You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

У волинських медіа підвищився Індекс гендерної чутливості, але не на стільки, щоб бути лідерами

У серпні Індекс гендерної чутливості волинських медіа сягнув 41%. Він вищий червневого та квітневого показників, але тримає лише п'яту сходинку серед регіональних видань України (у лютому 42% було найвищим показником). 

Такими є результати моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа, проведеного 11-17 серпня 2019 р. Для аналізу було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета », «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).

Згідно отриманих даних, у друкованих ЗМІ жінки є експертками (тими, хто коментує ті чи інші теми, події, явища) у 32% випадків (у червні – 23%), а героїнями – в 36% (у червні – 29%). Лише жінки коментували теми культури та медицини і лише чоловіки – спортивні події. Лише чоловіки є героями матеріалів на освітню тематику і про волонтерство. Майже однакова кількість героїнь і героїв – у рубриці «інше» (більшість питань стосується порушень, де скоюють їх чоловіки, а жінки зазвичай є потерпілими і свідками).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

У серпні 2019 р. зафіксовано найвищий Індекс гендерної чутливості медіа

Індекс гендерної чутливості регіональних медіа 24 областей України у серпні склав 37%. Це - найвищий показник порівняно з іншими місяцями, в яких відбувався моніторинг (у лютому і квітні він складав 32%, у червні - 34%). Такими є дані четвертої хвилі моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа, проведеного 11-17 червня 2019 року у 24 областях України Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волині та Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

У журналістських матеріалах присутність жінок як експерток (тих, котрі коментували ті чи інші питання) склала 34%, а героїнь - 28%. При цьому у друкованих ЗМІ простежується вищий відсоток залученості жінок (35% експерток і 30% героїнь), аніж в інтернет-виданнях (33% експерток і 28% героїнь). 

 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Медіа-кав’ярня «Від стереотипів і сексизму – до домашнього насильства: як розірвати взаємозв’язок»

Жарти про блондинок і водійок, пікантні анекдоти, суспільні уявлення про «справжню жінку» і «справжнього чоловіка», формування типових поведінкових ролей у стосунках, починаючи із садочка, сексистська реклама в медіа – це ті елементи, яких ми часто не помічаємо, але які стають передумовами для домашнього насильства.

Гендерний стереотип про основну функцію жінки – народжувати і берегти домашнє вогнище – актуальний досі. Але коли жінка заявляє про власні права і бажання самореалізації, то одразу може піддаватись насильству: психологічному, економічному, фізичному… Такому насильству можуть піддаватись і ті, які відповідають суспільним гендерним стереотипам.

Як розпізнати тривожні дзвіночки і як реагувати на приховані та виразні ознаки насильства, будемо говорити під час гендерної медіа-кав’ярні, яка відбудеться в межах Літньої школи практичної журналістики 2 серпня о 15:00 у кафе «Стар-рум» (Адреналін Сіті).

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Оксани Ярош – голови ВОГО «Гендерний центр Волині», докторки політичних наук, експерти проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Віктора Вальчука – голови правління ГО «Велес+» та Громадської спілки «Безпечний світ», сімейного радника Міністерства юстиції України у Волинській області

На зустрічі також буде презентовано Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце проведення: Луцьк, кафе «Стар-рум» (Адреналін Сіті, вул. Карбишева, 1). Кількість місць обмежена.

Про свою участь у заході просимо повідомити у зручний для вас спосіб: 066-203-50-31, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду (Богдана Стельмах)

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Медіа-кав’ярня «Стереотипи і сексистський контент у кіровоградських медіа»

«Кожна дівчина хоче відчути себе принцесою» («…бути красивою»), «представники сильної статі», «представниці слабкої статі», «мати загубила доньку» (хоча поряд був і батько) – це лише частина стереотипних образів, зафіксованих у кіровоградських медіа.

Запрошуємо журналісток/журналістів кіровоградських медіа, громадських активісток/активістів 26 липня о 16:00 на неформальну розмову за кавою-чаєм, під час якої поговоримо, зокрема, про:

  • як виявляти гендерні стереотипи у своїй картині світу;
  • які стереотипи щодо жінок і чоловіків присутні в кіровоградських медіа;
  • в чому небезпека цих стереотипів і чому важливо припинити їх поширювати.

На зустрічі також буде презентовано Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Вікторії Талашкевич  голови Кіровогорадського прес-клубу, експертки з гендерного моніторингу кіровоградських медіа;
  • Ольги Гриднєвої – експертки з гендерної тематики.

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце проведення: місто Кропивницький, кафе Praga (вул. В’ячеслава Чорновола, 31)

Кількість місць обмежена, необхідна попередня реєстрація.

Контактна особа – Ірина Требунських (тел.: 0663681925, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Третій Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок до участі в третьому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.

До участі в Конкурсі приймаються роботи, опубліковані/подані в ефір у січні-липні 2019 року. Матеріали, створені в межах проекту «Гендерночутливий простір української журналістики», до розгляду не приймаються.

Формат подачі робіт на конкурс:

1)    для матеріалів, розміщених у друкованих виданнях – текст у форматі Microsoft Word, скан-копія публікації у виданні (або pdf-формат зверстаної сторінки чи посилання на інтернет-сторінку газети);

2)    для матеріалів, розміщених у інтернет-виданнях – посилання на інтернет-сторінку;

3)    для матеріалів, розміщених в електронних ЗМІ (радіо, телебачення) – посилання на передачу/сюжет, розміщену на інтернет-сторінці медіа, каналі YouTube, Vimeo або файлообміннику.

Учасниці / учасники конкурсу можуть надіслати не більше 2 матеріалів.

Критерії оцінювання:

  • актуальність теми;
  • повнота розкриття теми;
  • відсутність гендерних стереотипів;
  • дотримання етичних стандартів журналістики;
  • вживання фемінітивів.

Оцінювання робіт проводитиме журі, сформоване з організаторів конкурсу, фахівців/-чинь з гендерних питань і журналістів/-ок (до завершення конкурсу імена не розголошуються). Результати конкурсу будуть оголошені в серпні 2019 р.

Всі учасники / учасниці конкурсу отримають дипломи, а переможців / переможиць чекає винагорода. Передбачається, що у кожній номінації (друковані ЗМІ, радіо, телебачення та інтернет-видання) буде визначено 3 призові місця.

Кінцевий термін подачі матеріалів – 2 серпня 2019 р. 

Роботи на електронну пошту Волинського прес-клубу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду . Тема листа: «На конкурс журналістських матеріалів із гендерної тематики».

У тексті листа не забувайте вказати:

  • Ваше ім’я і прізвище;
  • назву населеного пункту, медіа, в якому працюєте, і посаду;
  • номер телефону та електронну адресу, за якими з Вами можна сконтактувати.

З усіма питаннями звертайтеся до Богдани Стельмах за тел.: (066) 203-50-31, (067) 756-24-20, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

_________________

Конкурс журналістських матеріалів відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

Волинські медіа: зростає відсоток представленості жінок і вживання фемінітивів

Такими є результати моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа, проведеного 11-17 червня 2019 р. Для аналізу було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета », «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок») Кожне медіа аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів/сексизму в журналістських матеріалах і тематичних статей. Загалом проаналізовано 1780 публікацій (1485 в інтернет-виданнях і 295 в друкованих виданнях).

Загальна представленість жінок як експерток та героїнь в онлайн-виданнях Волині у червні 2019 року становила 33% (це на 7% більше, ніж у квітні), у друкованих – 26% (що на 2% менше, ніж у квітні).

Детальніше...
 

Гендерна чутливість регіональних медіа зросла на 2%: результати червневого моніторингу

У червні 2019 р. Індекс гендерної чутливості регіональних медіа підвищився до 34% (у лютому і квітні він складав 32%). Це значною мірою пов'язано зі збільшенням кількості фемінітивів у журналістських матеріалах, але водночас медіа все частіше почали залучати жінок як героїнь та експерток своїх публікацій. Такими є дані третьої хвилі моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11-17 червня 2019 року Волинським прес-клубом, Гендерним центром Волині та Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

Згідно отриманих даних, кількість експерток (тих, хто коментували певні теми) у друкованих та інтернет-виданнях - майже однакова (30% і 31% відповідно), стільки ж героїнь (тих, про кого писали і кого згадували в матеріалах) у друкованих медіа, а на інформаційних сайтах - 26%. За кількістю вживання фемінітивів домінують інтернет-видання (49% проти 39% в друкованих ЗМІ). Однак усі показники, порівняно з результатами квітневого моніторингу, на кілька позицій вищі.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гендерна медіа-кав’ярня: «Домашнє насильство – злочин, а не любов»

Під домашнім насильством розуміють психологічне, економічне, сексуальне та фізичне насильство. За статистикою 95% потерпілих від домашнього насильства складають жінки. За інформацією ПРООН, від фізичного домашнього насильства в Україні страждає орієнтовно 1,8 мільйона жінок, і щороку ця статистика невпинно зростає.

На початку 2018 р. вступив у дію Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», яким передбачено створення притулків для потерпілих осіб. На початку 2019 р. набули чинності зміни до Кримінального кодексу, що визнають системне насильство в сім'ї злочином (і ми пам’ятаємо, скільки було «жартів» про дозвіл на секс).

Запрошуємо журналісток/журналістів черкаських медіа, громадських активісток/активістів, яким цікава дана тематика, 19 червня о 16:00 на неформальну розмову за кавою-чаєм, під час якої поговоримо, зокрема, про:

  • передумови домашнього насильства і як його ідентифікувати;
  • засадничі аспекти виховання хлопчиків і дівчаток у сім’ї;
  • черкаську статистику щодо насильства над жінками, дітьми та чоловіками, притулок для потерпілих і превентивні заходи

На зустрічі також буде презентовано Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Марини Стадник – проектної менеджерки ЧБО «Від серця до серця»;
  • Інни Ченбай – провідної фахівчині із соціальної роботи ЧОЦСССДМ;
  • представників Центру гендерних досліджень і комунікацій ЧНУ, ГУ НП в Черкаській області, інших відповідних організацій.

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце зустрічі –  вул. Байди Вишневецького,36\1, 3-й поверх, Черкаський центр розвитку місцевого самоврядування.

Останній день зголошення – 17 червня до 17:00

Контактна особа – Тетяна Очеретяна (тел.: 067-474-15-21, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

 

Гендерна медіа-кав’ярня «Сексизм у рекламі та медіа»

Цивілізовані країни вже давно заборонили рекламу, яка використовує зображення оголеного тіла для продажу товарів. В Україні теж існує закон «Про рекламу», у якому, зокрема, йдеться про те, що контент не має порушувати етичних, моральних норм і бути дискримінаційним за рядом ознак, у тому числі і статі.


Однак і досі малі підприємства і великий бізнес нерідко використовують сексистську рекламу, порушуючи не лише закон, а й демонструючи неповагу до певної частини населення – насамперед жінок.


Запрошуємо журналісток/журналістів запорізьких медіа, громадських активісток/активістів, яким цікава дана тематика, 23 травня о 16:00 на неформальну розмову за кавою-чаєм, під час якої:

  • поговоримо, чи використовують сексистський контент українські медіа, зокрема – й запорізькі;
  • почуємо «живі» історії боротьби із сексистською рекламою;
  • дізнаємося, як розпізнавати сексизм, і які механізми його усунення з інформаційного простору.

На зустрічі також буде:

  • розміщена фотовиставка сексистської реклами, зафіксованої в Запоріжжі;
  • презентовано також Порадник із гендерної чутливості українських медіа.

Захід відбудеться за участі:

  • Богдани Стельмах – координаторки Волинського прес-клубу, керівниці проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики»;
  • Ольги Полякової – засновниці Громадського руху «Gender Stream» і курсів самооборони для жінок «Бийся як дівчина» (Дніпро).

Організатори пригощають кавою/чаєм і тістечками.

Місце зустрічі – кав’ярня «Еклер» (просп. Металургів, 8А, за ТЦ «Афіна»)

Останній день зголошення – 21 травня до 15:00

Контактна особа – Марина Довбиш (тел. 0938909495, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )

_________________

Гендерна медіа-кав’ярня відбувається в межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром та за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

 

 

За рівнем гендерної чутливості волинські медіа у квітні опинилися на третьому місці

Для моніторингу індексу гендерної чутливості волинських медіа було обрано 5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Конкурент», «Район Луцьк») і 5 друкованих ЗМІ («Волинь нова», «Волинська газета», «Луцький замок», «Вісник», «Твій вибір»). Контент кожного з них аналізували за п’ятьма категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та тематичних статей.

Загальна представленість жінок як експерток та героїнь журналістських матеріалів склала 29%.

У друкованих виданнях жінки були експертками у медичній тематиці (33%), політиці (24%) (давали коментарі як учасниці виборчого процесу) та з питань економіки/бізнесу (23%). Зовсім не коментували спортивну тематику, хоча в 27% були героїнями. Найвищий відсоток експерток – у публікаціях про надзвичайні ситуації, комунальну сферу (рубрика «Інше» – 56%). Водночас героїнями жінки найчастіше фігурували в матеріалах на освітню тематику (71%), майже порівну з героями – в публікаціях на економічну (45%), медичну (46%) тематику та культуру (48%). Чоловіки у більшості випадків були експертами/героями у матеріалах про роботу органів місцевого самоврядування та політичних процесів (особливо усього, що стосується виборів), надзвичайні події (ДТП, злочини і т.п.), фігурували у темах бізнес-аналітики, а також як експерти у реформі медицини.

Для збільшення натисніть на зображення

Детальніше...
 
Сторінка 8 з 18

Архів

2022
жовтня
MoTuWeThFrSaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook