You are here: Головна Проекти Гендер і медіа
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості херсонських медіа

Згідно гендерного моніторингу регіональних медіа, індекс гендерної чутливості херсонських медіа – один із найнижчих в Україні. Що вплинуло на цей показник? При висвітленні яких тем найчастіше фігурують жінки, а яких – чоловіки? Чим зумовлений вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої в Херсоні гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 17 серпня 2017 року о 14:30 год. у приміщенні пабу "Джон Говард" (проспект Ушакова, 30).

На зустрічі буде презентовано також:

  • результати гендерного моніторингу херсонських медіа,
  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей)
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Оксани Ярош – гендерної експертки, експертки проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Оксани Жиляєвої – голови Херсонського прес-клубу
  • Олени Микитась – гендерної експертки, голови Херсонського обласного центру «Успішна жінка»

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти херсонських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Оксани Жиляєвої (тел.: 050-18-66-460, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ). Останній день зголошення – 16 серпня .

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Чернігів

Про гендерну чутливість чернігівської журналістики розмовляли з учасницями регіональних ЗМІ та громадськими активістками під час гендерної медіа-кав'ярні 28 липня у Чернігові. 

Презентовані результати дослідження гендерного балансу в матеріалах регіональних медіа (чернігівських і в порівнянні із даними інших областей) показали, що жінки мало присутні в публікаціях на тему політики, економіки, спорту й воєнній тематиці, а чоловіки – у матеріалах про волонтерство та освіту. За словами присутніх журналісток, вони досі не задумувалися над цим аспектом. "Обираючи експертів для своїх матеріалів, ми насамперед звертаємо увагу на рівень компетентності людини і дбаємо, аби матеріали були цікавими для читачів. І ніколи не думали про гендерну складову, хоча насправді баланс думок досягається і представленням позицій і чоловіків, і жінок. На цій зустрічі я це зрозуміла", - зауважила головна редакторка газети "Наш край" Наталія Бушай.

Особливо жваву дискусію викликала розмова про вживання фемінітивів на позначення посади і сфери діяльності жінок. Як написала у своєму відгуку одна з учасниць зустрічі, Доцентка Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського Оксана Мірошниченко, "у нашій державі, сповненій стереотипів, важко говорити про гендерні питання, зокрема, про фемінітиви та їх застосування...Адже всі ми давно звикли до того факту, що посада "директор" є чоловічого роду, хоча обіймати її може і жінка. Що "журналістом" може бути особа як жіночої, так і чоловічої статі. І тому у декого виникає резонне запитання: "А навіщо щось змінювати? І так добре!" (весь блог - на сайті Ліга).

Учасниці зустрічі розійшлися в думках щодо порушуваних проблемних питань. І якщо одним, можливо, потрібно більше часу для прийняття означуваних позицій, то інші долучилися до підписантів Декларації гендерно чутливої журналістки.

Фото із заходу  на сторінці прес-клубу у Facebook

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерної чутливості медіа: Cуми

Перша гендерна медіа-кав'ярня відбулася 27 липня у Сумах. На заході було презентовано результати дослідження гендерної чутливості медіа (сумський та загальноукраїнський зрізи), проведеного Незалежною громадською мережею прес-клубів України.

Як стало очевидним, сумські медіа мало приділяють увагу жінкам у матеріалах, які стосуються політики, економіки та безпеки, що підтримує гендерні стереотипи та упереджене сприйняття людей залежно від статі. А отже – медіа потребують певних змін у підході до формування контенту, адже надання збалансованої різними точками зору інформації - один із професійних стандартів журналістики.

Юлія Савельєва, представниця Гендерного ресурсного центру Сумського державного університету, засвідчила: «Наш університет через свою просвітницьку діяльність також намагається розбудовувати на Сумщині гендерно чутливий простір, у тому числі через роботу зі студентством ВНЗ, серед яких і майбутні журналістки і журналісти».

Підсумком заходу стало підписання Декларації гендерної чутливості Сумських медіа

Фото із заходу – на сторінці прес-клубу у Facebook

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості чернігівських медіа

Що таке гендерна чутливість журналістики і чи є вона в чернігівських медіа? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію чи дають експертну оцінку фактам і явищам? Як розпізнавати і не використовувати стереотипні образи і для чого нам фемінітиви?

Про це та інше йтиметься під час першої в Чернігові гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 28 липня 2017 року о 15:00 год. у приміщенні клубу «113» (просп. Миру, 19, колишній магазин «Янтарь», другий поверх).

На зустрічі буде презентовано також:

  • результати гендерного моніторингу чернігівських медіа,
  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей)
  • посібник «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участю:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк);
  • Вікторії Сидорової – старшої редакторки радіомовлення Чернігівської регіональної дирекції ПАТ НСТУ, керівниці медіа-центру «Моє-місто (Чернігів)»;
  • Світлани Жимолостнової – координаторки ПУЛу жінок у Чернігівській області;
  • Юлії Півень  HR-менеджерки, членкині HR комітету Ukrainian IT Association, коуч-консультантки, Scrum майстрині.

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти чернігівських медіа, громадські активістки/активісти, блогери, яким цікава дана тематика. Під час зустрічі для учасників/учасниць - смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та за додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до Вікторії Сидорової (тел.: 066-304-89-87 чи 097-087-00-10), e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

Останній день зголошення – 26 травня (включно).

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

Медіа-кав’ярня з питань гендерної чутливості сумських медіа

Наскільки гендерно чутлива журналістика Сумщини? Хто найчастіше фігурує в публікаціях місцевих видань – жінки чи чоловіки – і при висвітленні яких тем? Як розпізнавати і не вживати стереотипні образи й секзизм і для чого нам фемінітиви?

Про ці та інші питання йтиметься під час першої в Сумах гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться 27 липня 2017 року о 14-ій  годині у кав’ярні «Старий ліхтар» (вул. Покровська, 2).

На зустрічі також буде презентовано:

  • результати гендерного моніторингу сумських медіа;
  • індекс гендерної чутливості українських медіа, сформований уперше в Україні (за результатами аналізу 90038 публікацій у 220 друкованих та інтернет-виданнях 22 областей);
  • посібник для журналістів «Гендерна абетка для медіа».

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» (Луцьк)
  • Федорини Алли – координаторки Сумського прес-клубу
  • Шовкопляс Світлани – заступниці голови Сумського прес-клубу
  • Савельєвої Юлії – фахівчиня Гендерного ресурного центру Сумського державного університету

До участі в медіа-кав’ярні запрошуються журналістки/журналісти сумських медіа, громадські активістки/активісти, яким цікава дана тематика.

Під час зустрічі на учасників/учасниць чекає смачна кава/чай і тістечка.

Для реєстрації та додаткової інформації звертайтеся, будь ласка, до Алли Федорини (тел.: 050 93 96 017, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Останній день зголошення – 25 липня (включно).

_________________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерної чутливості медіа: Житомир

Журналісти просто не задумуються над тим, аби в публікаціях дотримуватися гендерного балансу... Така рефлексія прозвучала від учасників і учасниць гендерної медіа-кав'ярні, яка відбулася 3 липня у Житомирі.

Зокрема, присутні запевнили, що ніхто з них і їхніх колег при підготовці журналістських матеріалів спеціально не дискримінує жінок, - вони ніколи не звертали на це уваги. З іншого боку, досить часто через субординацію медійники просто не можуть узяти коментар в бажаної посадової особи. 

Проте самі ж учасниці й учасники заходу зауважили, що крім об'єктивних факторів, існує ряд суб'єктивних, серед яких - небажання журналістів виходити із "зони комфорту" і шукати нових спікерів/спікерок (спілкуються вже з "перевіреними" фахівцями) та незнання про існування експертних баз. Ця зустріч допомогла їм по-іншому подивитися на свою діяльність і в подальшій роботі вони будуть намагатися враховувати і гендерний аспект, підтвердженням чому стало й підписання Декларації гендерно чутливої журналістики.

Як зазначила координаторка Волинського прес-клубу Богдана Стельмах, "ми розуміємо, що в один момент зміни не відбудуться, проте чим більше ми будемо звертати увагу на присутність жінок в усіх сферах суспільства, чим частіше будемо вживати фемінітиви на позначення посад, які вони обіймають, тим швидше жінки стануть видимими і менш дискримінованими".

Більше фото - на стрінці Facebook

___________________

Захід відбувся в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Черкаси

Готуючи до публікації матеріал, черкаські медіа беруть коментарі в тих чи інших осіб, виходячи з критерію посад, які вони обіймають. Окрім того, за словами присутніх, часто буває важко знайти експертку, адже важливо отримати якісний коментар. Про це йшлося 19 червня під час гендерної медіа-кав"ярні у Черкасах, де було презентоване результати лютневого моніторингу 10 черкаських друкованих та інтернет-видань.

Як зазначила гендерна експертка, голова ГО "Гендерний центр" Оксана Ярош, індекс гендерної чутливості черкаських медіа - один із найнижчих в Україні. Причиною цього є низький відсоток присутності жінок як експерток і героїнь матеріалів, а також незначна кількість фемінітивів: "Ми розуміємо, що часто існують об'єктивні чинники, які впливають на написання матеріалу - обмежений час, особистість редактора, однак маємо прагнути гендерного балансу в усіх сферах суспільства. Якщо ви не знаєте фахівчинь із певної сфери, існують ресурси, які допоможуть їх знайти, зокрема - expert4.media (створений ІМІ) і Запитай експертку (на сайті "Поваги" - компанії проти сексизму)".

Один із вагомих елементів видимості - вживання фемінітивів на позначення посад, які обіймають жінки. "Мова як живий організм реагує на зміни в суспільстві. Жінки сьогодні присутні в усіх сферах і на різних рівнях. Посади, які раніше обіймали лише чоловіки, тепер доступні і жінкам, тож це має бути відображено і в мові. Інакше ми й далі будемо читати в оголошенні, що на роботу потрібні менеджеРИ і прибиральниЦІ", - переконана координаторка Волинського прес-клубу Богдана Стельмах.

Учасники й учасниці зустрічі, для яких важливе питання рівності жінок і чоловіків, підписли Декларацію гендерно чутливої журналістики.

Більше фото - на сторінці у Facebook.

________

Захід відбувається в межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» (Інтерньюз)

 

На шляху до гендерно чутливих медіа: Чернівці

Про гендерну чутливість місцевої журналістики говорили 29 травня під час гендерної медіа-кав’ярні в Чернівцях.

Окрім презентації результатів моніторингу друкованих та інтернет-видань  щодо рівня залучення жінок і чоловіків як експерток / експертів та героїнь / героїв журналістських матеріалів, активно дискутували навколо питання індикаторів, які впливають на вибір журналістів – про кого писати і в кого питати експертної думки.

Детальніше...
 

Конкурс журналістських матеріалів на ґендерну тематику

Громадські організації Волинський прес-клуб і Гендерний центр, програма «У-Медіа» (Інтерньюз) оголошують Конкурс журналістських матеріалів, які висвітлюють питання дискримінації або дотримання прав людини за ознакою статі, можливостей або перешкод щодо їх реалізації у соціумі з огляду на стать.

До участі в конкурсі запрошуються представники / представниці друкованих ЗМІ, телебачення, радіо та інтернет-видань, блогери та журналісти-фрілансери всіх регіонів України, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків та жінок.

Тематика матеріалів може стосуватися (але не обмежуватися) таких сфер: політики, влади, бізнесу / економіки, соціальної сфери (відпустки по догляду за дитиною, працевлаштування, забезпечення умов праці та ін.), медицини, освіти, юриспруденції, журналістики, військової галузі, громадської активності тощо.

На конкурс можна надсилати як уже опубліковані/подані в ефір у 2016-17 роках матеріали, так і раніше не оприлюднені.

Детальніше...
 

Герої та героїні у матеріалах регіональних медіа

У журналістських матеріалах регіональних медіа у лютому зафіксовано 29% героїнь і 71% героїв. Найвищий відсотковий показник залучення героїнь – у Дніпропетровській області (38%), найнижчий – в Одеській (20%). Друковані видання мають вищий середній показник (31%), аніж інтернет-видання (25%).

Такими є дані моніторингу журналістських матеріалів у 110 друкованих і 110інтернет-виданнях, проведеного ВОГО «Волинський прес-клуб» і ВОГО «Гендерний центр» у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» МГО «Інтерньюс» упродовж лютого 2017 року у 22 областях України. Згідно отриманих даних, було проаналізовано 90038 матеріалів, із яких 20007 – у друкованих ЗМІ і 70031 – в онлайн-медіа.

Мета моніторингу полягала у виявленні гендерного балансу/дисбалансу у журналістських матеріалах регіональних медіа, у тому числі щодо гендерного паритету героїнь і героїв тематичних новин.

Розглянемо детальніше за тематиками.

Політика

Середній показник героїнь у політичній тематиці складає 17%. Найвищий показник має Полтавська (49%) область, середній – Дніпропетровська (26%) та Львівська (23%) області, найнижчі – Черкаська (8%), Чернівецька,  Кіровоградська й Запорізька – по 11%.


Детальніше...
 
Сторінка 7 з 11

Архів

2019
липня
MoTuWeThFrSaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook