріалів, яка присвячена пандемії, зменшилася на 12% у порівнянні з квітнем і становить 15% від загальної кількості. Левова частка публікацій щодо коронавірусу стосується наведення лише статистичних даних в регіоні, конкретних районах та Україні. Суттєво зменшилася кількість інформацій щодо забезпечення медзакладів для протидії Covid-19. У цьому періоді розповідали про ситуацію із ЗНО через карантин, посилення карантинних заходів, роз’яснювали особливості процесів одруження.

Лише в матеріалах друкованих видань спостерігаємо відносний баланс жінок і чоловіків: героїнь матеріалів тут втричі більше, ніж героїв, однак експертність представлена переважно чоловіками.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Написати не можна ігнорувати: гендерна чутливість гіперлокальних медіа у червні 2020 р.

Третій етап гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який було проведено 11-17 червня, показав, що для одних медіа жінки існують, а для інших - ні. 

Наприклад, загальна кількість жінок як героїнь та експерток (тих, чию думку запитували, кого цитували) у матеріалах полтавських видань становить 30%, волинських - 31%, закарпатських і хмельницьких - по 32%, київських і тернопільських - по 33%, тоді як у вінницьких - 45%. Фемінітиви стають нормою для редакцій тернопільських (75%), волинських (72%), рівненських (70%) медіа, тоді як абсолютно ігнорують їх видання Сумської області - усього 11%. Трохи більше, однак вкрай мало - у публікаціях запорізьких і миколаївських медіа (по 20%).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

"Або ми сидимо за одним столом, де приймають рішення, або стоїмо за дверима". Гендерна медіа-кав'ярня про політичну участь жінок

Так окреслила важливість участі жінок у суспільно-політичному житті країни експертка з гендерних питань, голова ГО "Паритет" Наталія Тарасенко під час тематичної Гендерної медіа-кав'ярні, що відбулася 15 червня онлайн. Її організував для донецьких і луганських медіа Донецький прес-клуб. 

Пані Наталія переконана: якщо жінки будуть у різних рівнях рад представлені рівномірно (не менше 30%), то є шанси, що їх потреби будуть почутими, якщо менше, "то багато тем залишаться "не на часі"". "Гендерна рівність у політиці - це не про війну світів, а про рівну участь", - наголосила вона. 

(для збільшення натисніть на зображенні)


Детальніше...
 
Більше статей...
Сторінка 5 з 18

Архів

2022
серпня
MoTuWeThFrSaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook