Основним джерелом новин у місцевих медіа Півдня і Сходу України є прес-релізи та повідомлення офіційних структур — 39%, у 31% новин джерелом інформації є власний кореспондент видання. Такими є результати дослідження контенту місцевих ЗМІ у восьми південно-східних регіонах України, яке провів Інститут масової інформації” за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI).
Для збільшення клікніть на зображенні
Найбільше матеріалів, де основним чи єдиним джерелом інформації є офіційні структури чи особи, зафіксовано в Одесі — близько 55%. Найменше — у ЗМІ Харкова, де прес-релізом є лише кожна четверта новина.
За даними дослідження ІМІ, найчастіше новини з прес-релізів і повідомлень офіційних структур роблять в інтернет-виданнях — майже кожна друга новина (46%), на телебаченні — 39%, найменше — у пресі, 32%. Власний кореспондент найчастіше є джерелом інформації у теленовинах — 43%, у пресі 33%, а в інтернет-виданнях — лише у 16% новин.
Цікаво, що у 7% новин в регіональних медіа вказаних областей джерело не вказане взагалі, тобто порушений професійний стандарт достовірності. Найчастіше не називають джерело інформації у пресі — у 13% новин. Найбільше новин з неназваним джерелом — у ЗМІ Запоріжжя та Миколаєва (по 12%), найменше — в Одеських (2%).
Соціальні мережі як джерело інформації найбільше новин використовуються інтернет-ЗМІ — 6%, у пресі та на телебаченні цей показник сягає лише 1%.
Як показало дослідження, у період моніторингу, місцеві ЗМІ не використовували російські ЗМІ та ЗМІ окупованих територій як джерело інформації.
Детальніше з методологією можна ознайомитись на сайті ІМІ.